11 mei 2025, 19:59:28

VREEMD

Gestart door moonwitch (diana), 4 april 2004, 23:35:56

« vorige - volgende »

moonwitch (diana)

Hallo allemaal

Voordat ik een eigen verhaal of dagboek begin ( heb het erg druk met andere dingen), heb ik een vraagje aan iemand die me  hopelijk op weg kan helpen.
Ik heb een koppel op eieren zitten maar het vreemde was dat er afgelopen donderdag in plaats van het vierde eitje in een keer 5 eitjes lagen. Eerst denk je nog verkeerd geteld of zo, maar zaterdag lag ei nr 6 in het blok en vandaag ei nr 7, volgens mij is het niet mogelijk dat ze achter elkaar legt, maar dat er altijd een dag tussen zit.
Het koppel is erg agressief naar de andere valkjes toe dus het lijkt me ook moeilijk dat een ander popje de gelegenheid krijgt om haar ei erbij te leggen. Er zitten wel broedse popjes in dezelfde voliere, maar ik zie niet welke de gelegenheid krijgt om het nestblok in te duiken en ook haar ei te leggen.
En voorzover ik weet zijn er al zekers 3 eitjes bevrucht.
Misschien weet iemand wat ik aan moet met dit raadsel, laat het me dan weten.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Stijn dc

hoi

mss legt ze toch om de dag. Het zou altijd kunnen hoor. Dat om de dag leggen is geen regel, eerder een soort van, ja, normaal gebeuren, ik denk dat het evengoed anders kan hoor.

SDC:D

Tara

Hoi Diana,

da's gewoon normaal hoor, heb ik hier ook al vaker gehad. Nouja, 1 keer bij de valkjes, en gisteren nog bij de kwartels, die hadden er wel 2 op 1 dag gelegd ...

Bij de valkjes had ik er ook al eerder 2 in 2 dagen. Het is niet zo erg hoor, en eigelijk ook niet echt een raadsel. Het eitje is gewoon sneller gemaakt dan een ander eitje.

Groetjes, Tara