13 mei 2025, 02:37:14

maten voor broedhokken

Gestart door molenaar, 5 april 2004, 21:51:58

« vorige - volgende »

molenaar

Hoi allemaal,
kan iemand mij even de juiste maten geven van een broedhok.
En waar het aanvlieggat moet zitten.
groetjes Banter

breezer

5 april 2004, 22:09:11 #1 Last Edit: 5 april 2004, 23:04:33 by breezer
Hoi Banter

Mij hebben ze weleens verteld dat een hok aan de volgende maten moet voldoen, vloeroppervlakte 25 cm bij 25 cm en de hoogte 30/40 cm en het invlieggat moet  een doorsnede hebben van 8 cm, op welke hoogte het invlieggat moet zitten weet ik ook nog niet en of er een stokje onder moet weet ik ook niet.

Ik ga zelf ook nog broedhokken maken als het zover is..

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

Groetjes Ramona

Stijn dc

5 april 2004, 22:29:52 #2 Last Edit: 5 april 2004, 22:30:24 by stijn_05
hoi

dat zijn inderdaad de juiste maten. Maar voor een preciezere beschrijving kan je best HIER eens kijken.

SDC:D

Tara

Hoi,

je hebt valkparkietenblokken op verschillende maten eigelijk, maar mijn blokken zijn iets van 20 / 20 / 30.

Ik weet het niet zeker, maar het zijn dezelfde zoals Angelique en Peter hebben, had ik gezien op hun webcam hier. Het kan ook zijn dat de breedte en lengte 25 zijn, maar ik zou ze precies moeten meten daarvoor :-).

Je hebt ook liggende blokken, die zijn dan meestal iets groter dan de staande, en mij werd gezegd dat die ook vaak beter zijn, dat ze de eitjes dan minder slaan als ze klapperen met de vleugels, maar ik heb echter nog nooit problemen gehad met de staande, dus ...

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Banter,

Ik heb zelf hele goeie ervaringen met een liggend broedhok.
Je kan er ook makkelijker bij met schoonmaken en om de jongen te pakken als je ze eruit haald.
De valkjes zijn er ook heel tevreden over hier het neemt alleen wat meer ruimte in als je ze liggend neerhangd omdat je er minder naast elkaar krijgt.
Maar ik heb ze aan de kooi dan maakt het niet uit.
Ik heb er ook foto's van gemaakt met de maten erbij je kan even kijken op:
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=Huisvesting;action=display;num=1076953746

Groetjes, Paul