4 mei 2025, 18:28:32

help mij en Karolientje

Gestart door Carolientje, 25 mei 2016, 12:59:09

« vorige - volgende »

Carolientje

hoi allemaal,

ik heb jullie advies nodig over karolientje.

Karolientje is nu ongeveer 5 maanden oud en vind het zo leuk om uit de kooi te zijn en lekker op mijn schouder of op me hoofd mee door het huis heen te lopen ze is erg gehecht aan mij vooral lekker lang kroelen ven tutte vind ze heerlijk en als ik thuis kom en ik haar gedag zegt wilt ze gelijk kroelen en zingt ze heel vrolijk.

sinds nu 3 weken gaat het niet zo goed ze zit lekker bij mij en opeens knijpt ze me vinger beet en bijt ze echt hard dit doet ze steeds vaker ik geef er veel aandacht maar nu ze bijt vind ik het minder leuk.

als ze bijt valt ze aan en vliegt ze weg uit paniek als ik haar wil pakken om weer in de kooi te zetten raakt ze helemaal in paniek. eenmaal in de kooi is ze moe van alles en valt ze gelijk in slaap.

ken iemand mij hier bij helpen ik heb geprobeerd haar vertrouwen in de hand weer terug te krijgen met lekkere dingen maar zodra het op is bijt ze weer ik snap er niks van
ik vind haar zo lief en wil dat ze weer vrolijk is en niet dat ze bijten!!!

.

Carolientje

heb er fluit liedjes aan geleerd dat fluit ze nu telkens.

ze eet en drinkt goed haar ontlasting is ook prima.

.

Lin

Het kan zijn dat ze even drukker is. Ga je nog wel een maatje voor haar halen? Heb je trouwens een foto?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Als ik het kleine fotootje bekijk zie ik volgens mij een man. Het fotootje is wel errug klein dus ik kan me vergissen.
Meneertje is denk ik aan het puberen en zoekt zijn grenz en op vermoed ik.

Carolientje

ik heb een duidelijke foto als profiel foto geplaats.

is het mogelijk om een maatje er bij te zetten ik heb gehoord dat ze dan ruzie maken als ze samen in en kooi zitten.
.

Lin

Hoi, ja dit is duidelijk een witmasker man. Een pop erbij gaat 9/10 x goed. Een man zou ik niet aanraden omdat hij daarvoor wat jonger hadden moeten zijn.

Carolientje

ik wel me vermoedens maar nu weet ik het zeker dankewel.

maar nu... hoe pak ik dat aan een vrouwtje er bij het vrouwtje moet ook dan een half jaar oud zijn kunne ze dan gelijk samen of moeten ze apart om even te wennen?

.

sabinedl

Ik heb bij mijn " manneke " ( was mij ook verkocht met de melding dat het een pop was, ) onmiddellijk een popje bij gezet.
Niet eerst apart. Gaat goed , alleen pikt hij naar haar als ze wat kort komt , ze is broeds en daar moet hij precies niet van weten.

valkparkiet80

Ik heb meerdere valkjes in een eigen kamer. Toen ik voor mijn pop die haar maatje  ook een pop miste. Een mannetje ging halen. Heb ik ze gelijk samen in een kooi gedaan. Zo een dag of 3 laten zitten en toen moesten ze niks van elkaar weten. Toen heb ik de pop weer naar der eigen kamer gedaan toen begon de man toch te gillen. De man ook naar de vogelkamer gedaan en nu kunnen ze niet zonder elkaar. En zitten ze in het broedhok op 1 eitje

Carolientje

ik heb nu een maatje gehaald en ze heet miep en heb ze er gelijk bij gezet dit ging super goed en ze zitten nu 3 dagen met elkaar en gaat super goed karol is nu veel rustiger en bijt nu helemaal niet meer ze eten al samen en slapen samen zo schattig om te zien ben bezig om miep ook weer rustig hand tam te maken zodat ze straks lekker ook uit de kooi kan spelen.

veel erg bedankt voor jullie advies en meningen! :D
.

valkparkiet80

Wat goed om te lezen dat het zo goed gaat.
Heb je een foto van haar?

Lin

Carolientje

ik heb een nieuwe foto op me profiel van karol en miep!! :D ;D
.

Lin

Idd heel klein om goed te zien. Ik zie vooraan een witmasker man en achteraan iig een wildkleur.