5 mei 2025, 23:22:43

geschreeuw

Gestart door coco-rico, 5 juni 2016, 13:44:53

« vorige - volgende »

coco-rico

hoi allemaal,
Ik heb nog een vraagje:
mijn 2 valkjes schreeuwen naar de vogels buiten. Voornamelijk de eerste 3 uur nadat ik het gordijn in de kamer open doe en het dus licht in de kamer wordt.
Dit is erg lastig, nagaand dat ik ook huiswerk moet maken in diezelfde kamer, daarnaast wonen er ook andere mensen thuis en die worden van dit geschreeuw wakker 's ochtens.

Mijn vorige valkje deed dit ook, maar ik dacht dat het kwam omdat hij alleen was. Daarentegen, heb ik nu 2 valkjes en schreeuwen ze gezamenlijk naar buiten.

iemand tips hiervoor?
alvast bedankt.

coco-rico

Hoi,
Er zit denk ik zeker 1,75 meter tussen hen en het raam.
Als dit te dichtbij is dan heb ik wel een probleem. want de kamer is niet zo groot.
Er zit trouwens wel plakfolie tot een hoogte van 1,60m op het raam hier kun je niet doorheen kijken, en zij staan op een kastje van 50 cm hoogte.

De vogels buiten zitten in een boom aan de overkant vd straat.

coco-rico

okay, jammer dat er geen oplossing is.

hellangellus

7 juni 2016, 14:38:30 #3 Last Edit: 7 juni 2016, 14:40:57 by hellangellus
die van ons schreeuwen als ze mij of mijn man horen aankomen van de trap s'morgens. Ik ga ze dan tien minuten aandacht geven voordat ik bezig ga met brood smeren etc. En doe ik de rolgordijnen open en dan willen ze naar buiten kijken. Daarna gaat Jack fluiten en Lizzy gaat eten en dan is de rust wedergekeerd.  Het lijkt wel alsof ze ons willen begroeten en blij zijn dat we er weer zijn.
Heb de kooi ook voor het raam staan.

gr. Helma
Wijsbegeerte is een groot woord voor wat de gewone mens piekeren noemt.

Daeny

Wij hebben er een andere vogel bij sinds twee dagen en sindsdien krijst die van ons zich het heen en weer. Ze is afgunstig op de aandacht die naar de ander gaat... Dat gaat wat worden als ze bij elkaar in de kooi mogen..... :o.

coco-rico

klinkt ook niet als een pretje daeny,
gelukkig zijn de mijne al lang samen en doen ze het alleen 's ochtens!

succes met jou 2 vogeltjes

coco-rico

https://youtu.be/5C9ikoaIAFY

Dit doen ze zo'n beetje elke ochtend, (ze houden zich wel in zodra ik film, ze hebben het door  :laugh:

coco-rico

oh okay,
wel 1 probleempje: ze doen dit 's ochtens, en ik kan ze dan niet loslaten omdat ik dan naar school moet en weinig tijd heb

coco-rico

okay, bedankt voor de tips/info,
Ik er zeker even naar kijken, of ik mijn kamer wat valk-vriendelijker kan maken!

coco-rico

Hoi maryam,
Ik heb gister wat opgeruimd, en ze zijn 4 uurtjes los geweest.
Dat ging goed. alhoewel ik niet weet of het voer terugzetten heeft geholpen.
Coco was zo dom dat hij de hele tijd in de kooi bleef zitten (ik weet niet hoe ik duidelijk kan maken waar het deurtje zit), en Rico heeft een paar rondjes gevlogen en is toen weer terug gevlogen naar de kooi en is daarop blijven zitten.

Lin

Hoi,

Miisschien vind je het leuk om ook een dagboek te beginnen? Uiteraard mag je ook daarin vragen stellen. Maar het topic hier wordt anders wel heel lang.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)