6 mei 2025, 09:28:06

mannetje agressief

Gestart door hellangellus, 25 maart 2016, 11:56:23

« vorige - volgende »

hellangellus

hoi, ik heb een puberale agressieve valkparkiet mannetje, die ons gewoon aanvalt, wat kunnen we hier aan doen. Hij is vooral fel op mijn man. Hij is ook jaloers op zijn zusje. Als wij haar aandacht geven gaat hij aanvallen en pikken.

Groetjes Helma
Wijsbegeerte is een groot woord voor wat de gewone mens piekeren noemt.

valkparkiet80

Ik heb dat in een mannetje en popje

Mannetje;
Die begint me dan gewoon te bijten en aan te vallen. Dan probeer ik hem in de kooi te doen als dat lukt ze hebben hier een eigen kamer. En dan negeer ik hem gewoon dan begint hij heel verliefd naar mij te fluiten en te doen en daar reageer ik dan gewoon niet op. Als ik hem niet in de kooi krijg negeer ik hem ook maar als ik dan hun kamer schoon ga maken en hij komt dan bij me zitten dan laat ik hem op me hand stappen en doe hem weg,

Pop;
Zij is op jonge leeftijd 6maanden bij me gekomen en zij is door een valk [man] van 17jaar continu gebeten, Dat doet ze bij mij ook. Haar pak ik dan gewoon met beide handen beet en zet haar dan in de kooi, Dat gedrag is na een half jaar gelukkig over gegaan

Lin

Heeft dat mannetje ook een partner? En zie je daarnaast macho gedrag. Waarschijnlijk is hij nu in broedse stemming en dan kunnen ze zo reageren.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

hellangellus

Zijn zusje is bij hem. Hij vertoond machogedrag naar haar. En als zij genegenheid naar hem toont dan wijst hij haar af  ;D
Wijsbegeerte is een groot woord voor wat de gewone mens piekeren noemt.