6 mei 2025, 07:41:28

agressief gedrag

Gestart door thomasdeer, 25 november 2015, 13:51:47

« vorige - volgende »

thomasdeer

Hallo allemaal,

Ik ben mijn valkje Coco nu ongeveer een jaar en 4 maand. Hij was echt heel tam, lief, kwam graag bij mij zitten,... maar de laatste tijd gedraagt hij zich agressief. Ik laat hem er dan bijvoorbeeld uit en da is het goed, en dan na 10 min kan het zijn dat hij ineens naar mijn vinger pikt en echt doorpikken. Ik zou echt niet weten hoe dit zou komen. Kan iemand mij helpen?

MVG Thomas

de_vogelkamer

Het is een mannetje zeker? Ik hoor wel vaker dat de jonge mannen soms in zo'n "dominante periode" zitten. In ieder geval nooit je hand terugtrekken wanneer hij bijt, want dan zal hij alleen maar harder en vaker gaan bijten. Het gedrag negeren werkt meestal het beste. Dus hem gewoon op je hand laten stappen (desnoods tegen zijn buik aan duwen, zodat hij wel op móet stappen), zonder ook maar iets terughoudend te zijn. Durf je dit niet, of merk je dat je wat terughoudend bent, trek dan je mouw over je hand heen en laat hem zo opstappen. Zo voel jij er minder van als hij bijt en merkt je valkje op den duur ook dat bijten jou niet afschrikt en dus niet werkt.

Groetjes Neline

Rianne

Als hij bijt terwijl hij op je hand zit, zou ik m rigoureus terug in de kooi zetten. Dan is het over.
Zit hij niet op je hand, laat hem dan idd opstappen, en herhaal dit een paar keer zodat hij doet wat jij wil. Het is nu een kwestie van laten zien wie de baas is.

thomasdeer

Ok dank jullie wel dat jullie gereageerd hebben. Het is inderdaad zo dat als hij agressief word dat ik hem meteen doe opstappen. Ik zet hem dan wel meteen in zijn kooi want als ik hem er dan nog laat uit zitten valt hij ook echt aan naar mijn gezicht. Wat ik dan wel heb is dat als er iemand in de buurt komt van zijn kooi dan probeert hij alsnog aan te vallen. Maar dan zal dit dus overgaan volgens jullie?  ;)

Groetjes Thomas

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)