27 april 2024, 23:27:18

Mijn valkparkiet Punky (Dunky <3)

Gestart door Angel78, 18 mei 2015, 14:14:24

« vorige - volgende »

Angel78

Hallo mensen,
Ik heb een hele lieve valkparkiet genaamd Punky Dunky die nu 4 jaar oud is.
Ik merk aan der dat ze rustiger is dan normaal,dat der staart niet gewoon staat zoals meeste valkjes en de vleugels hangen maar ze is wel actief als ze me ziet,ze wilt elke keer naar mij toe,en zodra ze bij me zit is ze moe,slaapt ze heel veel.
Ik maak me heel erg zorgen, ik heb laatst al een valkje verloren waar ik veel om gaf en ik wil Punky niet kwijt :(

Zou iemand tips willen geven wat ik kan doen,wat ik der te eten kan geven enz?
Alvast heel erg bedankt ^^

Groetjes Angelica Daems.

valkparkiet80

Bel een vogelarts op en vraag hem/haar om advies, Dat is wat ik zou doen

Angel78

Dat zal ik meteen even aan me vader vragen,hij had net nog even naar Punky gekeken en zei dat hij haar energiek vond,ik heb Punky nu weer los en ze zit weer bij me op schouder en af en toe rond te waggelen.
Nieuwschierig is ze gelukkig wel weer wat meer maar ik hou der sowieso in de gaten.

Hartstikke bedankt voor de reactie en de tip ^^

valkparkiet80

Ik zou punky ook laten rusten. Dan spaart ze haar krachten, Hoop dat ze snel weer de oude is

Angel78

Ze zit nu ook te slapen,lekker in der veren :)
Ik merk ook dat ze een vleugel veer en een kleinere veer verliest,kan ze moeilijk door der rui komen?

valkparkiet80

Dat durf ik niet te zeggen met 100%. 1 van mijn valkjes die heeft ook een veer van der vleugel en staart verloren

Angel78

Ik zag ook bij der vleugel dat ze 3 de zelfde veren heeft ,de langste,ik dacht dat het er maar 2 of 1 was :(

valkparkiet80

Als ik haar verenpak bekijk lijkt het wel of ze gevochten heeft, Ze zit met een andere valk in een kooi omdat ze amper kan vliegen en door dat ze dan vliegt en na 2 tellen neer stort breken haar veren af

Angel78

Klopt dat ze met een dominant mannetje in de kooi zat,maar der veren pak ziet er zo schoon en mooi geel gepareld cinnamon achtig uit (als ik nou een foto kon toevoegen :( )
Vliegen doet ze ook veel,want soms laat ik der ook oefeningen doen.

valkparkiet80

Heeft punky verder nergens last van? Verder gezond

Angel78

Ze eet goed,ze drinkt goed (heb er wel druivensuiker er in gedaan)
Ze was verstraks gelukkig wel wat actiever dan vanochtend/gisteren. Ik hou haar toch in de gaten.
Bedankt voor de tips ^^

carco

Wanneer is je andere valkje overleden en weet je waaraan?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




de_vogelkamer

heb je misschien een foto van haar houding?
Wat je beschrijft "haar staart in een vreemde houding en haar vleugels wat hangend" kan ook betekenen dat ze een ei moet leggen. Misschien heeft ze wel legnood. Zit ze veel op de bodem in een hoekje?

Maar als je vorige valkje pas is overleden zou het inderdaad ook kunnen dat hij ziek was en dit valkje ook is besmet  :-\

Angel78

Sorry vanwege me afwezigheid.
Ik heb te melden dat Punky last had van een ei,en een einood heeft. We he ben DA gebeld en de tip geven om haar rust te geven(8 t/m 12 uur licht) en de poepgatje zuiver schoon te houden.
Ik heb wel foto's gemaakt alleen weet niet hoe ik het moet posten.
Ze is verder wel actief als je mij ziet en roept.
Ze maakt het verder allemaal schoon etc,dat hebben we altijd al gehad,elke keer als een van onze valkjes ziek werd verzorgde ze die zo lief en vertrouwend <3 heerlijk beestje <3
Kuifje (me overleden valkje) is 18 febuari overleden :( we merken het allebei dat ze er niet meer is,en Kuifje is altijd al een zwak vogeltje geweest en we wisten aan het begin dat ze niet lang zou leven.
Ze wou niet meer eten en drinken.

Angel78

Sorry,het is idd legnood,mijn excuus..