valkje tegen raam gevlogen en houdt nu ogen dicht

Gestart door DebSer, 13 mei 2015, 17:32:59

« vorige - volgende »

DebSer

Mijn valkje is zondag tegen het raam gevlogen  (5 weken oud). Nu ben ik al naar de DA geweest en heb pijnstilling. Hij doet alles maar minimaal. Hij zit het grootste gedeelte van de dag bol en met zijn ogen dicht. Hoe lang duurt het voordat dit weer nogmaal is? En gaat dit wel veranderen? Of is het blijvende schade?
Groeten Debby

DebSer

Mijn valkje is zondag tegen het raam gevlogen  (5 weken oud). Nu ben ik al naar de DA geweest en heb pijnstilling. Hij doet alles wel maar minimaal.  Hij zit het grootste gedeelte van de dag bol en met zijn ogen dicht. Hoe lang duurt het voordat dit weer nogmaal is? En gaat dit wel veranderen of heeft hij blijvende schade?
Groeten Debby
[/quote]

valkparkiet80

Als je het niet vertrouwd bel gewoon even de dierenarts/vogelarts voor de zekerheid, Beter 1 keer te veel dan 1x te weinig,

DebSer

Die zegt alleen maar dat ik hem in de gaten moet houden. Hij wordt niet slechter. Dus moet ik afwachten maar dacht misschien heeft iemand dit al eens meegemaakt.

valkparkiet80

Hoe vaak heeft je valkje al rondjes mogen vliegen?
Want als ik een nieuw valkje op vang en die vliegt hier voor het eerst rond dan vliegt de valk ook tegen het raam op. Maar na een paar dagen vliegen, Is dat over

Rianne

Kan zijn dat hij een hersenschudding heeft. Vermijd teveel licht en drukte.

DebSer

Me valkje is hier geboren. Hij is dus al regelmatig uit de kooi geweest. Hij heeft idd waarschijnlijk een hersenschudding. Maar wil graag weten hoe lang dit gaat duren van iemand die een keer hetzelfde heeft meegemaakt. Heb vandaag medicijnen tegen misselijkheid gekregen omdat hij ging overgeven.
Mijn vraag blijft... Wie heeft dit een keer meegemaakt en kan mij meer vertellen over de herstel periode van de stand van zijn ogen en hersenschudding. En kan hij er blijvend letsel aan over houden?

carco

Het kan een hele tijd duren, ook kan het ( niet omdat ik je bang wil maken, maar omdat het helaas de realiteit is) alsnog zo zijn dat ze het niet redt door de klap.
Ben bang dat je er verder weinig aan kan doen.
Zou inderdaad zorgen dat hij zo weinig mogelijk prikkels krijg, evt in een vervoersbakje zetten en niet in een kooi.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Klik op het plaatje voor onze site!




DebSer

Hij zit nog steeds met de ogen dicht. Heb hem bij de ouders weg moeten halen omdat ze hem pikten en niet meer voerden. Geef hem nu nutribird maar hij komt niet aan. Valt gelukkig ook niet af. Ik moet maandag weer naar de DA. Hopelijk weet hij meer. Buiten de kooi is hij levendig en gaat dingen onderzoeken, maar na 10 min zit hij weer met zijn ogen dicht en bol.

keety

sterkte ermee! hopelijk gaat het snel beter

DebSer

Ben net bij de dierenarts geweest. Hij is weer mee terug. Spieren, ogen, borstbeen en vleugels zijn goed. Hij is niet happy. Deze week aankijken en blijven voeden met de hand. Hersenschudding is best ernstig. Hij kon me niet vertellen hoe lang het zou gaan duren.
Hij valt niet af, maar komt ook niet aan. Zelf eten gaat hij nog niet proberen. Afwachten dus.

keety

Dat is inderdaad afwachten, sterkte ermee!

valkparkiet80


DebSer

Dankjewel. Nu een nieuw 'probleem'. Zijn broertjes/zusjes zijn nog niet weg omdat ze pas 6 weken zijn. Ze worden nog gevoed. Echter ligt er nu alweer een nieuw ei....  ??? Wat nu? Laten liggen of is dit te snel en niet goed voor pa en ma?