valkje tegen raam gevlogen en houdt nu ogen dicht

Gestart door DebSer, 13 mei 2015, 17:32:59

« vorige - volgende »

valkparkiet80

Ik zou denk ik het eitje gewoon laten liggen en kijken wat er mee gebeurd, Broeden doen ze pas bij 2/3 eitjes

Rianne

Dit is de normale gang van zaken. Alleen weghalen als je geen jongen Meer wilt. Maar dan ook het blok weg halen.

DebSer

Oke bedankt. Broeden doen ze al. De andere 'baby's' worden nog gevoed dus dat gaat goed denk. Even goed in de gaten houden. 1 probeert af en toe te eten maar snapt het nog niet helemaal.
Met me zieke valkje lijkt het al beter te gaan. Vandaag al vaker wakker geweest en vanavond even uit de kooi. Ging gelijk op onderzoek uit en alles wat glom was interessant. Bedankt voor jullie reacties! Heb ervaring met kanaries in een buitenvoliere maar dit is de eerste keer met valkparkietjes in huis.

keety


jfvhl

Heb je maatregelen genomen om te laten zien dat er een raam is? Ik bedoel: ik heb zelf plastic vogels op de ruiten geplakt  zodat m'n kakariki's zien dat ze niet door kunnen vliegen, en na een aantal jaren weten ze het al helemaal, maar goed! De valkparkieten buiten (nu nog maar 58....) weten ook inmiddels al dat ze niet door het gaas heen kunnen. Maar het lijkt me een goed idee dat je 'iets' met de ruiten doet, iets ervoor hangen of er op plakken. Het is altijd lastig met een 'beginnende' vogel, ze weten het niet en vliegen zich een hersenschudding en soms een gebroken nekje...... succes.
Jantina

DebSer

Even positief nieuws. Mijn valkje met hersenschudding is helemaal opgeknapt. Is van de medicatie en papvoer af. Eet volledig zelfstandig! Heeft plezier en wordt al helemaal tam! De andere kleintjes zijn afgelopen week naar een nieuw baasje gegaan.
Met de eitjes gaat het ook goed. 5 bevrucht en 1 is nog te pril om iets te zien (gister gelegd). Ze zijn netjes om de dag gelegd en ouders broeden trouw op de eieren.


keety


DebSer

Helaas heeft hij een terugval gehad. Door de klap waarschijnlijk een orgaan beschadigd. Heb hem een  spuitje moeten geven

jfvhl

Heel erg naar voor je, heel veel sterkte gewenst hoor.
groeten,
Jantina

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




keety