29 april 2024, 05:58:16

Even hulp nodig

Gestart door valkparkiet80, 1 maart 2015, 12:54:10

« vorige - volgende »

valkparkiet80

2wkn terug tussen zondagmiddag/maandagochtend heeft me pop haar eerste eitje gelegd en verder om de dag [nu 5] Ze broed alleen, Kunnen de eitjes dan wel bevrucht zijn? De man zit er helemaal niet op, Ze doet alles alleen

Rianne

Als ze gepaard hebben kunnen de eieren bevrucht zijn. Als er de hele dag gebroed wordt kunnen ze uit komen. Vraag is alleen of de pop dat redt zonder hulp van de man.

valkparkiet80

De n bijt haar alleen maar weg, Ze zit er nu toch zeker al 15 week 24/7 op, Ze gaat er wel een keer of 3 per dag af voor te eten, En heb bij 1 eitje al wel de adertjes gezien, Is het een optie om haar vriendinnetje waar ze jaar samen mee is geweest bij de oude eigenaren erbij te zetten? Zij mag namelijk wel gewoon in het broedhok komen en aan de andere kant zitten zonder dat ze wordt weg gebeten

Rianne

15 weken? Ik hoop dat je dagen bedoeld. Je zou die pop er bij kunnen zetten maar als die haar niet aflost heeft het niet veel toegevoegde waarde.

valkparkiet80

Ik bedoelde 1.5 week [10dgn] Is het het proberen waard? Zij wil namelijk wel heel graag naar haar 'vriendinnetje' toe.

Rianne

Ja proberen kan altijd.

valkparkiet80

oke heel erg bedankt voor je hulp. Dan ga ik het vandaag even proberen

valkparkiet80

Hoe  horen de punten van de eieren te zijn na een dag of 10/11?

Rianne

De punten? Het ei veranderd  niet van vorm oid.

valkparkiet80

Sorry maar weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen de uiteinde van de eitjes zijn wit

de_vogelkamer

bedoel je als je er met een lampje in kijkt? Een deel is luchtkamer, dit is wit als je met een lampje tegen het ei schijnt. Maar de luchtkamer zit niet bij de punt van het ei, maar juist aan de bolle kant.

Groetjes Neline

Rianne


valkparkiet80

Als ik foto 1 even gebruik als voorbeeld dan zit dat witte een stukje aan de linkerkant en rechter kant van het eitje

Rianne

Maar je ziet er geen aders in zoals op de andere foto's? Anders zou ik zeggen dat het onbevrucht is.

valkparkiet80

Daar twijfel ik nu dus aan, Vorige week woensdag ofzo ik weet het niet meer precies welke dag dacht ik dat ik bij 1eitje heb ze toen niet allemaal bekeken adertjes zag lopen, Maar toen ik gisteren keek dacht ik dat bij geen enkel eitje te zien en wel dat witte. Normaal gaat me valkparkiet er bij lichte dag gelijk af om te eten als zij mij hoort maar vandaag blijft ze zitten en heeft ze na gistermiddag niet meer gegeten, Hou het nu in de gaten want wil nog een keer naar de eitjes kijken, De eerste eitje heeft ze gelegd nu ongeveer 17dagen terug. En toen werd ze er door het mannetje de hele tijd af gebeten en ze zit er nu sinds 14dgn er de hele tijd alleen op. gaat er alleen af voor te eten, Dus denk dat ik maar aan hou dat ze nu 14dgn aan het broeden is?
Dit is voor mij allemaal nieuw nog nooit een nestje gehad