29 april 2024, 09:15:47

Even hulp nodig

Gestart door valkparkiet80, 1 maart 2015, 12:54:10

« vorige - volgende »

Rianne

Als er al 2 weken gebroed wordt, moet het niet meer licht zijn in het eitje. Met ongeveer 18 dagen komen de eieren namelijk uit en heeft het kuiken het grootste deel van het ei gevuld. Is het ei nu nog doorzichtig, is het niet bevrucht. Het is lastig oordelen zonder het zelf te zien. :)

valkparkiet80

Volgens mij zie ik wel adertjes en is het niet doorzichtig maar zou er niet op durven te wedden, hahaha, Ik heb niet zulke hele goede ogen namelijk

Rianne

Dan moeten we nog maar even afwachten!

valkparkiet80

Ze gaat nu wel minder vaak uit het broedhok vandaan als anders, Draait de eitjes wat vaker, Ik vind het wel spannend zo een eerste nestje, Ik mag ook niet meer kijken van haar hahaha

Rianne

Laat maar weten als er een eitje uit gekomen is!

valkparkiet80

Ik zal het laten weten als er een eitje uit is gekomen,

keety

Hoe is dit nog afgelopen? Ik ben best wel benieuwd eigelijk...

valkparkiet80

popje is toen overleden, Nu is er een andere pop aan het broeden

keety

Oke ja idd, hopelijk gaat dit wel goed

valkparkiet80

ik hoop het ook. want ook dit popje broed alleen, let extra goed op

keety

Die van mij ook!  Het mannetje mag er nog niet eens in de buurt komen dan vliegt ze al op hem af..

valkparkiet80

Ik heb 6 mannen en 7poppen en 1 weet ik het geslacht niet. Haar paart met bijna elke pop maar broeden ho maar, Hij jaagt ze van de eitjes af

keety

Oke, nou hier gaat het wel vreemd, ik kom thuis en ze is van het eitje en het eitje ligt aan de andere kant van de kooi. Nu heb ik het eitje weer op zijn plaats gelegd en zit ze er weer op.

valkparkiet80

pop broedt in een zelf gemaakte broedhok die in hun eigen kamer [8m2] hangt. En als zij gaat eten gooien de andere de eitjes door het broedhok heen en gaat ze alleen maar op de eitjes zitten die nog wel op zijn plek liggen

keety

Oke dus toch verstandig om ze terug te leggen in het hoekje