23 mei 2025, 18:01:31

een puppie

Gestart door jacko, 13 maart 2004, 16:33:13

« vorige - volgende »

jacko

hoi allemaal

ik heb een vraagje we willen misschien volgend jaar een puppie kopen.maar gaat dat wel samen met jacko?Want ik wil jacko wel gewoon los laten en rond laten vliegen?

groetjes miranda en jacko(valkparkiet)

Marianne

Hoi Miranda,

Wij hebben hier een hond en dat gaat heel goed met de valkjes.
Zij, een labrador, is erg rustig maar dan ook geen puppie meer.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Miranda,

Zeker met een puppie moet je wel heel goed uitkijken die zijn speels en pakken heel snel je valkje omdat ze het als speelgoed zien.
Mijn schoonzusje komt hier ook vaak met een jonge hond langs en toen het nog een puppie was heeft ie hier ook bijna een vogel te pakken gehad alleen was ik net even wat sneller dan de pup omdat ik het heel goed in de gaten hield :-)
Je kan hem uiteraard wel laten wennen aan je valkje dat zal zeker voor later erg van belang zijn maar laat ze nooit alleen bij elkaar als je er niet bent.
Als de pup ouder is zal ie je valkje gewoon gewend zijn en zal ie het niet meer proberen te pakken maar blijf atijd oppassen dat er nisk fout gaat.

Groetjes, Paul

pietie

Hallo!
In het begin zou ik dan wel oppassen.
Want dan wil je puppy natuurlijk met jacko spelen.
Maar langzaamerhand hij ouder word went hij er wel aan.
Groetjes claudia

Peewee! :D

Lique

Je moet altijd erbij blijven, want 10 keer gaat het goed, en de 11e x heeft de hond de vogel te pakken.

Met Milo hebben we het al zeg ik het zelf heel goed aangepakt. De vogels zijn mij alles, zij staan ook boven Milo.
Milo is een berner sennen, dus deze zijn op zich wel rustig. Een jachthond zal je het nog beter in zijn oren moeten knopen.

Eerst haalde ik de vogels aan, en milo probeerde er wel tussen te komen, alleen negeerde ik hem toen.
Als ik klaar was met de vogels ,was hij aan de beurt.
Zo gaat het eigenlijk nog steeds zo, gelukkig.

Toen Milo 7 weken was, en hier net was, heb ik gelijk een jong valkje bij hem gezet, op de manier van 'wen er maar vast aan'. En dat werkte ook inderdaad ongelooflijk goed.

Een hond moet ook niet bang zijn voor de vogel, alleen de hond moet weten dat niet de eerste plek voor hem is, maar de 2e.

Ik zou Milo op zich nu wel alleen met de vogels durven laten, alleen ik doe het niet.
ik vertrouw de hond, ik vertrouw de vogels, maar alleen bij mekaar kan je ze niet voor de volle 100 % vertrouwen.

Groetjes,

jacko

hoi allemaal

als ik een puppie heb zou ik de puppie en jacko nooit alleen laten,dan zorg ik wel voor dat mijn vriend wel bij jacko zo wel als bij de puppie blijft.

groetjes miranda en jacko(valkparkiet)