24 mei 2025, 01:27:00

Vogels bij elkaar zetten

Gestart door stefannancy, 29 februari 2004, 23:44:47

« vorige - volgende »

stefannancy

hallo, ik wilde graag iets weten over het bij elkaar zetten van twee valken in een kooi. Ik heb een vrouwtje(weet ik niet zeker) van ongeveer 9 maanden oud die ik heb gekocht toen ze vijf weken was. Deze was al gelijk vanaf het begin handtam. Nu heb ik er een mannetje van ongeveer even oud bijgekregen die wel praat en fluit,maar niet handtam is. Deze heb ik er in zijn eigen kooi naast gezet. Ze reageren goed op elkaar. Ze staan nu een week naast elkaar. Kan ik ze nu samen in een kooi doen? En het vrouwtje is gewend om los te vliegen in de kamer en het mannetje niet,maar als ik het vrouwtje nu loslaat, gaat het mannetje heel hard schreeuwen, kan ik deze ook loslaten?
Alvast bedankt, groetjes nancy en stefan

Paul

Hoi Stefannancy,

Je kan proberen de valkjes beide los te laten alleen kan het wel lastig zijn om de wilde te vangen.
Je kan ook voorzichtig proberen ze bij elkaar te zetten en even kijken hoe ze op elkaar reageren.
Een weekje is vaak een mooie tijd om ze aan elkaar te wennen.
Als dat goed gaat en de wilde voelt zich daar thuis en is goeie maatjes met de tamme dan gaan ze elkaar wel achterna als er een in de kooi gaat.

Groetjes, Paul

stefannancy

we hebben de vogels nu bij elkaar gezet en het gaat hardstikke goed Ze kunnen ook allebei los vliegen en degene die niet tam was begint nu ook tam te worden. Groetjes nancy en stefan