8 mei 2025, 04:18:45

mijn jonkie wilt geen vogelvoer!!!

Gestart door Anita1, 9 maart 2004, 23:07:30

« vorige - volgende »

vanta

nou volgens mij komt het echt goed

want hij schreeuwt al minder lang dus als hij eenmaal de link legt dan zal hij het snel opgeven als je ieder half uur de magnetron hoort en het levert niets meer op moet hij toch al snel de link gaan leggen

maar samen komen we er wel hoor anita

iedereen duimt en ik vind het fantastisch dat je doorzet en kietje nog een kans geeft en lukt het al met al toch niet komt hij fijn bij mij gillen hahahahahah

liefs   tineke :D :-*

Anita1

:)volgens mij..raakt hij een beetje uitgeput.we doen nu slim.als je de magnetron aanzet.dan piept ie dus.en dan piept hij elke minuut.dus zetten we hem niet meer uit.totdat de magrnetron zelf stopt.dan piept hij dus 5 minuten automatisch.pfff voel me echt schuldig.........maar ik moet er mee door.hij heeft het moeilijk nu omdat hij denkt: MIJN PAP!!!.en die krijgt ie niet.dus hij gaat wel steeds naar de zaadjes,maar is dan echt boos.wild met zijn snavel door de zaadjes heen.alsof hij wilt zeggen potver!! pfff.hij is er al even uit geweest.mocht van tineke hoor!! lol.hij was lief,ja en bleef lekker bij me.kusjes ja mijn slijm.vind ie lekker.mag wel hoor!ff kroelen vond ie heerlijk.wauww.ik kijk niet meer zo vaak naar hem.het is op het moment een deprie vogeltje die onderin de kooi aan het zigzaggen is..na de piep huilt hij echt zielig.zo van ..achhh achhh achhh.nou hopelijk gaat het werken.en die tineke een vette kuss van mij hoor! groeten anita

Rika

ojee wat een geweldig die kietje mag uit kooi.
ja kroelen is MMM , heerlijk
over jou slijm , hahahaha eerlijk gezegt Ik OOK , pffff (ssssttt ) het is onze liefdemanier ) hahahaha

enne over magnetron.
ja klopt het is mij bekent verhaal, tommy van 12 jaar. die ook NAAP fluiten van magnetron ( buurvrouwe zegt telkens , He Rika , je magnetron gaat!!! ik zeg he ? nee hoor het is geen magnetron maar Tommy deed.
dus was wel erg geweeest . maar nu niet meer . tommy heeft genoeg van magnetron om naaap . ;)
heel soms doet hij wel . maar in paar seconde.
( missshien is zijn ''stem verslijten ''  ) hahahaha

ga door anita !!! nog even volhouden met tanden bijten .
je kent kietje veel beter dan ik .
ben trots op je ....

smakkerd voor jou MOEITE ;)

Annouschka

Hoi,

dat is echt wel een goed idee van de magnetron, zo zal ie het mss wel leren.  Hopelijk houd je magnetron het vol. :)
Je laat hem toch niet draaien zonder iets in he?  Anders kan hij serieus beschadigd raken.  Ik zet er voor de veiligheid altijd een kopje met water in want mijn schoonmoeder heeft eens zoiets voorgehad.
Het zal echt wel goedkomen met Kietje hoor, maak je maar niet te veel zorgen.

Groetjes
Annouschka

Paul

Hoi  Annouschka,

Wat oplettend van jou dat klopt inderdaad dan gaat de magnetronbuis stuk omdat ie zijn vermogen niet kwijt kan.
Ik repareer die dingen op mijn werk en wij testen ze altijd met een grote glazen schaal met een liter water erin dan kan je ze 5 minuten laten draaien zonder problemen.

Dus als Anita, als je  er niks in zet moet je er voortaan even een grote glazen schaal met water in zetten.
Een kopje is in 2 minuten kokend water en dan borrelt het eroverheen maar een schaal met een liter duurt even voor dat warm is.

Groetjes, Paul

Anita1

:D oeps ja we doen er niks in.lol.we hebben er nu al een schaal water in.dank je anouschka.wist ik niet.gelukkig doen we m maar heel kort aan.das net genoeg b.v 10 seconden.want het geet even om het aanzetten.en die uit piep.die piep is ergste.en dan draait de magnetron niet meer.maar hij piept wel 5 x.

Anita1

:( dag 2 voor kietje zonder aandacht.smorgens nu.ooow ik heb moeite mee.echt waar.hij is beetje uitgeput zo te zien.hij priet niet meer hard,als de magnetron aanstaat.hij huilt alleen heel hard en zielig nog maar.ook als ik maar opsta doet hij dat al.echt vreselijk wanhopig babygehuil.en nu is kwestie van doorzetten.....pffff.grrrrrrr zou m zo willen troosten in mn armen.dat arme lieffie.oooow ergg ben ik he? ik heb er echt verdriet van.maar ik ga echt volhouden hoor.dus die magnetron gaat gewoon om het half uur aan.en ik ga veel naar de keuken en de deur uit van de woonkamer.dan kom ik steeds terug als hij schreeuwt.en dan herhaal ik het steeds weer opnieuw.knuffies anita

Anita1

:) ik was met tineke (fanta) op msn.en toen zei tineke.geef m maar wat warm eivoer op de bodem van zijn kooi.ik heb dat gedaan.blijkt gewoon dat kietje toch nog heel hard eivoer nodig heeft.hij at het nu wel! in de kooi!.en dat deed hij vrijdag niet.toen wou hij het warmer en van mij hebben.maar na 2 dagen te negeren en hem geen ei voer gegeven te hebben,blijkt dat hij er nu wel genoegen mee neemt.dus het wordt niet meer opgewarmt met de magnetron.nu moet hij die link nog leggen.hij zat echt helemaal onder het eivoer.lekker dik.en dan blijf ik gewoon nog een tijdje doen.het schreeuwen was er gelijk af.zelfs met de magnetron daarna was hij vrijwel meteen stil.hij ging alleen wat sneller eten whahahaahahahahaa.ben blij met tinke.knuffie anita :D

vanta

;) :-* ik zei toch dat we samen wel een oplossing zouden

vinden en ja er zijn zat kinderen die achter lopen dus waarom kietje niet dan is hij maar wat langer baby blijkbaar speelde hij alleen met vast eten en kreeg hij er niet veel van binnen

ben benieuwd hoe het verder gaat vandaag en morgen ik hoor het wel

;) :) :-* ;D  knuffels tineke

Paul

Hoi Anita,

Fijn dat het al zo snel beter gaat nu :-)
Als ie eenmaal maar weet dat de magnetron niet altijd eten betekend ze leggen de link al snel maar afleren is lastiger.
Nu is hij nog jong dus kan je hem dat nog afleren maar op latere leeftijd is dat veel moeilijker.
Je mag hem best wel af en toe aaien maar alleen niet reageren als ie erom zeurt.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

Groetjes, Paul

Anita1

;)vandaag dan weer een nieuwe dag.ik sta op.en kietje begint gelijk enorm om eivoer te huilen.pfff whahaahaa.ik negeer hem nu juist.anders wordt hij weer op zijn wenken bediend.als ik nu koffie pak..dan chreeuwt hij de hele boel lekker bij elkaar.inmiddels heb ik ook even oordopjes ingedaan.lol.hij krijgt zijn eivoer heus wel.maar wanneer IK het wil.en ik maak het in de keuken.dan smokkel ik het mee naar de kamer.dan vanuit de computer ga ik het hem geven.lol.wat een opvoeding he?de magnetron doe ik nu pas aan als hij dan het eten op heeft.dan mag hij er weer een half uurtje naar luisteren.ik hou het bij hier vandaag.groetjes anita

Anita1

:( helaas gaat het niet lukken met kietje.met tineke heb ik nu afspraak gemaakt dat kietje terug gaat....ik krijg een nieuw jonkie.kietje moet nog steeds 3x per dag eivoer.hij pelt nog steeds zijn zaadjes niet goed.ook blijft hij erg schreeuwen.en is aggresief.pikt heel erg en blazen.waarschijnlijk is kietje een pittige vogel.heel lief dat tineke hem opvangt.ik heb echt mijn best gedaan.echt waar!!!.zondag krijg ik een cinamon? geparelde.5 weken oud.nu ga ik het wel anders aanpakken.geeeen magnetron meer.en ik geef m pap en dan kroel ik m.dan weer in de kooi.rustig aan nu maar.ben wat huiverig geworden.maar ik heb alle vertrouwen in.en tinke zal goed zorgen dat mijn kietje goed terecht komt.ja jammer,maar het is beter zo.ik vind het wel leuk als ik wat met een valkje kan doen he?.en kietje laat dat niet toe.lief voor al jullie steun en warmte,en tips die ik heb mogen ontvangen.jullie zijn allemaal geweldig.ik blijf jullie op de hoogte houden van mijn nieuwe kruimeltje.knuffie anita

vanta

even reageren want ik krijg al prive mailtjes of ze kietje mogen hebben en ik zal daar heeeeel duidelijk in zijn kietje komt terug naar mij en blijft ook bij mij ik vind niet dat er verder gezeuld moet worden met kietje dat is verre van in het belang van kietje :-[

ik heb hier opties genoeg voorlopig blijft hij bij mij binnen om te kijken wat de oorzaak is en als het echt niet gaat kan hij altijd nog de voilliere in maar even voor de duidelijkheid kietje gaat niet naar anderen meer ;D

iemand kwam zelfs op het idee dan betaal ik ervoor ook dat is voor mij geen optie dus niemand hoeft mij te mailen want kietje blijft vanaf zondag netjes bij mij  ::)

en anita kan dan aan de slag met haar nieuwe baby wat vast en zeker gaat lukken daar zorgen we wel voor ;)

groetjes tineke

Anita1

>:( ben het echt met je eens tineke.pfff wordt er een beetje verdrietig van.tuurlijk gun ik kietje iedereen.maar ik doe m niet zomaar weg.daarom ben ik blij dat tineke hem neemt zelf.en ik blijf je echt een top kweker vinden tineke!!dank je voor zijn bescherming.knuffie anita

Joyce28

Hoi Anita,

Jij hebt je best gedaan hoor meid.Misschien is dit wel echt een valkje,wat het beste in een voliere kan,wie weet
Maar wat ik me afvroeg,waarom perse een jonkie die je met de hand wilt voeren?
Ik krijg mijn valkje eind van deze maand,maar wel zodra hij zelf kan eten.Omdat je hem dan beter tam krijgt?Als dat zo is denk ik dat het geen verschil maakt als je hem ook met 7 wkn krijgt

ben benieuwd waarom ;),en je hebt echt je best gedaan hoor,dus jezelf niet schuldig voelen!!!