7 mei 2025, 05:43:32

mijn jonkie wilt geen vogelvoer!!!

Gestart door Anita1, 9 maart 2004, 23:07:30

« vorige - volgende »

Anita1

pfff waarom voel ik me nu zo schuldig.het is net of het aan mij ligt van kietje..ik heb nu enorm schuldgevoel bij me...lig ff helemaal in de knoop met mezelf.echt waar ben er stuk van.weet het ff niet meer.anita

Paul

Hoi Anita,

Je moet je zeker niet schuldig voelen hoor je kan er niks aan doen.
En als je hem zelf negeert als hij gilt word het probleem bij jou ook opgelost.
Het probleem ligt niet bij jou maar bij Kietje die moet gewoon leren dat ie niet op elke gil reactie krijgt.
Ik kan me alleen voorstellen dat je gek word van dat gegil.
Hier heb ik er 19 zitten maar echt gillen doen ze zelden gelukkig.
Dus trek het je niet aan en regel het met Tineke die weet precies hoe je het kan oplossen.
Je kan ook met Tineke regelen dat Kietje daar misschien 1 of 2 weekjes blijft en even word "opgevoed" want die heeft er natuurlijk veel ervaring mee.
Maar gewoon lekker gaan slapen en je zeker niet schuldig  voelen je hebt hem juist perfect verzorgd en zelfs zo goed dat ie nu niet zonder die verzorging wil.
Ik vind in elk geval dat je hem geweldig grootgebracht hebt.
En met een ander valkje was het misschien gewoon heel anders gegaan want niet een valkje heeft hetzelfde karakter hoor dat verschilt enorm.

Groetjes, Paul

Paul

Hoi Tineke,

Je kan je eigen foto uploaden naar deze stie en dan bij je profiel "ik gebruik mijn eigen foto" aankruisen en dan de plek waar je foto staat daar invullen en hij komt links.
Wel even zorgen dat de foto vierkant is ander rekt ie soms heel raar uit.
Als je een foto hebt kan je die mij ook sturen dan maak ik hem voor je op maat en ik geef je precies door wat je bij die regel in moet vullen en je foto staat er :-)

Groetjes, Paul@valkparkiet.com

Anita1

ik heb echt de hele nacht wakker ervan gelegen.lief jouw woorden paul.dank je.ik heb besloten dat ik kietje volledig negeer deze week.ik wil m niet zo maar weg doen.dan moet ik maar door de zure appel heen.ik ga met tineke kontakt blijven houden ,en met hier om de week door te komen.iedere keer als ik het te kwaad krijg.ga ik steun opzoeken.als dat mag tenmiste.want het natuurlijk best wel zwaar.is net of je een kind evne in de steek moet laten.maar ik heb het er wel voor over.meeer als dat een ander dat moet doen voor mij.ik zou dan geen rust hebben.en met tineke wil ik een afspraak maken.duss duimen maar.!!! knuffies van anita

Annouschka

Hoi,

dit is wel moeilijk zeg om nu de juiste woorden te vinden.  Als je je hart wil uitstorten, kan dat ook bij mij hoor, ik zit hier nl. ook met een broertje he van jouw Kietje.  Ik zou in jouw geval het er ook heel moeilijk mee hebben, ik zou ook niet weten wat te doen.  Volg maar de raad op van Tineke hoor, ik denk dat negeren gewoon het beste is.  Ik ga vandaag geen pap meer geven aan Yoda, hij kan als hij wil dus ga ik het proberen, hij zeurt er s'avonds toch bijna niet meer om.  En ik heb deze week gezien dat hij echt wel zaadjes kan pellen hoor dus zal hij niet omkomen van de honger.

Ik vind het heel lief van Rika dat ze jou wil helpen maar jij moet natuurlijk zelf beslissen wat je wil he.  Laat me zekers nog weten hoe het afloopt.

Groetjes en een dikke knuffel
Annouschka

Anita1

ja ik hou hier alles op de hoogte anousch.zeker doe ik dat.en is zeker lief van rika.maar probleem is dat ik dan geen rust heb.ten eerste zit je weer zonder valk.en ten 2e zou ik de hele dag naar haar toe willen.ik ken mezelf.kwellend is dat..en ik vind het is mijn kietje.dus ik wil graag zelf doen.ik ga er wat van maken.knuffie anita

Anita1

ik ga trouwens ook stoppen met de pap.vandaag.dan maar alles in 1x gelijk goed doen. ze kunnen zeker eten! klopt ja.dus hij moet maar goed zijn best doen.doei anita

Rika

4 april 2004, 14:33:06 #67 Last Edit: 4 april 2004, 14:34:00 by Rika
Goedemorgen Anita en de rest,
ja ik zit ook mee denken aan kietje die Anita is heel goed opvoeden maar het is aan kietje lag ( karakter ) want zo,n vergelijk met kinderen die karakter die moet Moeder sterk kant blijven dan kan kinderen grens van leren zoals bij kietje.

zeg lieve Anita het is niet jou schuld , maar wel ligt aan opgevoed te maken van zo,n HEERLIJK verwend . dus kietjs is niet dom ;)
want kietje wil méér vanjou omdat jij zoooooooooooooo lief voor kietje .
dus kan niet altijd blijven zooooooooooooooo lief door ''pap''voeren geven .
het is tijd sooort ''puber''opvoeden .

ja valt niet mee, maar je weet dat kietje kan goed zelf pellen . het is toch GEWELDIG .

Als jij niet kan tegen . tip geven . ga wandelen of ergers waar jij niet kan horen , dan voelt kietje wel aan , dat jij niet aanwezig . dus niet om pap maar om rust gelaten .

als je niet mee eeens met mij , dan zeg gewoon tegen mij .
daaar leer ik ook van ;)

Met tineke kun je hele goed praten uitstorten enz. ;)

knuffie Rika

vanta

goedemorgen allemaal

anita je bent perfect voor je vogeltje je hebt het niet verkeerd gedaan het ligt niet aan jou maar gewoon aan het karaktertje van kietje.

hier zaten de babys vanmorgen in de kooi en pas toen ze mij hoorden begonnen ze te schreeuwen maar ik hoor dat al niet meer dat is het verschil kietje is gewend om op zijn wenken bediend te worden

ik mail je dadelijk

tineke

Anita1

ik ben nu ergens mee bezig wat kietje helemaal niet leuk vind.maar wat hopelijk gaat helpen.hij krijgt zijn pap altijd opgewarmd uit de magnetron.dus dat ziet hij.dat hoort hij.en dan die piep.en dan is het eten klaar voor hem.nu doen we steeds die magnetron aan.en hij gaat echt tekker hier.wij negeren hem allemaal.dus elk half uur doen we dat.behalve als hij slaapt.dit net zo lang dat hij niet meer gaat schreeuwen als we in de keuken staan.want naar de keuken betekend pap! en dus. zo blijft het aan de gang.nu ben ik extra veel in de keuken.en ja soms ff die magnetron aan.opeens hield hij op.hij gaf het op!onze oren tuiten hihi.maar was een idee van william.echt goed idee ja.heb wel zijn kooi ff gedaan en brood erin en trostgierst.en wat lekker fruit.maar meer heb ik niet gedaan.niks niks gezegt.pfff.valt niet mee.maar voelt wel goed.we wachten af.knuffie anita

vanta

hoi anita super hou vol die kleine dondersteen zal het wel opgeven ......

goed idee van william nu hoort  hij meer en het levert hem niets op als hij eenmaal doorheeft dat het hem niks oplevert zal hij er wel mee ophouden

anita geef hem ook de pap niet mee alleen trosgierst en zijn zaad....

hij kan pellen dus ook eten hij moet nu maar door de zure appel heen

dus ook geen aangemaakt eivoer op de grond zetten laat hem zelf maar eten......

groetjes en xxxxx tineke ;)

Anita1

jaaik geef hem ook geen pap meer. ben niet gek nu.nu ga ik er ook voor.hij is trouwens flink aan het eten nu van de zaadjes.komt zeker omdat die magnetron geen pap opleverde.maar we moeten dat wel ff volhouden gat met magnetron aan doen.zodat hij daarna niet meer gaat schreeuwen.want wij kunnen de magnetron anders niet gebruiken of meneer begint al..snap je? tineke thnx voor je lieve ondersteunde mail.je bent echt geweldig!ik heb echt veel aan jullie hier.maar tineke krijgt een bossie rozen door het forum heen.knuffies. anita

Annouschka

Hoi,

hopelijk blijft het de goeie kant uitgaan.  En zoals tineke al zei Anita: jij hebt niks verkeerds gedaan hoor.  Het ligt aan het karakter, dat heb ik toch al gezegd dat Yoda ook probeert maar ik kan dat: hem negeren.  Ik snap wel dat het voor jou moeilijker is, dat verschilt van persoon tot persoon he.

Niet opgeven he meid.  En idd Tineke verdient een grote bos bloemen want er zouden veel kwekers zijn die je gewoon zouden afwimpelen omdat het voor sommigen alleen om het geld te doen is.

Groetjes
Annouschka

Rika

afijn om te horen dat william idee. heel goed van he.
hou je vol lieverd anita.
ik ben echt trots op je !!!!

;) liefs Rika

Paul

Hoi Anita,

Dat met die magnetron is een reuze idee.
Nu weet ie straks gewoon dat de magnetron niet altijd iets lekkers eten betekend en hij zal dan ook niet meer gillen als je naar de keuken gaat.
Hij is nu nog jong dus hij kan best nog opgevoed worden hoor dat is geen probleem.
Ik denk dat het helemaal goed gaat komen met Kietje hoor als je zo doorgaat :-)

Groetjes, Paul