11 mei 2025, 21:22:11

mijn jonkie wilt geen vogelvoer!!!

Gestart door Anita1, 9 maart 2004, 23:07:30

« vorige - volgende »

Anita1

:)hoi joyce.
nee hoor is meer toeval dat hij 5 weken is.maar ik heb het wel vaker gedaan en nooit problemen mee gehad.kietje is gewoon slim!en heeft een heel eigen wil he?.en tinek had toevallig nog 2 valkjes die weg konden.dus zodoende.lieve meid,dat ze me zo opvangt en kietje meeneemt.dank je voor je steun meissie.knuffie anita

vanta

even reactie het is inderdaad toeval maar anita kan dat voeren prima hoor en het schept wel een extra band tussen eigenaar en vogel omdat ze wel lang door mij gevoed zijn zijn ze aan mij gewend en het in nou eenmaal niet bij de deur om over een paar weken nog eens zo ver te rijden en dan kunnen wij niet meer inverband met het werk van mijn man dus dit weekend is de enige oplossing..

en ik weet zeker dat veel kwekers zouden zeggen heb je pech hij is betaald zoek het maar uit
dat doen wij niet terwijl het voor ons een zeer duur vogeltje word maar belangrijk is dat het goed komt....

dus ik weet zeker dat het voor anita allemaal goed komt

groetjes tineke

Joyce28

begrijp me niet verkeerd,ik twijfel niet aan Anita.Want die heeft er alles aan gedaan en heb daar bewondering voor
maar dacht waarom haal je je dat allemaal op je hals,voor de tamheid hoef je dat niet te doen,zo bedoelde ik het eigenlijk ;)

Enne,ik waag me er niet aan hoor,ik vind het veelste eng om zelf te gaan voeren,dat heb ik nog nooit gedaan en waag me er ook niet aan,haha
Maar kan me voorstellen dat een ander het prachtig vind om te doen,niks mis mee :D

En ik geloof ook graag,dat een kweker zijn handen ervan af trekt zodra de vogel zijn deur uit is
dus voor jou Tineke een dikke pluim!!

Anita1

:Dabsoluut joyce.die tineke is het helemaal hoor voor mij.dat schatje.doet alles voor je,om er goed door heen te komen met een jong valkje.knuffie anita

Annouschka

Hoi,

jammer he, maar ik denk dat het de beste oplossing zal zijn.
Nu heeft Tineke het zusje van Yoda, ik denk ook wel dat het het verstandigst is om het bij Tineke te laten want er zijn denk ik veel mensen die dit onderschatten en vooral medelijden hebben, wel lief.
Dat is vind ik geen goede reden om zomaar een valkje in huis te nemen  want dat gaat vroeg of laat toch mis en dan moet Kietje toch weer verhuizen.

Ik denk eerlijk gezegd dat het een beetje een familietrekje is hoor, puur karakter, Yoda heeft er ook een beetje van maar ik weiger om toe te geven want dan word ie onhandelbaar voor ons en voor Chewy.

Nog even over die handopfok: ik vond het ook best eng om eraan te beginnen omdat je soms van die verhalen hoort van spuitjes gebruiken en voeding dat verkeerd terechtgekomen is(longen) maar als je bij Tineke een valkje koopt, is daar helemaal geen probleem mee.  Het enige wat ik hier moest doen was de handdoek klaarleggen, het potje erop, erbij gaan zitten en Yoda at zelf, al van de eerste dag!  Het ligt er gewoon aan bij welkje kweker je een valkje haalt, het moet een goede kweker zijn en wij hebben geluk dat we zo'n goede gevonden hebben.

Groetjes
Annouschka

Anita1

;)ja morgen is het dan zo ver.dan krijg ik mijn jippie.jippie is de naam van mijn nieuwe valk.hij is dan 4 en een halve week oud.het is een cinamon geparelde.de naam van cinamon zeg mij niks.ik heb daar NOG niet zo veel verstand van.ik heb er alle vertouen in dat het goed gaat.ik ga me weer opnieuw in zetten.hoe vinden jullie de naam? grappig he? hij is ook wel dottig hoor.ik zal kietje zeker missen.ben ik echt eerlijk in.maar gelukkig is tineke fantastisch!!.samen zijn we eruit dat dit de beste oplossing is.morgenvroeg rond half 10 heb ik hem.kietje gaat naar tineke.dus dat komt goed.dat vind ik ook belangrijk.want je hecht je toch....hier een foto van jippie al vast.is het geen schatje?? knuffies anita

Paul

Hoi Anita,

Wat een schatje ook om te zien zeg :-)
Ik heb hier ook 4 cinnamon geparelde valkjes allemaal popjes.
Als je een man hebt verdwijnen de parels na een jaar en dan heb je een gewone cinnamon dus het is even afwachten wat het is.
Cinnamon is een beetje kaneelkleurig en lichter dan het grijs van een wildkleur valkje.
Mijn Binkie die nu op het nest zit is bijvoorbeeld ook cinnamon gepareld.

Dat is ook een hele mooie mutatie vind ik.
Veel plezier met ophalen morgen.

Groetjes, Paul

Anita1

:) hoi paul ik had van tineke vernomen dat een cinamon parel niet verkleurd.of het nou een man of pop is.zij zei tegen mij dat een cinamon de parels niet verliest.dus.?? het is waarschijnlijk een pop zei tineke.wauuw die van jou is ook echt heel mooi paul.leuk dat je er even een foto bij zet.pfff ik ben echt al vroeg wakker.zo op 1e paasdag.jaa is echt spannend zo ophalen.ik hou jullie op de hoogte vandaag.fijne pasen allemaal knuffie anita ;D

Rika

Goedemorgen paasdag ;)

jaaaaaaaaa ik ben ook ERG benieuwd naar je reageren van ophalen . hoe is gegaan ?
ik hoor je wel .
ik laat je rusten , want ik wou jou msn roepen. doe ik het niet dus ik zie vanzelf wel van je bericht ;)
hihi

je zult nu begint  lekker vel krijgen die jippiee ....

geniet ervan .
Kietje het ga je GOED bij tineke....HEERLIJK voliere VRIJHEID . nog beter dan bij andere weer terug kleine kooi.
zwaai voor kietjeeeeeeeeeeeee !!!

Anita1

;)jaaa ik heb jippie.wauwwie wat een kleintje!! wauww.ben zo verbaasd zoo klein.wat was kietje dan al groot,met deze leeftijd van 5 weken.ja jippie is ruim 4 weken nu,maar echt veel kleiner.en zoo rustig.ooow kan zooo lief kroelen.hij vind alles best.is nu lekker aan het slapen op zijn stokkie.(denk voor het eerst) op de stok.is een mooi smal stokje.dus hij heeft al goede houvastkoppie zelf mooi in de rug met slapen.toen ik thuis kwam wou hij nog geen pap.heel weinig maar.nu slaapt hij lekker,en als hij goed wakker is probeer ik opnieuw pap.hij heeft ook een reis van ruim 2 uur gemaakt he?wauww ben erg blij.ik hou jullie op de hoogte.hoe vinden jullie de foto?? ik maak er gauw meer hoor.knuffie anita

Coco en Chantal

Hoi Anite

wat een schatje zeg en nog zo klein, maar groeien doen ze ontzettend snel, dus veel foto's maken voordat je het weet zijn ze groot. ;D

Als het een popje blijkt te zijn dan zal ze haar parels behouden als het blijkt dat het een manneke is, dan verliest hij zijn parels, maar mooi blijft hij dan zeker.

Ik wens je veel succes met je nieuwe valkje en geef hem maar een dikke knuffel

groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

Anita1

:Dhier even wat lieve fotos van jippie.

Anita1

:Dwauww en deze met mijn hondje tasha.liefffff

Anita1

:)kijk eens hoe lief saampies.

Anita1

:)ooow ff kijken wat zie ik nou??