6 mei 2025, 09:24:03

Een paar vraagjes

Gestart door Tink, 5 maart 2004, 15:21:24

« vorige - volgende »

Tink

Hallo,
ik heb Sinds een week een jonge valkparkiet van zeven en halve week, maar nu heb ik een paar vraagjes.
Hij/Zij kan nog niet echt goed vliegen als ik hem er uit haal wat hij wel doet dan pikt hij eerst naar mijn vinger en dan gaat hij erop zitten.hij eet wel uit mijn hand  ;D maar zodra ik met mijn hand in de buurt kom om hem te aaien dat pikt hij.En om even op het vliegen terug te komen?vliegen dat kan hij ook nog niet goed hij vliegt ongeveer een meter en dan houd het wel op, is dit normaal voor een valkje van zeven weken.we hebben nog een valk van 5 maanden zitten (PunkY) en deze vloog wel toen hij nog jong was.nou zou ik nog willen weten wat voor een kleur de poep mag zijn wand de poep van Tinky is licht bruin en hard is dit normaal.

alvast bedankt voor jullie reactie.

Bianca

hallo Tink,
Ik denk dat het gewoon nog even gewenning moet worden voor tinky  om te vliegen, ik liep ook niet meteen vlekkeloos na m'n eerste stapjes.
Kun je aan m'n moeder vragen :D
Nee alle geheid op een stokje, wij hebben hier ook een punky en die kregen we met 5,5 weken en het heeft toch ook nog wel een tijdje geduurd voor ie echt lekker vloog.
Ik weet verder niet wat de anderen zullen zeggen, ik heb er niet zo heeeeeel erg veel verstand van.
En kweek ook niet dus het fijne weet ik er niet van.
Bij ons is het vliegen in ieder geval snel goed gekomen, en haalt Punky de meest bijzarre capriolen uit.
groetjes bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Tink

hallo,

dank je wel voor je reactie ik ben al een stukje veder ik moet gewoon nog ff geduld hebben wat eigelijk normaal is toch?

groetjes Tink

Paul

Hoi Tink,

Hier vliegen de jongen soms al met 5 weken en dan best wel goed.
Maar het kan ook zijn dat het 2 maanden duurt voor ze echt goed vliegen dat verschild echt per valkje.
Dus over dat vliegen zou ik me niet zo druk maken hoor dat komt met oefening vanzelf goed.
En tammer word ie ook zeker nog wel als ie meer aan je gewend raakt want je moet hem supertam kunnen krijgen op deze leeftijd alleen kost dat het nodige geduld en veel tijd.
En dan even over de ontlasting.
Normaal moet het groen zijn met een wit hoedje erop.
Als het bruin is kan het ook aan het voer liggen wat ze krijgen.
Wat voor voer geef je je valkje?
Het is in elk geval niet waterig of pikzwart dus dat is al een geruststelling.
De ontlasing kan wel eens afwijkend zijn maar als je gewoon zaad voert is het toch normaal gewoon groen.
Met Pellets kan de kleur wel eens anders zijn ook omdat er soms gekleurde pellets zijn en dan komt die kleur ook anders dan gewoon zaad terug in de ontlasting.
Houd het in elk geval even goed in de gaten je valkje is nog jong en als ie ouder word kan de kleur ook nog veranderen want dat is bij jonge valkjes soms anders omdat ze vaak iets anders eten dan een volwassen valkje.

Groetjes, Paul

Fulco

5 maart 2004, 18:05:23 #4 Last Edit: 5 maart 2004, 18:59:08 by Angelique

hallo Paul,

Onze Tinky krijgt Eivoer van het merk CeDe en Gemengd voer van Puik en Trosgier van Sluis.Hij heeft gisteren Bleekseldrij gehad maar daar kan het niet aan liggen wand Punky heeft wel gewoon normale ontlasting.
Het zou goed kunnen zijn dat het komt omdat hij nog jong is.maar ik hou het zeker in de gaten.
Hij krijgt veel aandacht dus tam moet ik hem zeker krijgen.

Groetjes Tink

Paul

Hoi Fulko,

Het kan zijn dat je valkje veel eivoer eet en nog weinig of geen gewone zaadjes dus dan is de ontlasting altijd anders.
Dat kan dus zeker verklaren dat het bruin is dat komt doordat ie veel eivoer eet.
Probeer wel dat ie de gewone zaadjes gaat eten en niet alleen trosgierst eet dat is veels te eenzijdig voer en ze worden er te dik van.
Je kan proberen met een beetje gewoon grasparkietenvoer dat zijn kleinere zaadjes dus dat pellen ze makkelijker.

Groetjes, Paul

Tink

Hoi Paul,

Hij krijgt een maal per dag eivoer en de rest van de dag een hij gewoon een mengsel voor valkparkieten.
ik ga in de dierenspeciaalzaak kijken op ik ze gevarieerder kan voeren.En tros gier krijgt hij om de dag en dan een halve streng.

bedankt voor jullie reactie.
groetjes Fulco

Ps, Hoe krijg ik een foto bij mijn naam, als ik het probeer geeft ie aan dat de foto te groot is.En als ik hem verklein krijg ik hem er ook niet op.

Paul

5 maart 2004, 19:28:52 #7 Last Edit: 5 maart 2004, 19:29:17 by Paul
Hoi Fulco,

Een foto mag niet groter dan 60 kb en dan kan je hem uploaden naar valkparkiet.com.
Als je een foto in je handtekening wilt hebben moet je daar in je profiel de url van de foto neerzetten.
Dus [ img]url[ /img]  en dan zonder spaties.

Groetjes, Paul