6 mei 2025, 14:02:50

tam maar alleen...

Gestart door Helene, 1 maart 2004, 23:13:13

« vorige - volgende »

Helene

ik heb sinds 1 maand een tamme valk. Nu zit ze overdag alleen vrij veel alleen als ik aan het werk ben.  :(   Ze begint al hard te fluiten als ze me aan hoort komen en zal en moet de kooi uit (hoezo; dwingelandjes?!). Maar goed, toch wel sneu, zo alleen.
Nu zit ik er dus aan te denken om er in de toekomst een tweede valkje bij te halen. Maar hoe zit het dan met het tamme gedrag van mijn huidige valkje? Neemt dat dan weer af?  En is dan de nieuwe nog wel tam te krijgen?
Of is het een beter idee om overdag een spiegeltje in de kooi te hangen en deze weg te halen zodra ik thuis ben?

Alvast bedankt voor de reacties!
Greetzzzzz  Hélène

Kolkkie

Hoi Helene,

Je zou er een 2de valkje bij kunnen nemen. Het kan zijn dat je tamme valkje iets minder tam wordt en het nieuwe valkje wat tammer wordt.

Vroeger toen ik een maatje kocht voor Coco, is Coco juist heel erg aanhankelijk van mij gebleven, hij moet niets van zijn soortgenootjes in de kamervoliere weten. Dus het hoeft niet meteen te betekenen dat je tamme valkje minder tam wordt.

Bovendien zijn er kwekers die valkjes handtam aanbieden of dat de kweker ze handtam maakt, dus zou je evt. een tam valkje erbij kunnen kopen.

Je moet de valkjes natuurlijk wel aan elkaar laten wennen door ze de eerste tijd in een aparte kooi te doen.
Ze kunnen elkaar dan wel zien en horen en zodoende kunnen ze ook aan elkaar wennen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

died

hoi,

ik had ook een valkje alleen zitten en er was overdag ook niemand thuis en dat ging goed.

maar ik vond het wel sneu zo alleen dus ik heb er een valkje bij gekocht nu zijn ze gezellig samen

als je er nog een bij wil heb ik nog een tam valkje voor je
voor meer info moet je me even mailen redneckfm@hotmail.com

gr diederick

Paul

Hoi Hélène,

Ik heb 10 jaar lang een valkje alleen gehad en sind de laatste jaren heb ik er meer bij.
Het eerste valkje wil niks met de andere te maken hebben.
Ik heb meerdere tamme valkjes en die zitten gewoon bij de niet tamme en ze blijven hier net zo tam dus bij mij geeft het geen problemen.
Als je ze maar genoeg aandacht blijft geven als je thuis bent blijven ze wel tam hoor.
Het beste is een jong en tam valkje bij die van jou te zetten dan heb je de grootste kans dat alles goed gaat.

Groetjes, Paul

Groetjes, Paul