4 mei 2025, 01:06:26

jong dood in ei?

Gestart door Saskia, 27 februari 2004, 14:19:51

« vorige - volgende »

Lique

CitaatHoi Lique,

Is een schouwlampje schadelijk omdat het te veel warmte afgeeft?
Ik gebruik zelf altijd een led-zaklampje die geven fel wit licht en worden absoluut niet warm en de batterijen gaan een paar honderd uur mee omdat ze heel weinig stroom gebruiken.
Als je vanuit de luchtkamer in het ei schijnt zie je trouwens ook nog het meeste dus is dat zonder meer verstandig om te doen :-)

Groetjes, Paul
Ja, het lampje zou teveel warmte afgeven, en het jong zou van binnen verbranden. Ik zou niet weten of dit ook het geval is bij mij, maar het lijkt mij wel een logische verklaring, omdat het bij zoveel jongen is gebeurd, maar niet bij de pas bevruchte eitjes.

groetjes LIque

Paul

Hoi Lique,

Ik heb de eitjes van de vorige nesten best vaak geschouwd in het broedhok dus zonder ze vast te pakken en alle eieren zijn uitgekomen.
DUs misschien een aanrader om dan toch voortaan een led lampje te gebruiken ik vind het nog beter om te kijken ook.
Het licht is best fel wit en je ziet echt alles heel duidelijk.

Groetjes, Paul

Lique

2 maart 2004, 23:47:46 #17 Last Edit: 2 maart 2004, 23:56:35 by Angelique
Hoi,

Wij zijn gewoon opgelicht! >:( >:(
Het schouwlampje hebben we op de vogelbeurs gekocht.
Dit schouwlampje heb ik in huis:

En dit lampje wordt ook wel een ZAKLAMP!! genoemd:

http://www.fe-electronics.de/P_478.htm
ik snap het niet hoor, waarom moeten mensen toch altijd anderen keihard bedonderen waar ze bij staan.
Dit zaklampje geeft gewoon warmte af. als ik hem lang aan heb, voel ik het zelfs. En dat mag totaal niet bij een schouwlampje.

Maar doordat wij, en hoogstwaarschijnlijk duizenden andere mensen zijn bedonderd, zijn er waarschijnlijk veel vogels in het ei overleden.
En dat doet heel veel pijn!

Speedy

Jeetje Lique,

Wat nu weer, goh zou het echt daarvan kunnen komen?
Ik heb een gewoon mini zaklapmje van een bouwmarkt gekocht.
Geen idee of ie warm word eerlijk gezegd, want zo lang kijk ik niet, ff ertegen en ik weet genoeg.
Goh zou het een laser zijn dan?
Hoe ben je erachter gekomen dan?

Groetjes,
   Trudie

Stijn dc

hoi

ik gebruik ook een gewoon zaklampje (denk ik toch), maar ik gebruik het niet zo lang dat het al warm zou kunnen worden.

SDC:D

Paul

Hoi Lique,

Ik heb zoiets als op onderstaande foto:

Er zit dus geen lampje in maar een led en dat is een soort kristal wat licht uitzend en word nog niet eens lauw laat staan dat de eitjes er last van hebben.
Een normaal lampje zou ook moeten kunnen maar het mag natuurlijk niet te warm worden.

Groetjes, Paul