4 mei 2025, 00:15:35

wie bij wie??

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 27 februari 2004, 19:49:06

« vorige - volgende »

Jaimy_en_Viggo

hey lieve allemaal,

Ik heb sinds kort een kweekkooi gemaakt voor twee van mijn valkjes..nu zit ik te denken..wie kan ik het beste bij wie stoppen..want er moeten natuurlijk wel mooie mutaties uitkomen  :P

Viggo/wildkleur/man/rechte vleugels/bont op zijn hoofdje/hijs niet te klein en te groot

Nica/cinnamon,bont met gele en grijze parels/man/vleugels gekruisd

Nakeo/bont gepareld/man/brede borst

Charlie/lutino met gele parels/grote pop/grote kuif/vleugels gekruisd/kale plek op der hoofd

Aylon/gepareld/kleine pop/kleine ogen en kuif

Nigel/albino/lange staart/ rechte vleugels/klein hoofdje/ kale plek op hoofd/ iel vogeltje/ waarschijnlijk pop

Jewel/erg mooie parels/vleugels net niet over elkaar heen/ lange staart.

Wil je foto's zien? ga dan naar "mijn viggo!!" en daar staan ze allemaal (op pagina 2)

Kussies Jaimy

Paul

Hoi Jaimy,

Bepaalde valkjes bij elkaar zeggen wil niet zeggen dat die dan ook een nestje maken.
Hier zoeken ze hun eigen partner uit en soms wil ik dan een bepaald koppeltje maken maar ze kiezen dan toch gewoon hun eigen partner.
Het moet goed klikken tussen een koppeltje anders komen er geen jongen.
Je kan zelf even uitrekenen wat er uit een bepaalde combinatie van ouder komt je kan op deze site de ouders invullen en dan zie je wat de mogelijke jongen kunnen worden.
http://www.kirstenmunson.com/cockatiels/blue.html

Groetjes, Paul

Karin

Hoi Jaimy,

Hoe oud zijn de valkjes ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Jaimy_en_Viggo

hey paul,

Tja..das ook weer zo..maar tja..mijn vogels zijn ook raar..viggo heeft al met twee popjes gepaard..en de popjes willen zo ver ik heb gezien wel met allemaal  :D maar ik vroeg me af waar de mooiste mutaties uitkwamen.

hey Karin,

De leeftijden zijn erg uitlopend..Nigel is de oudste..is bijna 3 jaar..dan komen viggo en nakeo..bijna 2 jaar..en de rest zit tussen 1 en 2 jaar..

kussies Jaimy

Paul

Hoi Jaimy,

Met heel veel combinaties zal je ook wildkleur valkjes krijgen terwijl de ouder bijvoorbeeld een andere mutatie hebben.
Wil je albino's kweken met Nigel da zal je daar een mannetje bij moeten hebben wat split ino is.
Ik heb hier een wildkleur man die daar split voor is en die heeft een nestje gehad met een albino pop en het eerste en enige jong toen was meteen een heel mooi albinotje :-)
Maar bijvoorbeeld nooit je albino kruisen met een lutino of andere albino omdat ze beide rode ogen hebben worden de jongen zwakker.
Je valkjes zijn in elk geval oud genoeg voor een nestje zo te horen dus je kan het eens voorzichtig proberen een broedblok neer te hangen.
Ik zet zelf altijd een koppeltje appart dan hebben ze rust en er word niet gevochten om het broedblok en je kan een beetje een koppel appart zetten die je wilt kruisen.
Meerdere koppels met 1 broedblok word vaak vechten omdat ze allemaal het broedblok willen hebben.

Groetjes, Paul

Jaimy_en_Viggo

hey paul,

dank je wel voor de tip.

groetjes Jaimy

Karin

De meeste zullen als ze geen splitten hebben wildkleurtjes krijgen. Ik zou Nica in ieder geval een gepareld popje geven, of dat nu lutino gepareld of gewoon gepareld is maakt niet zoveel uit. Dan krijg je in ieder geval het meeste geparelde jongen. Maar ik zou hem lekker laten kiezen tussen de 3 geparelde dames  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Jaimy_en_Viggo

hey Karin,

Hahaha, ja dat is een goed ideeetje..Lucky Nica.. :D want hij is momenteel errug actief..If you got what I mean  ;D
En ja..veel van mijn valkjes zijn slit..bijvoorbeeld Viggo (wildkleur man) is split bont.

groetjes Jaimy

Karin

Helaas moet bij bont ook het popje split voor bont zijn, anders gebeurt er niets  :( Alleen als de man split voor cinnamon, gepareld of lutino is kan hij het doorgeven zonder dat de pop die kleur moet hebben. Maar wie weet is één van je popjes ook wel split voor bont  ;D Gewoon een heerlijke verrassing  :D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Jaimy_en_Viggo

hey Karin,

Klinkt nog ingewikkeld..dat kweken..maar ik leer ut wel  ;) Viggo is wel split bont..maar ik heb geen bonte popjes..dus ik heb hem maar bij jewel gezet..geparelde pop..dus we zien wel..errug spannend in elk geval!  :P

groetjes! Jaimy