16 augustus 2025, 01:31:21

De nieuwe jongen van 2004!!!!!!

Gestart door daan, 25 februari 2004, 23:35:15

« vorige - volgende »

daan

hi Stijn,

hahahahahah die foto is geweldig dat valkje uit dat blok  :D :D :D
Nou ik heb net weer gekeken en nee hoor weer niks, oh ik kan alleen maar hopen dat het goed gaat, het eerste eitje is gelegd op 11-04.

Groetjes Daan

daan

Weer goed nieuws en slecht nieuws.
Het goede nieuws is dat Djaro en Zoran net hun eerste eitje hebben gelegd, dus die gaan nog een nestje proberen.
En het slechte nieuws is dat 1 van de 4e itjes van Mexx en Diesel niet goed is. En dan denk ik dat het eitje nummer 2 is.
Want ik weet nu ook waarom het 1e eitje nog niet is uitgekomen. Want op 11-04 is het skittle eitje gelegd en op 13-04 is dus het eitje gelegd wat nu niet goed is, dus dan houden we nog 3 eitjes over. En danmoet ik natuurlijk gaan rekenen vanaf het 3e eitje. Dus dan is dat 15-04. Dus dan komt dat ongeveer uit op 03-05 en dat is vandaag, dus ik heb nog alle hoop. Bij gabber en Kuiffie gaat het ook goed, je kan duidelijk zien dat ze een eitje moet leggen en ik denk ook wel snel. Nou vanmiddag ga ik dus 2 nieuwe mannen ophalen. Ik ben benieuwd.
En volgende week zondag gaan we een keertej bij Mandy kijken. Mijn vader gaat in zeeland ergens een koppel Kakeriki's ophalen en dat is ongeveer een kwartiertje bij mandy vandaan dus gaan we ff een bakkie doen en haar mooie valkjes bekijken.
Nou zodra ik mannen hier thuis heb horen jullie meer okay.

Groetjes Daan

daan

Vertel ik vanochtend dat Djaro en Zoran hun 1e eitje hebben gelegd.
Nou nog 2 koppels hebben hun 1e eitje gelegd geweldig he
Koppel 1
Man: Bonte
pop: cinnamon

Koppel 2:
man: witmasker bont
pop: Witmakser gepareld

Koppel 3:
Man: lutino
Pop: lutino gepareld

Koppel 4: met 4 eitjes die ieder moment uitkomen
Man: Bonte
Pop: wildkleur cinnamon

Gaaf he
En Gabber moet ook ieder moment haar 1e eitje leggen

Groetjes Daan
En de 2 nieuwe aanwinsten zijn ook erg mooi

daan

Het 1e eitje (eigenlijk 3e eitje)van Mexx en Diesel is gepikt dus ik hoop morgen dat het eerste jonkie geboren wordt.
Ik hou jullie op de hoogte. :)

Groetjes Daan en slaap lekker alvast.

Paul

Hoi Daan,

Dat gaat lekker met de eitjes zeg :-)
Dat koppel 3( lutino en lutino gepareld) zijn dat de twee die over zijn van die 5 lutino's?
Als dat zo is zijn ze lekker snel gaan leggen dan zullen ze het wel naar hun zin hebben :-)
Heel veel succes met alle nestjes :-)

Groetjes, Paul

daan

Hoi Paul,

Ja klopt dat zijn 2 van de 5 en nog eentje zit er bij Gijs, maar die heeft totaal geen zin. hihii
Ja het is idd wel snel gegaan ja. Ze zullen het idd wel erg naar hun zin hebben. Ze zaten eerst in de voliere, maar ik heb ze nu in een broedkooi zitten, en alles is gewoon door gegaan en ze doen het al erg goed.
Ik ga straks kijken naar het gepikte eitje. Ik denk het nog niet hoor, ik denk vanavond als ik thuis kom van mijn werk.

Groetjes Daan

daan

4 mei 2004, 13:34:43 #276 Last Edit: 4 mei 2004, 13:35:36 by daan
Ik ben net wezen kijken in de bij mexx en Diesel, en het kleintje is nog niet geboren. Maar wel heel druk bezig ik hoorde het piepen en tikken. En eitje nr 2 (eigenlijk nr 4) is ook bezig met uitkomen en die hoorde ik ook pipen. Oohhhhh  ik ben zo blij blij blij.
Dit worden waarschijnlijk mijn eerste eigen jongen met wangetjes, ik heb alleen nog maar witmaskertjes en witmaskertjes geparelde eigen jongen gehad, lijkt me wel leuk om eens te  kijken hoe al die kleurtjes gaan worden hihihiihi. Ja ik ben gewon in de wolken dat er weer kleintjes op komst zijn, GEWELDIG !!!!!!!!!!!!
En toen ik wakker werd waren gabber en Kuiffie ook weer druk bezig hahahhaa
Kijk maar.

Ze zijn hier net klaar hahahahaha.
En ik hoop dat als ik vanavond uit mijn werk kom er een kleintje is geboren en dat ik jullie daar een mooie foto van kan laten zien.

Groetjes daantje

daan

4 mei 2004, 23:49:07 #277 Last Edit: 4 mei 2004, 23:51:46 by daan
YES YES YES !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het eerste kleintej van Mexx en Diesel is geboren.
En het is een lief geel donsje, het was al helemaal opgedroogd. Ik kreeg alleen niet de kans om naar het andere eitje te kijken.
o ik ben helemaal happy hahahahaha
En nog goed nieuws Gabber en Kuiffie hebben ook hun eerste eitje gelegd.
Dus ik heb nu 4 koppels op eieren en 1 koppel met jonkies.
Hier de foto van de kleine samen met papa, mama kroop snel weg.

Je ziet ok dat 1 eitje niet goed is, die is helemaal bruin geworden. Dus ze hebben van de 5 eitjes denk ik 3 goeie eitjes. De andere 2 nog ff afwachten.
Trouwens de vader is bont en de moeder is cinnamon.
Dus dat zullen best mooie kleintjes worden hihihi

Knuffel daan

Speedy

Geweldig, gefeliciteerd.
Leuk he...hihihi ja ik ben ook elke keer weer blij hoor.
Wat een mooie foot trouwens.

Groetjes,
   Trudie

daan

Goeienmorgen allemaal,

De kleine is goed de nacht door gekomen. Ik heb nog ff snel een foto gemaakt, ik mag alleen echt niet met mijn hand in het blok komen. Dus ik kon helaas niet zien hoe ver dat andere eitje al was, het was in ieder geval nog niet geboren.
pppfff dit is wel anders als dat je tamme valkjes op eitjes of jonkies hebt zitten. Die vinden het niet erg als je kotm kijken, maar deze wel hoor, die vinden het helemaal niks.
Hier nog ff een foto maar dan de moeder en de vader erbij. Je ziet nu ook weer dat de borst van Mexx echt helemaal nat is. En Diesel deed net zijn oogjes dicht hihihihii

Chico en Bailey hebben nu 2 eitjes. En ze broed er al behoorlijk op. Trouwens alle koppels weer hé vanaf ei 1 zitten ze er al op de broeden. Dat was met Gabber en Kuiffie ook altijd al.
Nou aju paraplu en een fijne dag allemaal
Knuf daan

Lique

Heej daantje, wat een mooi jonkie zeg.
Ik kan me goed voorstellen, dat je er super blij mee bent.

heel veel plezier met hem, en op naar de volgende jonkies.

knuff lique

daan

CitaatGeweldig, gefeliciteerd.
Leuk he...hihihi ja ik ben ook elke keer weer blij hoor.
Wat een mooie foot trouwens.

Groetjes,
   Trudie
Hoi Trudie,

Ja iedere keer ben je weer zo blij, hahahaha
En dank je dat je foto zo mooi vind.
Het gaat erg goed met de kleine.

Groetjes Daan

daan

CitaatHeej daantje, wat een mooi jonkie zeg.
Ik kan me goed voorstellen, dat je er super blij mee bent.

heel veel plezier met hem, en op naar de volgende jonkies.

knuff lique
Hey lique,

Ja een moppie hé, ik ben erg blij mee.
het is zo'n klein donsje weer ihihhi
Ja hopen dat nr 2 vandaag gaat uitkomen.

Knuffle daan

Suzanne

Hoi Daantje,

Gefeliciteerd met je jonkie. Spannend weer he. Leuke foto's ook.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Joyce28

gefeliciteerd met het eerste jonkie

vraagje,je schreef dat dit geen tamme valkjes zijn,maak je de jonkies wel tam?Of laat je alles aan de ouders over en kom je er niet aan
was een vraag wat ik me altijd afvroeg,wat je dan zou doen