15 augustus 2025, 17:03:29

De nieuwe jongen van 2004!!!!!!

Gestart door daan, 25 februari 2004, 23:35:15

« vorige - volgende »

daan

Hoi Paul,

Wat leuk dat je even laat weten hoe het met Orlando2 gaat.
Hij zal vast een hele leuke logeerpartij bij jou hebben.
Samen met alle andere valkjes.
Ja ik denk dat 1 van de 2 jonkies die ik zelf heb gehouden een mannetje is en dat Replay, Levi denk ik dat dat een popje is. Replay zingt en praat ook onwijs veel. Maar ja we kunnen het pas met zekerheid zeggen als de koppies wit worden of niet hahahha

Groetjes Daan
En geef Orlando maar een knuffel

daan

Hoi allemaal,

Nou het is inmiddels al wel bekend wie welk blok wel en krijgt, al hoewel de pepper en sisi eigenlijk alle 5 de blokken wel willen hihihi
Pepper en Sisi wipwappen wat af.
Het andere blok is in besalg genomen door Janny en Jazzy, ik heb ze nog niet zien wipwappen en een blok is in beslag genomen door Chico en Bailey, heb ik ook nog niet zien wappen.
De Catahrina's kijken in alle blokken en worden er dan onmiddelijk weer uit gestuurd door de stelletjes hahhha
Er hangt voor hun ook een blokje (iets kleiner) maar dat snappen ze volgens mij niet helemaal hahhahaha. Ze willen gewoon een groot blok.
Nou ik hoop dat dit weekend de eitjes van Diesel en Mexx gaan uitkomen, spannend hoor. Ik moet me inhouden om niet ieder uur te gaan kijken hahahhaha
Nou aju paraplu.

Groetjes Daan

daan

Janny en Storm zitten ook al steeds vaker in het blok en Bailey en Chico heb ik vandaag ook zien wappen. Goed nieuws he hahahah
Straks weer ff verder.

daan

zo ben ik weer, moest weer eens de pc afsluiten   :( :(grrrrrr
Maar het gaat dus goed in de voliere, ik ga alleen wel 2 koppels eruit halen en die zet ik apart in een broedkooi.
Het gaat om peper en Sisi en om Bailey en Chico.
Mexx en Diesel hebben nog geen babie, ik hoop zo dat het wel goed gaat, de eerste was ongeveer vandaag uitgerekend.
Nou ja we wachten het maar af.
de borst van Mexx (popje) is iedere keer onwijs nat, dit zal wel van het zweten komen op de eitjes broeden en dan dit warme weer erbij.
Nou morgen horen en zien jullie weer meer, want morgen ga ik weer foto;'s maken hihihi

Knuffel daan

Paul

Hoi Daan,

Dat gaat ook weer lekker bij jou er gaan heel wat nestjes komen :-)
Voor zover ik weet zweten valkjes niet toch?
Als die het te warm krijgen gaan ze met de bek open zitten en raken zo hun warmte kwijt net als een hond met zijn tong doet.
Het kan zijn dat de eitjes wat vocht afgeven door verdamping maar dat zal ook niet zoveel zijn.
Soms gaan valkjes in het water zitten en dan het nest op dat zou misschien gebeurd kunnen zijn?

Groetjes, Paul

daan

Hoi Paul,

Ja je hebt gelijk valkjes zweten niet nee.
Dan zal ze idd wel in de waterbak gezeten hebben, alhoewel ze hebben van die waterbuisjes dus echt in badderen  lukt ook niet echt. ze is echt heel nat op haar borst.
Trouwens Blikkie had vorige week in het schaaltje fruit met roosvicee gezeten en haar borst was helemaal rood,ik schrok me rot maar daarna moest ik onwijs lachen, ze plakt nu aan alle kanten. Ze heeft nu een schaaltje met schoon water en daar wast ze zich nu in.

Groetjes Daan
Trouwens alles goed met Orlando

Paul

Hoi Daan,

Ik kan me voorstellen dat je schrikt van dat rood van die roosvice hahaha
Maar achteraf is het wel lachen natuurlijk maar je schrikt je wild.
Soms snap je toch niet hoe ze zich natmaken met het drinkwater ze gaan er soms met hun kopje in en smeren het in de veren :-)
Met Orlando gaat het prima hij zit samen met een geparelde witmasker van Mandy en een Lutino van Lique en ze gaan heel goed met elkaar om :-)

Groetjes, Paul

daan

Hoi Paul,

Mooi dat het zo goed gaat met Orlando en gezellig dat tie samen met de 2 andere jonkies zit.
Groetjes Daan

Hoi allemaal,

Ik heb net contact gehad met een man die ind e buurt woont van Arnhem en hij heeft 2 mannen voor ze zitten. Hij gaat as maandag een weekje op vakantie in Texel en rijdt hier bij mij in de buurt, nu gaan we waarschijnlijk ergens hier afspreken en dan heb ik weer 2 nieuwe mannen erbij hhihihi
blij blij blij

Groetjes daan

daan

Hoi allemaal,

Allereerst heeeeelllllll goed nieuws, Gabber en Kuiffie waren weer aanhet wappen, he he eindelijk ze waren onwijs in de rui gegaan, dus ze hebben lekker ene paar weken rust gehad :) Dus ze mogen nu weer een nestje gaan beginnen.

Okay we hebben de 2 koppels uit de voliere gehaald en apart gezet in de broedkooien. En de koppels die in de broedkooien zaten zitten nu in de voliere, die deden weinig samen. Ja de mannen gingen conctant in de blokken maar de poppen hadden totaal geen intresse. Dus laat ze het maar uitzoeken in de voliere hihihi :D
En wat erg grappig was, Zwabber had een aantal weken geleden eenpopje gehad, en toen gebeurde er na 5 a'6 weken niks en wat gebeurde er toen Zwabber de voliere weer in ging ja hoor hij ging gelijk weer naar Simba kijk maar naar deze lieve foto

En Storm vond ineens Blikkie waar hij ook samen mee in een boredkooi zat wel erg intressant hahahah Het doet dus wonderen als ze in de voliere zitten.
Jazzy en Janny hebben onvoorwaardelijk voor elkaar gekozen hahahaha enhebben ook wel een blok uitgekozen alhoewel ze ook af en toen eens bij de andere blokken gaan kijken.

En hier zien julie Bailey en Chico in de broedkooi zitten, Bailey was erg gemeen tegen de andere valkjes dus die hebben we apart gezet.

Dit sla ik vast op en ga zo veder

daan

Zo ben ik weer.
Hier een lieve foto van Lucky die lekker van de trostgiers aan het eten is.

Op de volgende foto zien julie.
Tazz, Simba, Zwabber en Pepsi.

En dit blok is wel erg in trek hahahaha :D :D :D

Hier zijn Tazz, Lucky en Pino aan het eten.

Ja we hebben Pino en Skippy nu ook in de voliere gedaan en dat bevalt ze erg goed.

Zo dit waren de foto;s weer ik hoop dat julie ze mooi vonden.

Knuf Daantje

daan

O ja nog helemaal vergeten te melden.
Het eerste eitje van Mexx en Diesel is nog niet uitgekomen.
ppppffffff Ik hoop echt dat alles wel in orde is.

Knuf daantje

Stijn dc

hoi

het zijn zejer mooie foto's. Dat blok is echt wel in trek. :)
maar hangt die stok niet te laag, hij lijkt me nogal laag hangen. Nuja, zolang ze maar in het gat kunnen :)

SDC:D

Stijn dc

hoi

ik hoop dat het eitje nog uitkomt. Er kan inderdaad wel wat speling zitten op de datum van uitkomen.

daan

Hoi Stijn,

Nee ze kunnen er vrij makkelijk opstappen hoor, maar weet je ze gaan meestal via de bovenkant van het blok hahahaha.
Ook bij de andere blokken waar wel een stok recht ervoor staat. Het zijn ook echt acrobaten hé hahahha
Ja ik hoop ook dat het eitje nog gaat uitkomen. Er kan idd wel wat speling in zitten in de dagen, maar het zal toch echt vandaag of morgen moeten uitkomen.
Ik ga vanavond wel ff kijken nog, ik wil ze ook weer niet te veel storen. Het zijn wilde valkjes en dat is toch wel anders als tamme valkjes met eitjes of jongen.
Nog bedankt dat je de foto;s mooi vond ;)

Groetjes Daan

Stijn dc

hoi

wat een gekkies toch. hebben ze een mooie opstapstok,n doen ze het weer zo :) hopelijk is je jonkie er vanavond.