10 mei 2025, 12:23:19

te lange snavel ?

Gestart door pinopluck, 15 mei 2014, 12:26:05

« vorige - volgende »

pinopluck

sinds vorige week is ons popje overleden en zit het mannetje Pino alleen. naar mijn idee eet hij slechter en hij zit wat mottig in de veren.
hij is er wel redelijk overheen dat hij nu alleen zit, maar nu zie ik dat hij nogal een lange snavel heeft.
ik heb de foto wat overbelicht zodat jullie de snavel kunnen zien. het puntje is donkerder van kleur dan de rest van de snavel.

kunnen jullie mij zeggen wat te doen en hoe ik het evt moet doen ?

alvast bedankt.  ??? ???

Rianne

Heeft hij genoeg te slopen in de kooi? Bijv wilgentakjes, een zitstok of een mineraalblok?

pinopluck

ja, dat wel. ik heb dit weekend nog wilgentakken erin gehangen. verdr idd zon stenen ruwe zitstok etc.... daarkan het niet aan liggen, hij is al 6 jr en nooit problemen gehad wat dat betreft....

de_vogelkamer

heb je ook sepia en een mineraalblok in de kooi? door dat te eten slijt de snavel ook.
ik vind de snavel trouwens wel meevallen  ;)

pinopluck

ja sepia heb ik wel. geen mineraalblok. die gaik gelijk vandaag halen. hij eet overigens wel gierst. miss dat hij nog van slag is dat zijn vrouwtje er niet meer is.....

gelukkig dat het meevalt. ben zo bang dat ik hem ook verlies, dan ga je dingen zien die er njet zijn...

bedankt !  :)

carco

Dat idee had ik ook: vind de snavel nu niet echt lang ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!