11 mei 2025, 12:19:39

Tiko slaapt/zit raar

Gestart door Inesmarynissen1991, 28 mei 2014, 21:29:23

« vorige - volgende »

Inesmarynissen1991

Hallo iedereen,
Sinds enkele dagen slaapt/zit onze valk Tiko erg raar. Hij is nu 4 jaar en eet en drinkt nog steeds erg goed.
Hij zit echter horizontaal op zijn stok. Staart recht achteruit en kopje vooruit richting de grond.
Is hij ziek?  :(

Rianne

Je zou eventueel telefonisch contact kunnen opnemen met een vogelarts om dit te overleggen. Het is wel een hele aparte slaaphouding en het doet mij vermoeden dat er wel degelijk iets aan de hand is.

jfvhl

Dit herken ik: we hebben een vogel die (heel lang geleden) ook deze verschijnselen had, en dit meiske had een ontsteking onder in het buikje. Er is een quarantaine voor nodig geweest en een antibiotica kuur. Met een pipetje moest de AB gegeven worden wilde ik zeker zijn dat ze het binnen kreeg. Het was besmettelijk en er was er nóg die later de verschijnselen had en die onderging hetzelfde. Ze hebben er nooit meer last van gehad en maken het nu nog steeds heel erg goed. Het was toevallig dat ik er achter kwam doordat ik op de monitor keek die in de huiskamer staat en daarmee de boel in het binnen verblijf in de gaten kan houden. Toen zag ik dat ze eigenlijk niet meer kon zitten, zo zielig. Direct uitgevangen en apart gezet en toen een AB kuur gehaald, het is pijnlijk voor de vogel.
Onderneem zo snel mogelijk aktie!
succes en laat het weten hoe het gaat?