VRAAGJE ; hebben popjes sneller last van neurologische aandoeningen dan de manne

Gestart door Marian2011, 6 oktober 2013, 16:21:59

« vorige - volgende »

Marian2011

Ik vraag dit naar aanleiding van dat Florijn ons popje van 7 jaar dus nu samenwoont Pi een mannetje die in 27febr 1 jaar wordt en dat gaat buitengewoon tussen hen goed maar er zijn nu 2 gevalletjes geweest dat Florijn rustig zat en Pi ook dat zij van de stok viel en zich bezeerde en pootje even verstuikt was want zij kon totaal haar balans niet vinden en liep moeilijk maar was nergens echt verwond en was zeker niks waar ze was van geschrokken want ze zaten allrbei heel rustig te slapen. En de 2e keer was dus dat zij en Pi in de kooi waren aan het eten allebei aan een kant en ineens begon Florijn panisch te fladderen en weer was er eigenlijk geen reden om te schrikken...maar pi was gelukkig de kooi vlot uit en florijn bleef wel door gaan en torn kwam ze heel onbenullig de kooi uit en kwakte op de grond en vloog direct heel laag weg en vervolgens knapte ze ook nog eens tegrn de openstaande keukendeur en landde vervolgens op de keukenvloer waar ze natuurlijk veel hijgde en blies...ik liep in die tijd haar rustig en sussend en bezorgd achterna en ging vervolgens op en handen en knieƫn naar toe en heel rustig bewegend om haar niet nog banger te maken...ze stapte op en vloog weer een stukje en ondertussen kwam vriend ook bezorgd erbij en liet haar nog eens opstappen en toen vloog ze wel weer gewoon hoger...

Verder was ze ook niet verwond en ze moest gewoon weer even tot rust komen maar dit was wel 2 momentjes waar ik bang van word of ze niet wat mankeert....Verder eet en drinkt ze en is lekker ondeugend dus dat is wel goed...
Maar dan vraag ik me wel af of dit vaker voorkomt bij popjes...en helaas keek ik net niet op het exacte moment wat haar dus aanzette of om dus te vallen van haar stok of panisch te fladderen...maar ik was dus wel erbij....

Groetjes Marian ;-)

smiley

Hoi hoi

Ik weet niet of popjes gevoeliger zijn al ben ik het wel met je eens dat ze sneller in paniek zijn dan de mannen .
Het gehoor van valkparkieten is wel heel erg goed en ze nemen dingen sneller waar dan wij mensen .
Bv. mijn valkjes hebben is een andere hoek van de kamer gestaan waar de modem hangt van onze internet aansluiting ,elke keer was er paniek in de kooi en wij wisten dan niet waarom .
Die modems zenden een geluid of zo uit die zij konden horen op afstand .
En wij alleen toen we er bijna bovenop stonden  ??? ???
We hebben hier in huis ook zo af en toe last van muizen tussen de plafonds en ook die hebben zij al gehoord nog voordat wij het horen ..
Met de zelfde gevolgen groot paniek vooral bij de poppen ...het is net of ze helemaal gek zijn dan en moeten echt even bij komen van de schrik .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht