12 mei 2025, 23:31:44

Help me voor de prijsbepaling

Gestart door miekatoenheksemie, 8 oktober 2013, 16:17:56

« vorige - volgende »

miekatoenheksemie

Ben totaal leek voor wat betreft de kleur en mutaties van valkparkieten maar vind hen prachtig. Ik hou ze als gezelschapsdier in mijn gemengde buitenvolière.
Zo heb ik er nu eentje gezien die wildkleur split voor bont witmasker pastelwang is (prachtige kleur) maar men vraagt er 110 euro voor en een getekende opaline die zeker een pop is en daar vraagt men 85 euro voor. Mag ik die prijs geven of is dit toch wat overdreven? Ik vind ze wel heel mooi maar de prijs houdt me wat tegen om ze aan te kopen.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Rianne

Ik weet niet in welke regio je woont, maar in sommige delen van Nederland en Belgie zijn de mutaties wat duurder omdat daar minder mensen zijn die ze kweken. Ik zou nog even rond kijken als ik jou was want voor deze prijs zou ik ze ook laten zitten.

BvZwolle

Ik vind het onnozele prijzen. Je mag voor een bijzondere mutatie best wat meer vragen, maar dit is absurd.
Ik heb ook verschillende mutaties, maar voor meer dan €25,- gaan ze de deur niet uit en de goedkoopste staan voor €7,50 te koop.
Voor dat geld zou ik een mooie pyhrrura perlata perlata halen ofzo (zeer stille wens  :-X ).

Succes met de beslissing!

miekatoenheksemie

Dus als ik jullie reactie zie, dan zou ik toch niet meer mogen geven als maximum 50 euro per stuk of is dit voor de twee ook al voldoende?

Rianne

50 of 60 voor de twee (als het jonge vogels zijn) zou naar mijn idee genoeg zijn.

miekatoenheksemie

Thx, dan hebben jullie mij een heel stuk geholpen. Ik zoek dan zeker verder naar een meer betaalbaar exemplaar.  :P

BvZwolle

9 oktober 2013, 22:39:10 #6 Last Edit: 10 oktober 2013, 08:49:12 by Rianne
Misschien mag dit niet en dan moet deze reactie maar verwijderd worden, maar waar woon je?
Ik heb nog 3 jongen mannen zitten (max 4 maanden oud).
Je mag er wel een komen uitzoeken voor ***
Ik woon in Zwolle...

Ik hoor het wel. ;)

miekatoenheksemie

Citaat van: BvZwolle op  9 oktober 2013, 22:39:10
Misschien mag dit niet en dan moet deze reactie maar verwijderd worden, maar waar woon je?
Ik heb nog 3 jongen mannen zitten (max 4 maanden oud).
Je mag er wel een komen uitzoeken voor €7,50.
Ik woon in Zwolle...

Ik hoor het wel. ;)

Alvast bedankt voor je voorstel maar het is wat ver. Ik woon namelijk in het centrum van België.
Toch nog eens bedankt allemaal voor jullie reactie, zo weet ik tenminste dat die gevraagde bedragen veel te hoog zijn. Ik vind hier in de buurt wel wat beters als ik even verder zoek.

Rianne

Je valkjes daadwerkelijk te koop aanbieden mag idd niet, maar in een dagboek of verhaal vertellen over je kweek en laten zien wat je nog te reserveren hebt, mag wel. :)

Lentemorgen

Mijn valkjes komen beiden uit Belgie en ik betaalde voor de albino 55 euro en de bonte bleekmasker ook 55 euro.