7 mei 2025, 06:49:44

meerdere vragen....

Gestart door karinp81, 13 augustus 2013, 22:05:44

« vorige - volgende »

karinp81

Mijn valkje Poppie is een man van ik denk begin januari. Ik ben heel druk met fluiten, maar helaas komt er nog weinig uit hem. En als er wat uit komt dan fluit hij als hij mij niet ziet, maar ik denk wel dat hij mij hoort.
Kan het fluiten nog komen?

Hij is al sind begin mei in de rui is het normaal dat het zo lang duurt?Sinds gisteren vallen echt de grote veren uit dus ik hoop eigenlijk wel dat het dan weer even klaar is ;)

Af en toe gaat hij met gespreide vleugels ergens zitten, dus zonder te wapperen. Is dit al macho gedrag?

Alvast bedankt!

Yens

Rond de 4 maanden beginnen ze al te fluiten! Waarschijnlijk is je man een pop. Waarvan weet je dat het een man is!?
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Suus91

Fluiten als hij je niet ziet? Klinkt mij als roepen naar jou.

O ja al mijn valkjes gaan wel eens de vleugels spreiden en meestal leidt dat tot een rondje vliegen. Mijn tamste popje die spreidt af en toe ook haar vleugels, maar dit doet zij om mijn aandacht te te trekken omdat ze graag gekroeld wilt worden.

Over het geslacht, misschien kun je een foto plaatsen en de leeftijd erbij ;)
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

karinp81

Volgens de kweker was het een mannetje...ik had ook specifiek om een mannetje gevraagd....pfff dat zou ik wel heel erg jammer vinden. Het is wel een heel leuk en gezellig beestje hoor, maar had zo gehoopt op gezellig gefluit....zal vanmiddag bij thuiskomst direct foto's maken. Wat voor foto's zijn jullie nodig voor het bepalen van het geslacht?

Ik heb poppie op 05-03-2013 opgehaald. Toen at hij al zelfstandig. Volgens mij was hij toen 7wk.

smiley

Hallo

Ik ben ook bang dat je toch een popje hebt,op deze leeftijd fluiten ze meestal toch al aardig ..
Nu is een popje net zo leuk hoor en heel af en toe komt daar toch ook een soort fluiten uit alleen een stuk zachter .
De kweker kan het geslacht alleen maar weten uit de mutatie berekening en dan moet je heel goed weten wie de ouders zijn en de splitten .
Een DNA test zou je duidelijkheid kunnen geven ,plaats maar een foto van het kopje en de gehele vogel .
En wie weet kunnen we het zo ook zien ....
Vleugels spreiden doen popje ook ,meestal gaan ze dan ook nog onderste boven hangen en lijkt het net een  vleermuis .
Mannen lopen met hun vleugels wijd en tikken dan ook nog overal tegen aan en fluiten er ook nog bij ..

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Suus91

Dit ondersteboven hangen doet mijn opaline ook regelmatig, ook soms wel zonder de vleugels te spreiden, de opaline vindt dit echt prachtig.

Maar mijn popje zul je mij alleen horen roepen. Fluiten wanneer ze me niet ziet dan gaat ze naar me staan roepen.

Mijn Albino man zet de vleugels wat wijder als hij zijn verhaal tegen mijn opaline gaat vertellen, begint met fwiet fwieuw en dan breit hij er zelf nog wat aan, hij is nogal hopeloos verliefd op haar, alleen ziet zij hem niet zitten, wel schattig gezicht.

Ben erg benieuwd naar de foto, en het geslacht

karinp81

Het hoofdje

karinp81

Het lijfje

karinp81

En de laatste, maar daar lijkt hij wit op maar het is toch echt een gele vogel

punky

Wij hebben in mei ook een nieuwe lutino valk gekocht.
Volgens de kweker was dit een dus ook een mannetje (had ik ook specifiek om gevraagd) Was toen ook een wk of 8
Maar daar dacht zij en ons wildkleur mannetje dus wel ff anders over.
Fluiten doet ze nu ook nog steeds niet dus we zijn er nu echt wel van overtuigd dat het een pop is. Ook wat het gedrag betreft is ze heel anders dan de man ook al staat ze om de haverklap met haar vleugels wijd gespreid en wil ze  nog wel eens machogedrag tonen.

Suus91

Hoi bij een lutino is het iets moeilijker. Je kunt het hier pas zien nadat hij zijn eerste rui heeft gehad.

Dan zou je de vleugels even moeten uitspreiden en kijken of je daar vlekken onder de vleugels ziet, deze worden ook wel spots genoemd.
Ook kun je dan aan de binnenkant van de staart kijken of je hier een visgraatmotiefje kunt zien.

Als je parkiet de eerste tui heeft gehad en deze heeft de 2 genoemde kenmerken, de spots en de visgraatmotief dan heb je dus een popje.
Zover ik trouwens weet zijn er meer lutino poppen dan mannen

karinp81

Bedankt voor je reactie. Poppie is al voor mijn gevoel sinds begin mei in de rui, hij was toen nog wel erg jong volgens mij.....ik heb gekeken onder de staart en vleugels, maar ik kan geen patroon ontdekken. Het is egaal geel, Maarja ik ben maar een leek op vogel gebied.
Ik heb in elk geval de kweker een mail gestuurt met de vraag wanneer poppie geboren is en of hij 100% zekerheid heeft over het geslacht.
Wie weet begint poppie ineens met fluiten....en anders heb ik er nu ook een hele lieve vogel aan!

Suus91

14 augustus 2013, 18:26:11 #12 Last Edit: 14 augustus 2013, 18:34:21 by Suus91
Hij heeft zijn eerste rui dus gehad en staart en onder de vleugels egaal. Dan heb je denk ik toch wel een man.

Zal eens even een voorbeeld opzoeken van spots en visgraatmotief dan kun je zien hoe het eruit ziet.
Als ze dit niet hebben dan is het vermoed ik alsnog een man.

En anders zou je nog altijd een DNA test kunnen laten doen, al ben ik hier eigenlijk geen voorstander van.

http://postimg.org/image/8m22x176f/

De spots

karinp81

Die spots heeft hij niet, dan heb ik toch goeie hoop! Ach ook niet elk kind praat op dezelfde leeftijd :D haha ik blijf fluiten en dan hoor ik het hoop ik vanzelf.
Ik heb net een foto gemaakt van de onderkant van de staart.....onder de vleugel lukt me niet haha

Suus91

Dan denk ik toch aan een man als hij zijn eerste rui heeft gehad.

En het ken zijn dat hij geen aanleg heeft voor fluiten hoor.
Misschien heb ik het fout maar heb eens gehoord dat lutino's niet zulke fluiters zijn. Mijn tamste is ook meer een brullen omdat ze helemaal gek op me is. Maar iets aanleren met fluiten kost wel heel veel tijd weet ik.