7 mei 2025, 12:17:27

mannetje agressief en fluit niet meer

Gestart door Miepie01, 16 augustus 2013, 17:49:58

« vorige - volgende »

Miepie01

hoi,
Ik heb een mannetjesvalk van 2 jaar en heb daar later een popje bijgezet. Sinds een tijd is het mannetje echt agressief en valt hij ons aan, ook de kinderen. Echt met open snavel tot bloedens toe. Daarnaast fluit hij niet meer. Hij kon echt leuke deuntjes die hij zichzelf had aangeleerd en ook die wij hem hadden aangeleerd. Dit doet hij niet meer. Hij kijkt wel met zijn vleugels wijd als ik voor hem fluit. In dit popje heeft hij zijn partner gevonden, ze kroelen en hebben (onbevruchte) eitjes gehad.
Voordat dit popje kwam zat hij samen met een ander popje dat helaas is overleden terwijl ze samen een nestje eitjes hadden. (ook onbevrucht, misschien schiet hij mis). Toen floot hij nog en was hij liever.
Weet iemand hoe dit kan? En zou het oude gedrag nog terug kunnen komen? Alvast bedankt.

Miepie01

Hoi, is er niemand die me kan helpen? Ik snap dat het mannetje beschermend wil zijn, maar met het andere popje floot hij nog zijn deuntjes en nu niet meer......

Groetjes Miepie

Suus91

Dit klinkt mij in de oren als hapgraag.
Wat ik doe is mijn hand tot vuist maken deze voor hem houden, zodat hij minder schade ken aan richten, elke keer als hij pikt corrigeren dmv de stem. Als dat goed gaat met de vinger deze op zodanige afstand houden zodat hij er niet bij ken, als hij rustig reageert beloon je dat, agressief gedrag corrigeren. Zo heb ik mijn valk het gedrag afgeleerd, en nu is hij weer een kroelkont geworden.

Geef ze overigens ook ruimte on te spelen en vliegen dit wil sinds ook wonderen doen
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky