7 mei 2025, 01:41:06

Een jong valkje ontcijferen :)

Gestart door Belle, 10 augustus 2013, 23:36:18

« vorige - volgende »

Belle

Hallo allemaal, dit is mijn eerste berichtje, dus ik hoop dat ik het zo een beetje goed doe allemaal. C:

Sinds kort heb ik mijn eerste valkje in huis, en ik probeer zo goed en zo kwaad als het gaat zijn gedrag te begrijpen; vandaar dat ik met een paar vraagjes zit. Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Ik vroeg me af of een jonge valk (+- 8 weken) soms gewend is op een nestje te zitten? Mijn valkje gaat 's avonds als hij moe wordt in zijn voederbak zitten; ik zet hem wel op een zitstok, maar daar hipt hij dan weer vanaf. Gaat hij dit vanzelf afleren? Hij heeft zitstokken van verschillende diktes en materialen, dus kan me niet voorstellen dat hij echt niet lekker zit.

Ook maakt hij als hij bij me zit en als ik hem kroel ontzettend schattige geluidjes; het lijkt wel een beetje op kirren of het spinnen van een kat. Betekent dat dat hij het naar zijn zin heeft?

Hopelijk kunnen jullie me helpen hem beter te begrijpen; alvast bedankt!

Belle

Suus91

Ik denk dat dit gewoon zijn slaapplek is, ik heb een albino die ook regelmatig op de rand van de voerbak gaat zitten als het bedtijd is
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Ida

11 augustus 2013, 11:39:36 #2 Last Edit: 11 augustus 2013, 11:43:06 by Ida
Ook mijn Rico slaapt regelmatig op zijn waterbak. Vindt hij gewoon een lekker plekkie. Ook het grote kalkblok aan de kooi is een favoriet slaapplekje van hem.
Laat je valkje maar lekker zijn stekkie zoeken dan is ie op zijn best!

En dat geluidjes maken is inderdaad dat hij het naar zijn zin heeft. Soms kan het ook zijn dat hij om voedsel bedelt, dat is vaak zo als ze nog jong zijn.

Ga lekker geniet van je valkje !

Belle

Suus en Ida; bedankt voor jullie reacties! Ik laat hem nu lekker slapen waar hij wil. C: Met de geluidjes zit het wel goed nu ik het verschil kan horen tussen bedelen en het geluid dat hij maakt als hij tevreden is. Ik heb nog superveel te leren, maar gelukkig is mijn valkje ontzettend lief, dus dat komt wel goed.
Dank jullie wel!