6 mei 2025, 03:30:55

meerdere vragen....

Gestart door karinp81, 13 augustus 2013, 22:05:44

« vorige - volgende »

jfvhl

Weet je wat een ook een feit is gebleken? Een popje loopt over een stok met de pootjes over elkaar, rechts over links of links over rechts. De mannetjes doen dribbelen, naar links en rechts aansluiten, naar rechts-links aansluiten.  Dat kan achter elkaar en ook snel gaan, vandaar het dribbelen. Moet je maar eens opletten, Popjes doen vaak een stapje over, net zoals dames vaak de benen over elkaar slaan als zij zitten. Doen heren ook wel, maar bij de valkjes is het al heel vaak opgevallen. Ik heb het kereltjes nog nooit zien doen, of ze moeten zich omdraaien op de stok, en zelfs dát doen ze anders dan de popjes. Maar wij hebben ook wel eens gedacht een popje een meisje was, maar het bleek een vent te zijn, en wat voor een..... een laatbloeier dus, maar een felle.....begon ook laat te fluiten.
gr. Jantina

karinp81

Nou dribbelen doet die van mij ook! Je wordt er haast zenuwachtig van haha. Wel grappig om te horen dat popjes dat op een "nette" manier doen.
Het is een heerlijk super tam vogeltje wat zich goed kan vermaken en ook gezellig bij mij komt zitten. Dat fluiten komt dan misschien nog wel een keer en dan verlang ik misschien wel terug naar deze dag :D

karinp81

Postief nieuws! Contact gehad met de kweker en hij is er nog steeds van overtuigde dat het een mannetje is. Had een recente foto gemaild. Hij is geboren op 6 januari van dit jaar. Omdat hij ook weer of nog steeds in de rui was heb ik vitamine gekregen om door het voer te doen. Dit heb ik dinsdagavond bij het voer gedaan en woensdagmiddag hoorde ik voor het eerst sinds lange tijd voorzicht gefluit! Ook de dagen erna hoor ik hem toch weer meer fluiten, ook de rui lijkt nu echt voorbij te zijn.

Ik heb dus goeie hoop dat het met het fluiten helemaal goed gaat komen, denk dat mijn mannetje gewoon wat later is. Heb ook wel het idee dat hij schrikt van zijn eigen melodie hihi