7 mei 2025, 17:25:20

Hobbykwekerij Sephora ~ Linda

Gestart door Lin, 11 april 2013, 09:11:24

« vorige - volgende »

*Esther*

:'(
Jeej wat erg zeg, heb je haar niet per ongeluk geraakt?
Wat zal jij geschrokken zijn!
Sterkte.

Lin

Nee, ze hing aan de tralies en ik wilde een vogel links van haar vangen die daar tegen de tralies hing. Ze bleef hangen en toen zag ik dat ze erg aan het vasthouden was. Toen stopte ik om te kijken wat er was. Toen viel ze rolde en was het voorbij.

Vanmiddag zat ze nog in het binnenhok met Timmio op de bodem. Haar vleugels hingen al wat dus lang zou het niet duren voordat er een ei kwam. Dus ik denk dat het bijna ei leggen en toch stress dan teveel werd. God ze waren al jaren mijn vaste betrouwbare koppel.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

TheaV

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Johny en Evelien

Ohhhhh wat erg! Weet niet zo goed wat ik hierop moet zeggen!

Heel veel sterkte!
Liefs Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Lin

Lin

Ze lijken het nu door te hebben de bonten.  :D de jongen vliegen nu vooruit. Ze hadden een achterstand maar de ene gaat nu eindelijk naar de 60 toe. De witmasker loopt wat achter maar is elke dag nu wel 5 gram erbij. Het nadeel is dat de ouders alleen zaden geven. Ik geef nu weer ander eivoer erbij dan dat ik al had, maar dat willen ze ook niet. Brood en rijst is ook niet geliefd. Maar we blijven proberen natuurlijk met ander eten en het opnieuw aanbieden.

De bronze fallow is geplukt! Vind ik niet heel raar want ze zitten met zijn drieën de hele dag in het broedblok en hebben verder niks te doen. maar zal even kijken wat ik eraan ga doen dit kan zo niet verder. Vleugels zijn iig nu kaal. Verder gaat het groeien nu goed. Echt een goede start dit jaar kan ik dus niet zeggen. Durf ook geen foto's te plaatsen  :-X

mariejj

Hopelijk gaat het nou weer de goede kant op! 

Doe toch maar foto's plaatsen  ;)
Wat is de berekening van dat bonte koppel?  Ik zoek namelijk nog een bonte witmasker pop  mag met opaline en cinnamon.

Lin

Hoi,

Ik weet de geslachten niet. Is ook eerste keer jongen. Ouders staan op pagina 1 van dit dagboek eerste koppel.

De pop is een bonte cinnamon opaline split witmasker en de man een bonte split witmasker kanssplit cinnamon, lutino x1.

Maar ik zal wel foto's plaatsen. Maar ze bleven zoveel achter dat de witmasker een jong van 8 dagen lijkt. Terwijl hij het dubbele is. Maar goed zoals het nu blijft doorgaan komt alles goed.

Ik ga het bf koppel niet meer inzetten voor de kweek. Ik zou wel graag eieren willen maar dan moeten die maar onder een backup koppel.

Lin

Ik begin met de lelijkste het bronze falllow jong. Ik ga vanavond een jasje maken zodat ze niet bij de veren kunnen en kijken of dat helpt. Als dat niet helpt dan na tig keer overleggen advies vragen misschien bij de andere leggen. Maar eerst het jasje even uitproberen. Toevallig gewogen vanochtend weegt 64 gram als ie totaal leeg is.

Witmasker ziet er nog heel jong uit maar gaat nu hard groeien. Zal rond de 50 gram wegen.

En de bonte die gaat nu richting de 70.

mariejj

De witmasker ziet er niet verkeerd uit hoor  ;)  de bronzefallow zou ik ook bij de bontjes leggen.

Larissa

gave foto's en inderdaad als het jasje niet werkt zou ik de bronze fallow ook over leggen

Knuffels

carco

Mooie jongen.

( Op mp staan een aantal gezoomde witmasker jongen, in Gouda een nest en in Friesland )

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Esther*

Die in Friesland staat een foto van mij bij...... Hij reageert echter niet op mijn mail.
En die in Gouda is gereserveerd, maar verwacht nog wel meer jongen.

carco

Hij heeft op mij wel gereageerd en die andere is Conny mee bezig, zit nog zo'n lichte in het nest  ;)

Bij Beau en Belle liggen 3 eitjes Lin!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Esther*

Wat irritant zeg. Ik ben al bijna drie weken met hem aan het mailen, en wil niks toezeggen....