8 mei 2025, 22:16:56

Hobbykwekerij Sephora ~ Linda

Gestart door Lin, 11 april 2013, 09:11:24

« vorige - volgende »

Lin

Nou duim maar even harder, de kleinste van de bonte is ook dood. Nu nog maar twee bonte en 1 bij de bf thats it voor ronde 1. Nog nooit zo slecht is het gegaan zeg.  >:(

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Larissa

Tjeetje bij jou ook al, zo veel pech

Ik zal heel hard blijven duimen, heb je een idee waardoor het mis gaat ?

Knuffels

Lin

Nee eigenlijk niet, ik hoop op onervarenheid. Ik merk ook geen onrust bij ze. Misschien voeren ze toch te weinig de eerste dagen doordat ze er alleen maar op zitten of bijzitten. Zal morgen de jongen even eruit halen kijken of ik wat aan ze zie.

TheaV

Ik snap nu waarom mijn duimen zo dun worden! Ik blijf duimen.....
Wat is het toch balen bij velen....

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Larissa

Ik hoop ook op onervarenheid, het is immers hun eerste nest.

Bah het leek zo goed te gaan,

Johny en Evelien

Ik zal ook duimen!
Vraag mij echt af hoe dat kan ???! Jullie zijn toch ervaren, goede, kundige kwekers!

Hoop dat de andere goed gaan!

Liefs Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

*Esther*

Miss overbodig maar heb je last van bloedluis in de blokken? Daardoor lijken jongen ook door  'niets' te overlijden. Had ik vorig jaar. Dus dit keer de blokken nog extra ingespoten.

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

Larissa

wij kunnen wel ervaren deskundige kwekers zijn maar de natuur hebben wij ook nog steeds niet in de hand.

De koppels moeten het doen, wij kunnen alleen maar zorgen voor de meeste optimale omstandig heden.

Jonge/Nieuwe koppels kun je niet helpen deze moeten het leren
De luchtvochtigheid heb je niet in de hand, net zo min als de tempratuur.

Het ligt echt niet aan de kwekers maar aan de natuur

Johny en Evelien

@ Larissa, daar ben ik het helemaal mee eens! Bedoelde het juist positief! Dat het dus juist NIET aan de kwekers ligt.

Persoonlijk denk ik nog steeds dat het komt door de lange koude en droge periode die we hebben gehad. Daar heb je inderdaad geen invloed op! Dat is misschien ook maar goed ook.

Liefs Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Lin

Bedankt meiden.

Esther ik durf het nu niet te doen met de jongen om ook de omgevinfpg te doen. Zie nergens sporen, maar zodra het even kan kan ik wel spuiten voor de zekerheid.

Lin

Nou laat ik maar eens wat schrijven. Het is heel slecht gegaan maar gaat nu gelukkig stabiel. De jongen van bijna twee weken geleden  even op de foto gezet. Nu nog ff een inhaalsprint met ze.

Bonte witmasker en een bonte.

Jong van de bf

Ik had de kooien verschoont en vanaf toen is mijn andere bonte koppel gestopt met broeden. Ze kwamen niet het broedblok uit dus dacht kan wel. Baal zo van mezelf... Ik denk dat ik mijn pale fallow koppel apart ga zetten en de eieren weer weghaal bij ze.

Nog wat andere vogels op de foto.

Alanya en Timmio en nog een geelwang pop.

Mijn eigen kweek achterin :-) (die ik eigenlijk verkocht had en weer terug gekocht had)sprekend haar vader een bonte pf en split witmasker en de man is iig ook split pf  bf en bont Nog geen koppel maar hoop ik wel. Mooie kuiven hebben ze vind ik.

En ja de broer van die pop heb ik gehouden x-: een bonte opaline pf witmasker.

Kaiyo de geelwang die ik al denk ik 8 jaar heb?

Larissa

Hey

Gaaf al die foto's

Ben blij dat het nu redelijk gaat.

Knuffels

Lin

Nieuwe foto's

Meer gericht op de verkleuringen. De bronze fallow gele kuif gelige pennen bovenaan en onderin donkergrijs.

Hier wat duidelijker.

Nog weinig te zien, maar wel goed gevoerd.

Het bont tot nu toe bij de wildkleur.

Lin

Oh nee ik ben helemaal van slag!!!!  :'(

Alanya en Timmio
http://52035712.nl.strato-hosting.eu/website/paginas/valkparkieten/vanlinda/vanlinda.html

Alanya is er niet meer!! Bah loop helemaal te trillen. Was het koppel van de pale fallows eruit aan het halen en ze hangt aan de tralies. Op zich niks ergs en ik vang naast haar een valk en ze stort zo neer. :'( ze valt op de grond en draait een paar keer en is dood.. Wat erg dit... Mjn favoriete oude koppel.. Jeetje zeg.