6 mei 2025, 22:28:43

Hobbykwekerij Sephora ~ Linda

Gestart door Lin, 11 april 2013, 09:11:24

« vorige - volgende »

Patrick

Lin zou je dat koppel die zo plukken eens gedroogde rivier kreefjes willen geven gemengd door het eivoer of gewoon voer heen (vind je bij de schildpaddenvoer in de dierenwinkel).
Bij de goulds zou dit heel erg goed helpen om plukken te voorkomen. Geef ze zelf ook ruim voor de kweek zodat ze voldoende dierlijke eiwitten krijgen en heb al jaren geen last van plukkers onder de koppels.
Is maar een tip wat niet schadelijk is, wel goed fijn malen in een vijzel of staafmixer met eivoer ;-)
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Lin

Bedankt voor de reacties. Ik ga weer ff surfen op internet merk ik. Hou het in de gaten caroline! Patrick ga ik proberen hoop er snel aan te komen. Ik weet niet meer of ze nou vorig jaar ook zo geplukt hadden. Gelukkig gaat het voeren nu goed.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

4 juni 2013, 21:36:23 #107 Last Edit: 5 juli 2013, 10:07:36 by Lin
Nou gaat hier weer wat beter. De witmasker gaat heel mooi worden. Nu nog in de pennen maar zie tot nu toe 1 donkere pen op de rug en 1 in de staart. In zes dagen tijd van 50 naar 77 gram gegroeid.

Deze bonte is ook gegroeid in zes dagen van 70 naar 88 gram. Om deze twee dus geen zorgen meer die komen er wel. Deze is trouwens nog te reserveren.

Bronze fallow heeft een jasje voor de rug gekregen en buik. Helaas niks voor de vleugels. En nee Patrick nog niet naar de dierenwinkel geweest. Ik durf hem ook niet bij de anderen te leggen. Tot nu toe ook in zes dagen van 64 naar 77 te gaan. Ze voeren dus wel door ondanks het jasje.

Verder vond ik nog twee eieren. Ik denk van mijn bronze fallow witmasker lutino. Maar zit niemand op te broeden dus ik zal het wel weer moeten wegdoen.

De pale fallows hebben twee eieren. Ik moest even zoeken maar ik denk dat dit de berekeningen zijn. Vorig jaar 6 jongen dus ik ben heel benieuwd of het nu ook zo goed gaat.

man= Bonte pale fallow split voor{X2:Opaline} witmasker
pop= Bonte opaline witmasker lutino (albino) split pale fallow

Nageslacht man:
12.5% Witmasker Pale fallow Bont split voor {X2:Opaline} {X2:Lutino}
12.5% Witmasker Pale fallow Bont Opaline split voor {X2:Lutino}
12.5% Pale fallow Bont split voor Witmasker {X2:Opaline} {X2:Lutino}
12.5% Pale fallow Bont Opaline split voor Witmasker {X2:Lutino}
12.5% Witmasker Bont split voor Pale fallow {X2:Opaline} {X2:Lutino}
12.5% Witmasker Bont Opaline split voor Pale fallow {X2:Lutino}
12.5% Bont split voor Witmasker Pale fallow {X2:Opaline} {X2:Lutino}
12.5% Bont Opaline split voor Witmasker Pale fallow {X2:Lutino}

Nageslacht pop:
12.5% Witmasker Pale fallow Bont
12.5% Witmasker Pale fallow Bont Opaline
12.5% Pale fallow Bont split voor Witmasker
12.5% Pale fallow Bont Opaline split voor Witmasker
12.5% Witmasker Bont split voor Pale fallow
12.5% Witmasker Bont Opaline split voor Pale fallow
12.5% Bont split voor Witmasker Pale fallow
12.5% Bont Opaline split voor Witmasker Pale fallow

*Esther*

Die grijze veer doet t 'm! :D

mariejj

Lin

Ja ik zal kijken of ik vanavond tijd heb! heb zeker nieuws en nieuwe fotos, maar erg druk hier.

Lin

Inmiddels is het plukken minder bij de bronze fallows. Het is op de schouders en de vleugels nog. Nog even en deze vliegt uit dat zal ook veel schelen. Ze hebben inmiddels ook weer eieren, maar daar zag ik nog geen bevruchting in.

Maar ziet er nu nog erg raar uit. Maar wordt wel een mooitje als die echt in de veren zit. De rug was kaalgeplukt en daar komt het opaline weer terug trouwens..

Dan hebben we de bonte nog.
Deze is nog te reserveren trouwens. Geslacht onbekend. Ook topt nu toe kaal achter op de kop maar de pennetjes komen al door. Raar dat het zo ongelijk komt.

De witmasker krijgt eindelijk ook pennetjes op de kop ziet er zo niet uit.. :-X Als het een pop is dan wil Rianne hem.

en het blijkt een cinnamon te zijn te zien aan deze twee veertjes.

De ouders hebben inmiddels weer 4 nieuwe eieren gelegd. Benieuwd of er wat bevrucht is.

De pale fallows die ik apart had gezet hebben nu 6 eieren. Ik zag alleen dat er grote bult bij haar kont zat. Nu maar hopen dat er niet nog een komt. Vorig jaar hadden ze ook zes jongen en dat ging goed. Tot nu toe zag ik iig bij twee rode adertjes.

Hun dochter van vorig jaar die had ik naar buiten gedaan met de man die ik laatst gekocht had. Tot nu toe blijven ze nog wel bij elkaar. Zou leuk zijn  als dat zo zou blijven.  :)

Lin

Even een update.

De bronze fallow gaat prima ze(niet bewezen maar denk ik) Op de rug zijn de veertjes alweer terug en op de kop zitten pennetjes. Alleen de schouders en de buik moeten nog veertjes terugkomen. Maar het plukken is iig gestopt. En elke dag zit ze me op te wachten en blijft gewoon zitten als ik haar pak. Ze hebben weer eieren, maar heb ze met rust gelaten want de vorige keer waren de eieren wat beschadigd. Ik dacht uit mijn hoofd dat ze eind deze week moeten uitkomen.

De bonte hebben ook alweer eieren maar ze had er 7 gelegd! Twee waren niet goed bevrucht die heb ik gister weggegooid. Ze zijn alleen erg onregelmatig aan het broeden dus ben benieuwd of alles gaat goedkomen. De jongen gaan ook goed. De witmasker is schijtbenauwd als ik eraan kom maar die hoef ik ook niet tam te maken. De bonte moet nog even wat veertjes op de kop krijgen en dan zet ik daar ook weer een foto van online om te reserveren. Ik denk dat mensen nu niet echt door die kale kop heen kunnen kijken.

De pale fallows heb ik ook met rust gelaten. Ze hadden 6 eieren en ik hoop echt dat ze toen gestopt is. Ik weet wel dat ze vorige week iig allemaal bevrucht waren. Vanaf vandaag kunnen er jongen komen dus ik ben benieuwd of ze net zo mooi worden als vorig jaar.

Groeten, Linda

*Esther*

Larissa

mooie jongen, en dat ene bontje lijkt bijna op zijn vader

Wat is het dit jaar toch met het gepluk.
Hoop dat ze er gauw mee ophouden...

Knuffels

Lin

26 juni 2013, 19:46:22 #115 Last Edit: 26 juni 2013, 19:48:11 by Lin
Nieuwe fotos!

pff nog geen veertjes op de kop van de cinnamon witmasker..

De bonte komt nu wat door:

En de geplukte die ik een jasje had gegeven en nu door de ouders met rust wordt gelaten. In vergelijk met 4 juni dat de rug en vleugels en kop kaal was een hele verbetering, gelukkig niet gekozen voor pap. Helaas beschadiging aan teen opgelopen..

en wat andere fotos, groepje kwartels:

Deel van de buitenvoliere en de valkjes: linksbovenin bont opaline pf man EK, cinnamon geelwang man, albino bf pop, oude witmasker, bont opaline cinnamon pop, cinnamon witmasker en een bont opaline geelwang pop.

witmasker kereltje binky  :-* bont cinnamon opaline geelwang man, en de twee die toch bij elkaar blijven nu ze in de voliere zitten  ;D een bonte pf EK een en witmasker split oa bf pf.

Suus91

Erg mooie foto's, zien er lief uit!
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Lin

Johny en Evelien

Hai Lin,

Hoe is het met je "pluk"pluisjes? Heb de foto's gezien, wel mooie pluisjes hoor!

Heel veel succes!
Liefs Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Lin

Zal kijken of ik vanavond tijd heb voor een update.