3 mei 2025, 19:00:18

Hobbykwekerij Sephora ~ Linda

Gestart door Lin, 11 april 2013, 09:11:24

« vorige - volgende »

Lin

een paar fotos!

De pale fallows hebben 2 jongen op 1 juli geboren. Een pf en een wit donsje oogkleur kon ik niet zien. ik denk dat er nog vier moeten uitkomen. vorig jaar hele mooie jongen gekregen van ze ondanks dat ze beiden roodoog zijn.

man= Bonte pale fallow split voor{X2:Opaline} witmasker
pop= Bonte opaline witmasker lutino (albino) split pale fallow

Verder waren de eieren van de bronze fallows niet goed gegaan. Nu had ik toevallig een ei van het binnenhok bewaard en die erbij gelegd. Die is gisteren eruit gekomen.
Maar wie de moeder is? ik had de volgende poppen buiten een bonte geelwang(lijkt mij niet), een bont cinnamon opaline split witmasker en een albino split bronze fallow. Het lijkt mij dat de vader een witmasker split lutino is. Ik heb naar mijn weten geen (split) lutino mannen. Want volgens mij had ik mijn pf koppel nog niet buiten zitten toen, dus een witmasker pf kan het niet zijn.

De cinnamon opaline bronze fallow samen met de bronze fallow vader.

Meer veertjes terug zie weinig gepluk meer.

De bonte jongen maak ik niet meer tam, een gaat naar rianne en die andere zet ik later wel weer te reserveren als niet tam.
De bonte hebben de laatste keer dat ik keek 8 eieren, twee niet bevrucht en de rest kwam bijna uit. ik ben benieuwd of het nu wat beter gaat. Veel eieren elke keer bij de koppels.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Is dit jong cinnamon opaline bronze fallow of gewoon opaline bronze fallow? Een cinnamon is toch weer helemaal geel?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Lin

Ja je hebt gelijk!

Helaas heeft de albino het niet gered. De pale fallows had ik verkeerd gekeken zijn twee pale fallows ipv een witmasker. Helaas zijn de andre eieren niks geworden, wel heel ze waren goed bevrucht. :-\
De bonte hebben ook jonkies! Twee wildkleur en een witmasker. Heel benieuwd of dit beter gaat met hun tweede ronde ooit. De oudere jongen zitten telkens in het blok die moet ik maar even apart gaan zetten kijken of ze eten.

Lin

Ik zat nog eens over dat bronze fallow te denken. Maar de vader is een opaline bronze fallow en geheel donker(zie pagina 1) en de moeder is cinnamon. Ik heb wel bij een vorig nest verschil gezien tussen de uiteinde van de vleugels. Maar deze is over het lichaam vrijwel wit en de uiteinden dus niet net als de moeder. Lijkt mij toch cinnamon dan.

Lin

Ik heb vandaag de veertjes van de bronze fallow opgestuurd. Mijn schoonmoeder vond het een leuk valkje. En dan haalt ze later bij Rianne een partner.

De bonte hebben twee jongen. Ik kwam echter terug na vier dagen (lang weekend  parijs)en ik zie dat de bonte niet goed gaat. Wel eten in de krop maar je ziet aan de kop al dat is te klein is. Grr.. Ik heb Lles maar weer gemengd en hopen dat er ook wat ervoer in komt. De ouders zitten in het blok dus durf niet echt iets te spuiten of te gebruiken of te bekijken wat er is.

En dit is de andere een bonte witmasker.

En dan hebben we nog een bont opaline pale fallow jong.

De ouders hebben alweer een ei gelegd. Dus wil voor de zekerheid nog even de ruimte tegen bloedluis behandelen. Zie geen tekenen maar vind wel dat er weinig jongen groot worden dus is het proberen waard.

carco

*Esther*

Ja ik heb het ook weer hoor, onverwachte dode jongen.
Raar he. Ik geef nu de schuld aan de warmte.  :-\
Succes!

Rianne

Hier ook dode donsjes, zowel binnen als buiten. Denk idd de warmte.

Johny en Evelien

Wat jammer van al die donsjes! Hier gaat het wel goed. Misschien.omdat we natuurblokken gebruiken......
Ik geef ze wel sla en andijvie nu elke dag, krijgen ze wat meer vocht binnen.

Misschien is dat nog iets waar jullie iets mee kunnen. Wat meer groenvoer geven.

Liefs Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Lin

Ik probeer zoveel als mogelijk te variĆ«ren.  Straks maar alles weghalen en ontsmetten.  De bont opaline pale fallow is te reserveren trouwens. :)

Lin

Even een korte update. Slecht nieuws helaas. Ik had dit jaar de prachtigste koppels maar de poppen gaan hier dood. Laatst dat er een doodschrok toen ik een koppel ging uitvangen. Nu kwam ik vannacht thuis hangen de valken aan de tralies terwijl ze normaal altijd binnen zitten. Kijk ik in de kweekkooien ligt mijn albino pf voor het blok dood. Schrok  me dood zeg.. Trillend uit het hok gehaald en direct alles gecontroleerd. Vandaag was alles rustig. Mijn poppen tekort is nu nog groter. De zin om te kweken is nu helemaal weg als ik eerlijk ben. 

Maar even wat foto's.

Een van mijn bonte witmaskers. Iemand had interesse maar reageert niet. Een weekje afwachten ivm vakanties en dan maar weer kijken of iemand interesse heeft.

En zoals ie nu is.

Mooie bonte vandaag voor het eerst horen fluiten.

En de bont opaline pale fallow. Mijn favoriet!

Deze week gaat de bonte witmasker weg van de vorige ronde naar
Rianne en de bronze fallow gaat naar mijn schoonmoeder. Haar eerste valkje. Maar even de verkooppaginas weer doorlopen of ik nog wat moois zie bij andere.  :-\

Johny en Evelien

Het zit je niet mee zeg! Weet ook niet zo goed wat ik hier op moet zeggen maar snap ook dat de lol er een beetje af is!
Wel mooie jongen trouwens!

Sterkte in elk geval!
Liefs Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

carco

Mooie jongen.
Vreselijk balen van je poppen  :'(
Wat zoek je?

Groetjes: Caroline.

Lin

5 augustus 2013, 07:43:47 #133 Last Edit: 5 augustus 2013, 07:45:42 by Lin
Bedankt. Ja ben het spuugzat zeg. Blokken zijn weggehaald iig. Behalve bij mijn bonte koppel.

Ik zoek een:

Pop voor mijn bonte pale fallow man split witmasker opaline. Een bonte witmasker split pale fallow pop bijv.

Dan nog voor mijn bont opaline pale fallow man een pop iig split pale fallow icm met bont en zonder opaline.

En ik heb nog een cinnamon (opaline) witmasker man split bont. Dus een bonte cinnamon witmasker pop zou mooi zijn. Ik heb nu een mooie bont "getekende" witmasker in het nest. Ik twijfel nog om die te testen en te houden.

Dan heb ik nog twee oudere mannen, cinnamon geelwang en een witmasker split lutino maar die kunnen ook wel alleen blijven.

Verder heb ik nog een albino bronze fallow pop, en daar zoek ik een (bonte) witmasker split bronze fallow man voor.

Dominant pastel witmasker pop is het meest welkom. Ze zijn allen al wat ouder dus oudere valken zijn ook prima als ik die vindt. Wellicht maar eens een ritje naar het zuiden maken. Want hier bij ons is niks te koop wat ik zoek.

*Esther*

Balen joh.

Je zoekt/hebt ook niet de makkelijkste mutaties  ;)
Ik kan je alleen in het gunstigste geval helpen aan een gezoomde witmasker. Maar ook daar heb ik op dit moment geen geluk mee.
Je kunt het proberen bij Stefan/Gouda, waar ik ook met Joep vandaan heb. Die had nog een nestje gezoomd op komst?