13 mei 2025, 12:32:21

Ben echt hopeloos!!!!

Gestart door Kimmeke, 21 maart 2013, 08:53:36

« vorige - volgende »

Kimmeke

Hey,

Ik heb een dringende vraag!!
Ik word zot van 1 van onze valkparkieten...
In het allerbegin had hij dat niet en zaten ze mooi met 2 in de kooi...
Maar na 2 keer verhuist te zijn, is Zorro zo hard veranderd dat ik er echt gek van wordt!!!
Binnenkort komt er hier een babytje bij en zou willen hebben dat hij niet meer zo krijst... Hij krijgt alles en heeft normaal alles wat hij kan hebben... Ons Rocca heeft totaal geen probleem... Of gaat hij weg of hij stopt met zo te krijsen...
Ik heb nog nooit zelf een dier weggedaan of terug gedaan. Ik heb zelfs nog nooit een van mijn dieren niet graag gezien, MAAR nu, pffff... IK zou hem zo iets aandoen en ween soms van frustratie...ik twijfel zelfs of ik hem nog graag zie. Het is ook niet gezond want het laken dat er nu over hangt (vroeger nooit een laken) da moet er soms uren tijdens de dag op liggen voor een beetje rust... Dit is dan weer niet gezond en leuk voor Rocca!!! Nu sinds een maand krijst hij zelfs met het laken erover...
ik weet mij echt geen raad meer met Zorro...
Ik ben zo tegen het princiepe van een dier kopen en dan terug weg doen, maar je houd een dier bij tot hij/zij sterft!!
MAAAAAAAARRRRRR!!!!! ik word gek

Hopelijk kan er mij iemand helpen, Mijn partner dacht er ookal over na om hem weg te doen, maar kon het niet over mijn hart krijgen... Hij zei ook om ze alle 2 weg te doen, maar Rocca krijst soms mee maar zelf begint ze nooit!!!

mvg
Kim

BiancaS

Hoi,
Wat een vervelend probleem zeg, kan me voorstellen dat het geschreeuw je tot wanhoop drijft want ze kunnen hard schreeuwen die valkjes! Ik heb helaas geen antwoord op je vraag. Je zou eens contact kunnen opnemen met bijv. Stichting papagaaienhulp. Zij kunnen meer advies geven omtrent probleemgedrag en bekijken het geheel met je. Bijvoorbeeld of schreeuwgedrag aandacht vragen is of "verkeerd spelen". Hier dien je dus anders mee om te gaan. Het gaat erom wat de vogel drijft te schreeuwen. Is zorro een handopfokvalkje, zien jouw valkjes elkaar als partner of ziet Zorro jou als partner? Ik heb zelf jaren valkjes en geen echte schreeuwers gehad. Wat ik wel kan zeggen is dat popjes over het algemeen minder geluid produceren. De enige die ik hier hoor is Chico mijn mannetje die aandacht probeert te trekken met capriolen. Dit omdat mijn vrouwtje niet naar m omkijkt. Ik hoop dat er mensen reageren met een goed advies waar je iets mee kunt. Succes ermee!

Kimmeke

hey,
alvast bedankt om te reageren.
Ik heb echt geen idee waarom hij dit doet... hij is spijtig genoeg niet tam, wij hebben deze 2 geadopteerd en hij is normaal een 3jaar oud, zij is er 6... ze komen goed overeen... en we hebben geprobeerd in het begin om ze tam te maken maar dit wou niet echt lukken... mss door hun verleden. Ik heb uren die hun kot open laten staan maar nop...
maar hij krijst echt op elke moment of tijdstip...
als ik het laken er tegen een uur of 3 afdoe is het meestal in orde voor de rest van de dag. Om 9uur gaan ze slapen...
mijn manieren van proberen zijn op...

sepke

M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

wim roskam

u zou kunnen probeeren om een broedblok op te hangen , mogelijk willen ze een nestje gaan maken , en kan de man geen plekje vinden , groeten wim roskam .

kyravalk

Misschien verveling?? heeft u speeltjes in de kooi hangen?? Zet eens een bos knotwilgen takken in de kooi, ze vinden dat altijd lekker om te slopen, en ze zijn dan weer even bezig.
Of de kooi helemaal veranderen?

Wendy..

hoi kimmeke,

is jou valkje een mannetje en hoe oud is hij?
Valkjes kunnen in de puberteit ook erg gaan schreeuwen. Zeker als ze tam.zijn en jouw als partner zien.
Eigenlijk staat dit op de verkeerde plek want als je bij het onderdeel gedrag kijkt zal je hier meer ober vinden.

Maar het kunnen flinke schreeuwlelijkerds zijn.

Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

miep

ik moet zeggen dat steeds verandering er niet goed aan doet.
Je moet hem vertrouwt maken met de omgeving.
Eventueel eens vragen bij mensen die ook vogels hebben in de buurt of jij ze eens mag 'lenen'. Mijn valk deed dat namelijk ook en raar maar waar als ik er nog eentje bij zette hielt hij op !
Misschien kan hij het gewoon niet goed vinden met die andere valk en moet je een geschikt valkje of beestje zoeken.

Ik denk dat je beestje niet echt gelukkig is. En jij ook niet.
Dan kan je hem beter aan iemand geven die bijv een grote voliere heeft. waar het beestje gelukkig kan zijn.