28 april 2024, 19:57:24

Tip om je valkje te leren praten.

Gestart door Quincy, 8 februari 2013, 23:45:34

« vorige - volgende »

Quincy

Hoi lieve lezers.  :-*

Eindelijk.. na een lange week die eindeloos leek, mag ik dan morgen Quincy ophalen.  hij zal nu zo'n +-6 weekjes zijn.
Op dit moment zit hij nog in de kooi met zoiezo 5 andere valkparkieten (bij de huidige eigenaar).  Vandaag kreeg ik een mail over whatsapp van de eigenaar, dat Quincy het blok uit is gekomen, en dat zijn ouders hem laten zien hoe hij moet eten.

Hij liet zich nog graag voeren door de andere vogels, en z'n zusje zat op de stok te kijken. De eigenaar zei tegen me. morgen middag mag je hem komen halen, je probeert het gewoon. en stél gaat hij niet zelf eten, mag je hem gewoon nog terugbrengen.

Mn oppaskindje kwam met het idee, om iets op te nemen op m'n mobiel. Bijvoorbeeld ''Hallo''   en dan datgene steeds herhalen. ''Hallo'''........ ''Hallo'' 
Als je even geen tijd voor je valkje hebt, en je wil toch graag dat hij wat bijleert (terwijl jij iets anders aan het doen bent) speel je dat af, (leg je mobiel dan op de kooi).  ::)

Dus dat lijkt idd mij ook best een slimme en makkelijke manier om je valkje iets van woordjes te leren:)



Johny en Evelien

Hoi Qiuny,
Spannend! Leuk dat je valkje morgen met je mee mag! Besef wel dat wanneer een jong 24 uur bij de ouders weg is, je hem wel terugvkunt plaatsen maar hij zal dan niet meer worden gevoerd. Hoop niet dat je ook een handopfok valkje hebt gekocht maar wens je veel plezier morgen en een lange tijd erna! Hoe gaat ie heten, weet je dat inmiddels al?
Ben benieuwd om te lezen hoe het gaat!
Fijn weekend en geniet!
Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Sacha

Wachten duurt lang hè? Maar nu is het eindelijk zover, héél véél plezier met Quinty!!

Quincy

9 februari 2013, 15:25:42 #3 Last Edit: 9 februari 2013, 15:28:03 by Quincy
De naam is inmiddels definitief: QuinCy.

eerst dacht ik aan Quinty, maar mn moeder vond Quincy iets liever klinken.

Het gaat erg goed met hem, hij heeft al leren eten bij de eigenaar. Net haalde ik hem op, en de eigenaar zei: Hier is de pap die je hem kunt geven in geval van nood.  ze deed het voor, maar Quincy wilde het niet eens meer hebben! zo lekker vond hij het zaadvoer zeker al!  :P  

Quincy is nu erg stil. Verroerd zich niet in z'n nieuwe kooi..
Even wennen natuurlijk.. ik zou hetzelfde reageren hoor!

hier een foto van hoe Quin nu in z'n kooi zit.



Ps. foto is wel slechte webcam kwaliteit<
ohja. zijn kuifje is er ook inmiddels afgeplukt. door de ouders, die wilden hem soms helpen omhoog te komen bij de vorige eigenaar. en dat ging alleen door te trekken aan z'n kuifje.. Zal vast wel weer aangroeien (hoop ik.




Johny en Evelien

Wat een mooierd!!!!!!
Heel veel plezier en geluk samen!
Groet Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

smiley

Hallo

Dit valkje is nog niet zelfstandig ,een jong valkje komt uit het blok als hij ongeveer 5/6 weken is daarna zal hij nog ongeveer 2/3 weken eten krijgen van de vader valk .
Als dit kleintje pas gisteren uit het blok is gekomen dan krijg je daar met geen mogelijkheid pap in ..
Dit kleintje leert net pas om zelf te eten ,maar krijgt normaal 2x per dag nu nog eten van zijn vader ..omdat hij nog niet zo goed kan pellen .
En dat is nodig om zich zelf op gewicht te houden .
Hij wil geen pap omdat hij dit helemaal niet gewend is !!
Weeg je valkje op een keukenweegschaal en doe dat morgenochtend weer , als het gewicht dan het zelfde is gebleven dan eet het zelf .
Is het afgevallen dan moet je hem snel terug brengen ..
een jong valkje kan niet zo heel lang zonder voeding ...
En als je langer dan 2 dagen wacht gaat hij dood !!
Deze kweker zoals hij zich noemt had moeten weten dat dit jong veel te jong is om te verhuizen ..
Een kleintje van 5/6 weken die op groeit bij zijn ouders kan je geen pap meer geven ....het is maar zelden dat dit lukt !!

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

carco

Ik sluit me helemaal bij Conny aan.

Groetjes : Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Sacha

Och wat is er toch nog veel te leren....ik hoop van harte dat Quincy het allemaal zelf kan!! Je kijkt er al zo lang naar uit.

Succes en houd ons op de hoogte!

Johny en Evelien

In een eerder bericht aan Quincy, heb ik ook gezet dat ik hoopte dat het niet om handopfok ging en helaas ook hier weer! Hier kan il nou echt boos om worden. Van de week hetzelfde bij Vincent.

Nogmaals lieve mensen........ Koop geen jonge valk die jonger is dan 8 weken, door de ouders wordt gevoed tot die leeftijd en écht zelfstandig is! Dan kun je hem ook heel tam maken met geduld, liefde en aandacht!

Ik dacht ook ergens op het forum stond dat er ook een verbod op zou komen, weet iemand ook hoe dat inmiddels zit en of het er door is al?

Kunnen we niet met z'n allen op het forum ons hiervoor inzetten?

Quincy heeft hem nu al net als Vincent en ik hoop dat jij Quincy  het in de toekomst anders zult doen! Hoop toch dat je een leuk, gezond msstje hebt en dat zijn hele leven mag blijven!

Groet Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Quincy

9 februari 2013, 20:55:09 #9 Last Edit: 9 februari 2013, 21:07:06 by Quincy
De vorige eigenaar heeft Quincy af en toe bij gevoerd.
hij eet al zelfstandig, ik zag namelijk al lege gepelde zaadjes in zijn voer bakje.

maar ik ga kijken of we een keukenweegschaal hebben.
edit: ja die hebben we dus. hij woog nu 55 gr. morgenochtend ga ik weer wegen.

ps. hij pikte ook van het trosgierst.

bedankt voor jullie meeleven!

Quincy

9 februari 2013, 21:22:32 #10 Last Edit: 9 februari 2013, 22:32:57 by Quincy




hier foto's van dit kleintje. ik heb toch besloten dat ik hem iets ga bijvoeren nu, met de pap.




:: net bijgevoerd. hier foto van het bijvoeren... wat een bende hé.. gelukkig een oude trui eronder voor het lekken.


hier. z'n kropje is weer gevuld.


en dit was vanmiddag.

Sacha

Je "moet" nog even de naam in je profiel aanpassen anders krijgt Quincy nog identiteiscrisis  ;) Veel geluk!!

Quincy

Citaat van: Sacha op  9 februari 2013, 22:32:14
Je "moet" nog even de naam in je profiel aanpassen anders krijgt Quincy nog identiteiscrisis  ;) Veel geluk!!


heb het gedaan! ;) dankje. jij ook veel plezier met je valkjes.

carco

Citaat van: Quincy op  9 februari 2013, 20:55:09
De vorige eigenaar heeft Quincy af en toe bij gevoerd.
hij eet al zelfstandig, ik zag namelijk al lege gepelde zaadjes in zijn voer bakje.

maar ik ga kijken of we een keukenweegschaal hebben.
edit: ja die hebben we dus. hij woog nu 55 gr. morgenochtend ga ik weer wegen.

ps. hij pikte ook van het trosgierst.

bedankt voor jullie meeleven!



Ik hoop toch dat Quincy niet echt 55 gram weegt, want dan moet je hem per direct terug brengen naar de kweker!!!!!!!
Dit is veel te weinig en gaat hij zeker niet overleven!!

Ik ben het helemaal met Evelien eens, en ik heb geen flauw idee hoe dat nu met die wet verder zit ???

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




smiley

Hallo

Ik schrik ervan dat de kleine maar 55 gram weegt ,een valkje van 6 weken moet rond de 90 gram wegen ..
En het is dus nog niet zelfstandig ,ik weet niet hoe vaak je hem Pap geef en hoeveel .
Maar ik heb maar 1 tip breng hem terug !! en haal hem weer op wanneer het echt helemaal zelf eet .
Een kleintje word niet extra tam van de pap ,het is de aandacht die je hem geeft ....
Door dit argument zijn er al heel veel valkjes dood gegaan.
En zeg nu zelf wat is nu 2 weken wachten ,als je daarna ongeveer 15 jaar van het valkje kan genieten .
Ik hoop dat je luistert en hem terug brengt ....ook omdat ik op de foto's kan zien dat het tussen de 5en de 6 weken oud is .

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht