27 april 2024, 23:07:44

Tip om je valkje te leren praten.

Gestart door Quincy, 8 februari 2013, 23:45:34

« vorige - volgende »

Johny en Evelien

Hai Quincy,

Breng je valkje alsjeblieft terug!
Ik begrijp dat het moeilijk is maar het is het beste. Waar heb je hem gekocht?
Je bent vast al erg aan hem gehecht maar als je hem terug brengt en hij haalt dan kun je hem over 2 weken weer opalen als je dat nog wilt. Il weet ook niet hoeveel je betaald hebt maar zou ook mijn geld terug  vragen en zeggen dat je opnieuw betaald als je hem op komt halen.

Gebruik de 2 weken om na te denken of je hem nog terug wilt of toch op zoek gaat naar een valkje bij een echt goede kweker!

Dat hij zaadjes pikt wil niet zeggen dat hij ze kan verteren! We zeggen dit om je te helpen en echt als hij achteruit gaat en je weet niet hoe je dat zelf kunt oplossen, de ellende en het verdriet dat je tegemoed gaat wil je echt niet meemaken!

Ga als je hem terug brengt de komende weken niet alleen nadenken, maar zoek informatie, leer en praat met anderen. Er is zo veel te vinden op internet, hier op het forum.

Ik hoop dat je de juiste beslissing neemt! En ik denk dat er genoeg mensen op het forum zijn die je willen helpen mocht je besluiten om een ander valkje te zoeken.

Veel wijsheid gewenst Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Johny en Evelien

@ Caroline,

Net als bij bv een wasmachine heb je middels het Burger Wetboek 8 dagen om de koop te annuleren en je geld terug te vragen. Daarna is het heel lastig, want dan krijg je het verhaal..... Wat mag je verwachten van voor het geld en moet je aan tonen dat je niet op de hoogte was, naar eer en geweten hebt gehandeld met deze aankoop en je in feite bent opgelicht. Dit is bijna niet te doen omdat je naar de rechter moet en deze zal dan kijken of de " levensduur en kwaliteit" van het produkt, je valkje dus, in verhouding staat met het aankoop bedrag.
Dit is bijna niet te bewijzen, kost veel tijd en geld en dat weten dit soort mensen!

Bovendien is Quincy jong en misschien nog niet zo mondig en dat is nou precies waarom dit soort praktijken kunnen blijven bestaan!

Het enige wat je kunt doen is juist op sites als deze voorlichten en zorgen dat deze personen zich zelf zeg maar uit de markt prijzen en dit soort verhalen blijven vertellen en de krachten bundelen.

Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

carco

Ik weet dat Quincy gratis is weggegeven wat elders staat. Dus terugvragen van geld heeft geen nut.
Maar ook dit is geen rede om een niet zelfstandig valkje mee te geven.
Ik hoop alleen dat het voor beide partijen goed komt.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Quincy

hoi bedankt voor het meedenken allemaal.
vanmorgen heb ik hem weer gewogen, toen was het 70 gram.

en nu zit hij te knabbelen aan trosgierst..

is het echt nodig dat ik hem alsnog terug breng?
ik zag hem ook al echt die zaadjes pellen, van het trosgierst..


carco

70 gram is wel wat anders dan 55 gram.
Weeg hem vanmiddag nog eens, het gewicht is nl niet hoog,afvallen mag hij echt niet meer. Valt hij wel af, dan is het zeker verstandig hem toch terug te brengen tot hij echt zelfstandig is.
Trosgierst is heel gemakkelijk eten, maar is geen volwaardige voeding.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Quincy

Dankje voor je snelle reactie Caroliene.

Quincy zit nu echt de hele tijd al aan het knabbelen aan de trosgierst.
Ik denk zelf dat het wel goed gaat komen met hem.
Het liefst houd ik hem natuurlijk bij me..  omdat als ik hem weer terug breng, dan moet hij ook weer in dat hok, waar wel 12 andere vogels in verkeren nu nog.

Ik laat jullie horen, wat zijn gewicht is straks.

Quincy

GOED NIEUWS allemaal!!!!


Quincy eet zelf zaadjes!!!!!
Ik heb hem aangespoord, hield het bakje voor zn neusje, en nu??
hij zit hier naast me, zelf uit het bakje te eten!!!

ben echt super blij!!  ;D  ;D


carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Quincy

10 februari 2013, 14:12:01 #23 Last Edit: 10 februari 2013, 14:36:37 by Quincy
ja ik ga zo foto plaatsen!!

mn blackberry doet raar.. zo gauw het kan, plaats ik foto's


Johny en Evelien

Ben erg blij te lezen dat het gewicht 70 gram is en dat het erop lijkt dat
toch allemaal goed komt!!!!!
Hou hem wel goed in de gaten en je zou hem ook wat eivoer kunnen geven des noods aangelengd met een beetje lauw water.  Kleine beetjes aanmaken en wat je overhoud weg doen want aangelengd bederft het snel!  Veel succes, plezier en geluk! Ben benieuwd hoe het verder gast en naar de foto's
Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Quincy

Bedankt voor de info Evelien!
Ja eivoer gaat hij ook vast nog krijgen.


Voor het eerst bij het nieuwe baasje, echt zelfstandig eten!






______________________________________