6 mei 2025, 19:22:14

Verhuizing

Gestart door RobbertProost, 2 februari 2013, 20:00:30

« vorige - volgende »

RobbertProost

Hallo allemaal,

Waarschijnlijk wordt deze vraag vaak andersom gesteld maar ik ben van plan mijn valkjes van buiten naar binnen te halen, kan dit in 1 keer of is dit een te groot temperatuur verschil?

Het gaat om 4 valkjes, 1 moeder (4,5 jaar) en haar 3 kinderen (2,5 jaar). De moeder heeft haar eerste 2 jaren binnen geleefd en daarna 2,5 jaar buiten. De kinderen zijn vrijwel direct na het opgroeien naar buiten gegaan (2,5 jaar buiten).

Ze hebben altijd een binnenhok gehad bij de volière buiten, deze was alleen wel onverwarmd. Ze zijn nu allemaal al aan hun derde winter buiten bezig. Omdat de volière flink begint te vervallen wil ik ze (waarschijnlijk voor goed) weer terug naar binnen halen.

Het lijkt me dat van warm naar koud een grotere shock voor de valkjes is dan van koud naar warm. Maar is dit een te grote overgang om in 1 keer te maken? Ik heb de verwarming uitgelaten vandaag en de ramen in de kamer waar de valkjes komen open gelaten om het temp. verschil te verkleinen. Iemand nog tips?

Ik hoop op een spoedig bericht want wil ze graag vanavond nog verhuizen :)

Bedankt en groetjes, Robbert

sepke

Buiten naar binnen is geen probleem. Zoals je zelf al aan geeft is andersom in deze tijd van het jaar wel een probleem.

Sterker nog als er een valkparkiet ziek wordt in een buitenvoliere dan kan het voorkomen dat deze naar binnen gehaald wordt en onder een warmtelamp geplaatst.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

RobbertProost

Bedankt voor je reactie!
Ik heb ze gister avond alsnog al naar binnen gehaald. En ze lijken zeer blij in hun nieuwe verblijf. Verbazingwekkend zijn ze ook nog zeer tam na 2,5 jaar buiten, ze zitten alle 4 nu op mn schouders mee te kijken hoe ik dit berichtje typ ;)