8 mei 2025, 09:15:04

van binnen naar een voliere?

Gestart door marley, 12 februari 2013, 12:06:26

« vorige - volgende »

marley

12 februari 2013, 12:06:26 Last Edit: 12 februari 2013, 12:11:16 by marley
hallo,

ik heb een vraagje ik heb een valkje van 2 jaar oud hij zit ook al 2 jaar binnen en is erg tam, alleen nu ga ik verhuizen en zou ik graag een volière buiten willen maken, en nog een pop voor hem er bij te nemen of misschien nog 3 andere vogels.
is dat mogelijk?
om hem überhaupt na 2 jaar in een volière te doen en andere valkjes er bij te doen?
zo ja wanneer zou het dan al kunnen kwa maand? heb gelezen rond mei? en kan ik het andere valkje beter nu al kopen dat ze aan elkaar kunnen wennen? of is dat nog niet nodig?

wat ook nog een klein probleempje is denk ik?? is dat me valkje nachtblind is het is een albino, en net als voor meeuwen is hij bang haha dusja me vraag is of het wel verstandig is voor een voliere?
alvast bedankt ;D

carco

Ja hoor, je kan een binnenvalkje best in een volière doen.
Hier heb ik er ook een aantal die altijd binnen gezeten hebben en nu sinds 3 jaar buiten zitten. Met genoeg aandacht blijven ze ook net zo tam.
Wat het weer betreft moet je wel even wachten tot het voorjaar wordt en zeker de nachten niet meer zo koud zijn.

Wat een maatje erbij betreft is wat je zelf wilt. Het kan nu en dan zet je ze straks samen buiten, maar het kan natuurlijk ook als de volière staat dat je dan op zoek gaat.

Ik heb in de volière altijd een nachtlampje branden en er is in de nacht nog nooit paniek geweest. Meeuwen, reigers , kraaien en dat soort dingen blijven ze bang voor.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

marley

Hallo caroline,
Bedankt voor je berichtje.

Oké dus het is bekend dat valkjes bang zijn voor meeuwen etc?
Dacht dat heeft die van mij weer die bange schijter;-)
En dat is wel slim ja om een lampje bij de volière te doen.
Wat ik nu ook heb naast ze kooi.

Als ik er een valkje bij neem want ik vind het
Toch best zielig alleen. Hij vraagt heel veel om aandacht
En is verliefd op onze voeten dus het is tijd
Voor een echt maatje... Maar zou ik die eerst
In een aparte kooi erbij moetten doen of kan die
Gewoon direct in ze kooi/volière? En wat is verstandig
Kwa leeftijd van t andere valkje? Maakt dat
Ook nog uit?

Gr

carco

De leeftijd van het andere valkje maakt niet zo veel uit hoor.
En over het bij elkaar zetten zijn de meningen een beetje verdeeld.
Meestal wordt aangeraden ze eerst even apart te zetten zodat ze aan elkaar kunnen wennen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!