4 augustus 2025, 09:32:27

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Er is inmiddels nog een valkje gereserveerd bij mijn moeder. Door een vriendinnetje van Simone. Die heeft 2 grasparkietjes gehad en die waren allebei overleden. Ik had het vandaag aan haar gevraagd en haar moeder en zij waren nogal enthousiast, maar moesten op goedkeuring van pa wachten. En die hebben ze gekregen  :D
Dus nu nog maar één en die wil mijn moeder toch nog proberen aan mijn oom en tante te slijten die morgen komen, dus ik ben benieuwd of mijn oom overstag gaat ;D

Karo gaat vrijdag weg, die heb ik maandag alleen in de kooi laten zitten en Derrick en Damali daar naast in de voliière gedaan. Dit werkte wel afgezien van het feit dat moeder en zoon elkaar nogal eens roepen  :-\ Het is wel een ieverd hoor: de kooi uit halen gaat erg moeilijk, want dan schiet hij alle kanten op. maar zodra hij buiten hoorafstand van Damali is vindt hij alles best.

Harry en Chinta zijn nog steeds behoorlijk broeds en blijven hoekjes zoeken met zijn tweetjes. Ik ben wel heel erg blij dat Harry gewoon met haar blijft kroelen en doen, want ik was erg bang dat hij Damali weer zou gaan belagen. Is een (heel groot) pak van mijn hart.

Kalinda heeft vandaag pas haar 2e ei gelegd. Nerissa en zij broeden er allebei op. Navraag op een cathi-forum leert dat poppen wel vaker paren met elkaar. Er was er zelfs één die pas bij de 2e ronde broeden er achter kwam met 2 poppen te doen te hebben omdat er wel heel veel eitjes lagen  ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

imv

Haha... heb jij weer.
Hopelijk is je moeder nummertje 3 straks ook kwijt  ;D

groetjes IRene

*Yvon

Hoi hoi

Zo,je moeder is ze toch langzaam-aan aan het kwijtraken.  :D

En verders gaat het eigenlijk wel goed daar bij jou.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

carco

Harry en Chinta

Derrick en Damali

Karo en Damali

Volgens mij is het maar goed dat Karo morgen weggaat, die 2 zitten contstant met zijn tweëen en 'savonds maar te roepen naar elkaar  :-\

Verder geen woorden nodig dacht ik zo :-*

*Yvon

Zulke foto's hebben echt wel wat woordjes nodig.  :P

OOOOHHHWWWW ..........wat liefffffffff !!  :-* :-*  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Ach, wat lieffffffff!!!!  :-*

Echt geen woorden nodig.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

irma

Gloria en Lujo

Dierenfreackske

Hoi Caroline , ach wat zijn ze lief voor elkaar , een echt leuk stel hoor ! Grtjs Ann

♪ Marlies

imv

KiP

Ooooh die foto's van die kroelende beestjes... Ten eerste: wat zijn de vogeltjes mooi! En ten tweede: zucht.. zoooooooooooo lief! Ik kan niet wachten tot ik Juci dat zie doen met mister X.. Zo vertederend! :D

carco

;D ;D :P :P

Even een update vanuit hier.

Karo is vrijdagavond verhuisd en in eerste instantie ging dat bij de nieuwe eigenaresse niet zo goed. Net als hier toen hij alleen boven zat ging hij dus ook daar in hongerstaking  :-\
Ze heeft hem toen toch maar naar beneden verhusid en nu eet het eigenwijze meneertje dus wel  ::) Het is een drukteschopper die overdag al zijn energie kwijt moet, maar ook één die wel graag kroelt. En 'savonds wat beter handteerbaar.

Arunta kreeg ik van de week ook bericht van: dat is een heerlijke kroelkip en ze denkt dat het een man is omdat hij/zij al begint te brabbelen. We zien wel, want bij mij zat ie al kippetje :o

Donna heft vandaag Esther flink te pakken gehad toen ze eten wilde geven en hing in haar vingers  ::) Hihi: heb ik opgestookt hoor  :P Nee hoor, dat vind ik minder, maar goed die gaat straks toch naar buiten de volière in en dat was al een behoorlijk pittig dametje  :-\

Hier is het weer rustig zonder de jonkies en zit alles weer bij elkaar in de kamervolière (behalve de 2 boven dan)
Je hoort ze bijna heel de dag niet alleen met de avond rond half 10 beginnen ze om een plekje te gaan zoeken voor de nacht.
En het gekroel met de 3 koppels is niet van de lucht  :-*

Joepie: ik ben helemaal blij  ;D
Vandaag , nog net voor alle valkjes zelfstandig zijn, is de laatste wildkleur bij mijn moeder gereserveerd  :D
Ik had bij de vrienden van ons met een dierenwinkel ook een A4 opgehangen en werd door een hele enthousiaste meid gebeld. Zonder internet (ja dat blijkt dus nog steeds te kunnen  8)  :P)
En daar gaat volgende week het laatst te reserveren jong heen.

De cathi's hebben nu 4 eitjes die inderdaad niet bevrucht zijn (toch wel jammer 2 poppen  :-[   8))