4 augustus 2025, 01:36:31

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Citaat van: carco op 22 juni 2008, 21:12:59

Arunta is aan het achterkoppie geplukt  >:(
Ook aan de andere 2 is iets, zij het bijna niets geknabbeld .
Ik heb het ingesmeerd met appelazijn(ook gelezen dat dat zou moeten helpen). Het stinkt wel, maar het vervliegt ook erg snel de lucht.
Ik snap ook niet eigenlijk dat Damali nog steeds 'snachts bij de kleintjes zit: het is vannacht gebeurd.

Groetjes: Caroline.

Hier had ik al geschreven dat Arunta geplukt wordt  ;)
Het is bij Karo ook, maar niet zo duidelijk want Damali doet het wel ''netjes'' het koppie aan de achterkant en onder het kontje zodat je het in eerste instantie niet ziet.
Ik snapte alleen niet waarom de albino zo smerig was totdat ik me bedacht dat ik hem/haar ook al aardig wat keren heb ingevet met uierzalf  :-[  :P

De foto is lief hè van die 2? Het is niet zo zeer naast elkaar zitten hoor: maar ze blijven gewoon zo'n beetje zitten waar ik ze neerzet .

En Caroline: mijn moeder vindt het geweldig de jonkies: geniet er echt van. Ze weet ook niet of ze ze wel weg kan doen en probeert haar schoonzus al lekker te maken. Zij wilt wel maar mijn oom niet. Als die eens op visite is bij mijn moeder vraagt hij al vaak of die vogels de kamer niet uitkunnen omdat ze zo'n herrie maken >:(
Maar zei ze volgende week kwamen ze weer kijken dus wie weet  :D
Ze hebben vroeger ook met grasparkieten gekweekt dus helemaal onbekend er mee is ze niet  ;)

Klik op het plaatje voor onze site!

*Manon*

Hoi hoi,

Wat een prachtige foto's  ;D ;D ;D
Wat leuk dat je moeder er zoveel plezier in heeft en ze zijn ook echt leuk om te zien. Dat ze er moeite mee heeft om ze weg te doen, kan ik begrijpen, hopelijk gaan je oom en tante overstag als hij ziet hoe lief en mooi ze zijn. Houdt zij ze toch in de familie, dan valt het afscheid nemen ook niet zo zwaar hé  ;D

carco

Het gaat goed hier.
Arunta,Donna en Karo kunnen alle drie al vliegen.
Ik haal ze er iedere dag om ste beurt uit als de rest er ook uit is.Ze krijgen dan vliegles van Damalli  ;D
Tot nu toe zijn ze alle drie nog erg rustig.
Ook beginnen ze al wat te eten. Het zal dus niet lang meer duren of ze kunnen verhuizen  ;)
Helaas blijft Damali ze nog steeds sneaky onder hun kontjes plukken >:(

De jongen bij mijn moeder gaan ook super: we gaan samen op zoek naar een huisje voor deze. Ze zijn nu 3 weekjes, dus ze kunnen al gereserveerd worden.
Dus wie nog een leuk en lief wildkleurtje zoekt ?  :D

Arunta

Donna

Karo

3 wildkleurtjes

Oudste

Middelste

Jongste

*Yvon

Hoihoi

Leuke foto's !!  :D
De zelfstandigheid zit er al dus aan te komen.
Dat gaat lekker dan.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Hoi hoi,
Helemaal super joh! geweldig!
groetjes Irene

irma

Hoi Caroline,

Dat gaat super bij jou met al die rondvliegende valkjes.
Ik moet nog even geduld hebben tot dat de kamikaze piloten uitvliegen. ;D

groetjes Irma

Gloria en Lujo

Dierenfreackske

Hoi , ach wat zijn ze lief en wat een mooie foto's heb je weer van die prachtige donsjes ! Grtjs Ann ;D

carco

Derrick en Damali beginnen weer een beetje zich zelf te worden: ik mocht ze zowaar weer kroelen  :D

Arunta heb ik net apart boven gezet om te kijken of hij/zij inderdaad echt zelfstandig eet. Gelukkig reageerde Derrick er niet zo heftig op als vorige keer bij Tio.

Zaterdag weer bij de ''kleintjes'' bij mijn moeder wezen kijken: ik denk dat de eerste daar al snel het blok uitkomt.
Helaas nog geen adresjes gevonden  :-\ We hebben nog wel even, maar het is natuurlijk midden in het kweekseizoen en vooral wildkleurtjes zijn dan niet echt in trek helaas.

Hagrid gaat laten horen dat het een mannetje is.
Van de week dacht ik hem al het bouwvakkersfluitje te horen doen, maar vandaag zat hij toch echt mooi en heel zachtjes te zingen  :D Nu nog beseffen dat hij een vogel is en het voor Hedwig doen  ;D

Nog even wat foto's nu van het grut:

Arunta

Donna

Karo

Zoeken allemaal nog een huisje :-\

oudste

middelste

jongste

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi,
Wat een mooie foto's van je mooie jongen!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♪ Marlies

*Manon*

Hopelijk vinden ze snel een huisje, ze zijn echt mooi om te zien, nu vind ik toch altijd al dat wildkleurtjes zo'n smoeltje hebben om te zoenen :-* :-* :-*

carco

Er is inmiddels 1 wildkleurtje gereserveerd bij mijn moeder: dus nog 2 te gaan :-\

Arunta en Donna zijn verhuisd naar hun nieuwe stekkie ,Karo heeft nog geen zin.
Die had ik gisterenmiddag apart gezet , maar eind van de middag vandaag weer bij pa en ma gezet.Hij vertikt het echt om te eten.Het lijkt er op dat hij is terug gevallen toen ik de andere 2 apart gezet heb en hij toen dubbel gevoerd is.
Helaas kan hij dus nog niet weg.

Simone had al een paar keer gezien dat Nerissa en Kalinda ''het'' deden. En ze scharrelden steeds op de grond van de kooi rond. Ook was Kalinda behoorlijk dik.
En ja hoor, vanavond had mevrouw een ei gelegd en ze zit er al netjes op te broeden :-\ Hebben wij weer: 2 poppen natuurlijk  :P

Nog even wat foto's van gisteren van de wildkleurtjes:

De oudste 2 zijn trouwens al uit het blok inmiddels :D

Oudste

Middelste

Kleinste

En een meagkuif dat ze alle 3 hebben  :o

Caroline

;D ;D Hebben jullie inderdaad weer, 2 potjes .... en een ei!!!  :-\

Succes met het zoeken van een adresje .... weet er alles van .... heb hier ook nog een cinanmon mannetje .... ga het weekend een advertentie plaatsen.  ;)

Knufje voor mijn ventje.  :-*

Groetjesssssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

Haha.. yep.. echt iets voor jou!
Nou ja, ik heb hier een homo.. en een single dame die het laatste vrije blok bewoont  :-\

Die kuiven bij de jonkies bij je moeder zijn vast van opa geërfd  8)  ;D

groetjes Irene