Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Waarom komen jullie valkjes wel over in de kamer ?
Trixy en Quinto blijven alleen maar op hun tak of kooi zitten en vliegen afentoe een rondje kamer.  :-\
Is toch leuk als je ergens mee bezig bent en de valkjes helpen je ermee?  :P ;D

Worden ze van mais dikker??
Dan zal ik ze hier buiten maar niet meer geven.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

valkchico

Hallo Caroline,

hoe gaat het met het gewicht????
Ik heb toch een stom idee hahaha weet je wat ik uit Nuvola en een kleintje van mijzelf kan krijgen
We spreken elkaar nog.

gr esther

carco

Ik weet het niet Yvon, waarom ze hier overal komen: vinden ze vast gezellig ;D
Degene die in onze slaapkamer zitten doen dat ook niet hoor, die zijn ook lui: zitten heel de dag zo'n beetje door de lichtkoepel naar buiten te kijken. Naar de vogeltjes denk ik :P

En af en toe mais geeft toch niet? Het is trouwens maar bij die paar hapjes gebleven die ik ze heb zien pakken. Zo raar toen D en D boven zaten aten ze zulk soort dingen ook niet en nu beneden wel, Beau en Spongebob nemen dit over. Misschien toch minder nodig omdat ze ook minder energie verbruiken??

En , yes!!! Spongebob is wel 1 gram aangekomen!! Het is niet veel, maar het begin is er! Nu de andere grammetjes nog :D

Derrick en Damali zoeken nog steeds een plekje om een nestje te maken.

Nu vormen Hedwig en Noo-Noo een koppeltje (wat ik al dacht voordat Beau en Spongebob naar boven gingen)

Harry hangt er eenzaam bij, maar lijkt toch wel iets rustiger te worden.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Mara

Hoi Carco

Hier krijgen ze ook zo nu en dan wat mais, vinden ze heerlijk....

Ik ben benieuwd hoe het bij jou allemaal verder gaat met koppeltjes en zo...

Mara

margreet

hallo Caroline,

Alles weer herstellende bij jouw?
Heb toch een beetje medelijden met Harry, hoop voor hem dat er nog een leuk maatje over is.

groetjes Margreet

*Yvon

Hoi hoi

Ja,hoe ist met de kids en Brutus ?
Enne ze is een sweeeeeeeety .  ;) ;D ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hey Caroline,

En, is Spongy alweer wat meer bijgekomen? :D
Derrick en Damali zijn zeker nog steeds op de grond van de voliere bezig? :D :D

Nog eventjes wachten en dan heeft die lieve Harry ook een vriendinnetje. :D Het is echt een schatje he, hij wil altijd zo lief kroelen. Net als Hedwig trouwens...en Derrick ook de laatste keer!

Trouwens, dat mais was een gouden greep. Zoals ik al smste, vonden ze het heerlijk.
Dreamy moet er niet te veel van eten ;D dan wordt ze nog zwaarder.  ::) Alhoewel ze laatst niet meer 120 woog, maar 116.
haha...

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Spongy is weer 1 gram bijgekomen: gaat goed.
Ik laat ze er nu een uur à 1,5 uur uit en zet ze dan weer een uur terug in de kooi: dit lijkt toch te werken.

En ja Derrick en Damali deden het vandaag inderdaad weer op de bodem van de volière :P
En vooral Damali is megadruk ::)

Harry kwam vandaag weer eens gezellig bij me kijken.

Met Maurice gaat het goed: die is vandaag voor het eerst weer naar school geweest.

Brutus lijkt ook geen last meer te hebben van zijn rug ;D

En Simone heeft oorontsteking :(
Die is ook al ontzettend verkouden en kreeg gisteren ineens erge oorpijn. Dus ik zei haar te sprayen met neusspray. Wilde mevrouw niet: want dat is eng!!
Vandaag moest ik toch terug naar de dokter voor haar voet(die toch vanzelf moet genezen, en die ze langzaam aan weer moet gaan belasten) en heb ik gelijk in haar oren laten kijken.
En ze kreeg hetzelfde advies : 4- 6 keer op een dag neussprayen en is het donderdag nog niet over dan teug komen. Nu moet ze wel ::) :-\

Het gaat dus goed hier :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




valkchico

hallo Caroline,

ten eerste beterschap met eigenwijsje en wat minder beweging werkt dus goed wat fijn.

He ik heb even fototje bij mij gezet van de dame

ik zie je morgen
gr Esther

ManjaV

Hey Caroline,

Hoe gaat het bij jou? :D
Zitten Beau en Spongy nog in het blok? En hoe gaat het met het gewicht van Spongy, is ze alweer wat aangekomen? Ik ben heel benieuwd.
Heeft Damali inmiddels al een eitje gelegd? ;D ;D Volgens mij wachten ze gewoon netjes af totdat jij met een blok aan komt zetten. Dat is beter ook, dan weet je iig dat ze oud genoeg is. :D
Nog eventjes, en dan krijgt Harry zijn nieuwe popje te zien. Spannend he? Ik hoop echt, dat hij gelijk verliefd op haar wordt.
Hoe is het nu met Maurice en Simone? Vervelend zo een oorontsteking, dat had ik vroeger ook altijd.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




imv

Heeee  .. zijn het er toch tweeee  ::)  ;D

Dubbel gefeliciteerd!
Ik kom snel kijken

groetjes,
Irene

ManjaV

Hey Caroline,

Natuurlijk heb ik een felicitatieberichtje bij het topic over die chinnies geplaatst ;D echt lief hoor! :D

En hoe zit het nu met Beau en Spongy en het blok? Denk je dat Beau aan het keuren was? Ik ben heel benieuwd of ze nu toch iets gaan doen met dat blok.

Timmy fluit trouwens net als een ekster  ::) komt omdat we hier een eksternestje voor hebben. Het is een heel hard geluid. ;D Wel lief. hihi...

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Nou ik weet niet hoor Manja ::)

Alleen de meesten hier weten niet eens wat ik gedaan heb hoor wat dat blok betreft :-\ >:( :P

Dus eerst maar even vertellen dan.
Ik had Beau en Spongebob dus boven apart gezet om te koppelen, maar omdat ze toch al oud genoeg zijn en ik het blok nog niet nodig heb heb ik ze 3 weken geleden in het broedblok gezet samen.
Ik was er van overtuigd dat Beau een man is (nog maar toch..)
In eerste instantie vonden ze het blok maar eng.
Ik heb het toen een stukje open gezet, trosgierst er in gedaan en een nep-ei er in gelegd.
Nu begonnen ze wel interesse te tonen, alhoewel het meer voor het trosgierst was geloof ik :P
Om ste beurten gingen ze het blok in en uit.
Beau begon lekker te sjansen stijf tegen Spongebob aan, maar verder dan kroelen deden ( en doen) ze niets.
Maar goed dat maakt niet uit want het blok heb ik in mei pas nodig dus laat ze maar lekker dacht ik.
Spongebob valt inmiddels niet meer af en blijft op 77 gram hangen(is niet veel, maar daar kan ik ook niets aan doen) en ik begon afgelopen week met hennepzaad.
Ze gingen inmiddels ook het blok in zonder trosgierst en het nep-ei was onder gegraven en had ik dus maar weggehaald.
Nu begint dat  zaad geloof ik te werken voor Beau: ik heb ook mijn twijfels of Spongebob iets naar binnen krijgt.
Maar nu dan vandaag:
Ik had beiden er uit gelaten en ging later boven kijken: zie ik Spongebob op de broedkooi zitten op het iets geopende blok en Beau zit er in. Dit is dus heel de dag zo geweest.
Hartstikke goed dacht ik eerst, misschien keurt hij het blok.
Nee dus volgens mij nu want hij is hartstikke agressief >:(
En naar mij toe , maar ook naar Spongebob toe :o
Zodra zij op haar stok voor het blok wilt zitten komt hij er uit en hapt als een gek waar hij maar happen kan, ze mag dus niet in de buurt komen :-\
Nu krijg ik nog twijfels ook van straks is mijn drukste man die ik heb ineens een pop en legt ze een ei :o
In ieder geval stop ik maar even met die hennepzaad en blijft het zo dan ruim ik het blok maar op, want dit kan ècht niet.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hahahaha ik kom niet meer bij van jouw verhaal!  ;D ;D ;D ;D ;D Ik zie het helemaal voor me! ;D ;D ;D ! ! !
Beau doet inderdaad een beetje vreemd!  ::) ;D
Maarre....popjes sjansen niet natuurlijk, dus het is en blijft gewoon een man. Alleen is hij nu een beetje te 'broeds'. ;D
Misschien denkt hij dat hij op dat eitje moet passen.  ::) Dat nepeitje ligt er toch nog in?
Enne...volgens mij werkt het hennepzaad iets te goed. ;D ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki