Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

caro

Hoi Caroline,

Wat leuk om te zien hoe een valkje groeit zeg. Ik hoop het gauw ook te mogen beleven. Vanmorgen lag er een ei in het broedhok.Waarschijnlijk van de Simba en Nala, de ouders van de gedode valkjes. Dus we hopen op een betere afloop dan de vorige.

De groetjes van de jongste
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

valkchico

Hallo Caroline,

hoest nu met mijn giertje?

gr Esther

carco

26 maart 2006, 18:27:37 #1352 Last Edit: 26 maart 2006, 18:32:40 by carco
Hoi

Even gauw tussen de bedrijven door, want ik heb weinig tijd.
Toen ik vanmorgen Anani uit het blok haalde zag ik tot mijn schrik dat al zijn veertjes uit de kop waren geplukt. En ik weet zeker dat Harry dit doet want bij Charlie doet hij dit ook als hij broeds is.
Ze willen dus weer een nieuw nestje. Nu hoop ik dat het bij de kop blijft, maar ik zag net ook onder bij zijn kontje dat hij geplukt is :-\
Het blok wat ik heb was oorspronkelijk bedoelt voor pruimkoppen en is dus vrij diep(of hoog hoe je het bekijkt).
Wat zal ik nu doen??
Anani laten zitten in het blok tot hij er zelf uit komt, wat volgens mij dus nog wel even kan duren. Of het blok weg halen en Anani in de grote kooi zetten bij Harry en Charlie met de hoop dat ze stoppen met broeden en dat het  plukgedrag ook stopt ???
Of misschien ook een optie is om Harry weer terug te zetten in de volière bij de anderen? Maar ik weet niet of Charlie het voeden dan helemaal alleen gaat doen??
Er zijn nog geen eieren. Anani wordt wèl gevoerd nog dus dat is gunstig.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

valkchico

:'( :'( :'(,

is nou zijn eigenwijze kuifje ook weg?

ik hoop dat er snel advies komt (ik kan je niet helpen)

gr Esther

ik ga ook even eten daarna bel ik je

Lin

Zodra een valkje uit genoeg is om uit het blok te komen dan zou ik ze op de bodem van de kooi zetten. Maar die van jou is nog te jong toch? ik zou aankijken hoe erg het wordt. Hier hebben ze het vorig nest ook gedaan. ik heb toen geen ouder weggehaald want dan raakt de partner in paniek. Als het echt tot bloedens toe is dan kan je actie ondernemen. Tot die tijd gewon laten zitten.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

♪ Marlies

Hoi caroline,

Je zou ook kunnen proberen om het broedblok open te zetten, zodat er licht binnen valt. dit wil weleens helpen tegen plukken.

Succes,
Marlies

carco

Citaat van: Lin op 26 maart 2006, 18:57:46
Zodra een valkje uit genoeg is om uit het blok te komen dan zou ik ze op de bodem van de kooi zetten. Maar die van jou is nog te jong toch? ik zou aankijken hoe erg het wordt. Hier hebben ze het vorig nest ook gedaan. ik heb toen geen ouder weggehaald want dan raakt de partner in paniek. Als het echt tot bloedens toe is dan kan je actie ondernemen. Tot die tijd gewon laten zitten.

Hij is zaterdag 4 weken geweest.
En het is nog niet tot bloedens toe, ik hoop dat het alleen bij de kop blijft verder omdat ie dat bij zijn pop dus ook doet.
Ik zal het wel even aankijken nog dan.
Citaat van: marlies op 26 maart 2006, 19:16:03
Hoi caroline,

Je zou ook kunnen proberen om het broedblok open te zetten, zodat er licht binnen valt. dit wil weleens helpen tegen plukken.

Succes,
Marlies

Dat gaat maar een klein stukje anders kunnen ze de kooi uit komen.
Ik heb wel een stukje trosgierst in het blok gezet zodat Harry zich misschien daar op kan uit leven.

Citaat van: valkchico op 26 maart 2006, 18:34:29
:'( :'( :'(,

is nou zijn eigenwijze kuifje ook weg?

ik hoop dat er snel advies komt (ik kan je niet helpen)

gr Esther

ik ga ook even eten daarna bel ik je

Zijn kuif zit er nog helemaal hoor ;)

Hij wordt wel gevoerd, want vanmorgen woog hij meer dan vanmiddag, maar ik vind wel dat de voerbak nog erg vol zit, dus ik weet niet of hij genoeg krijgt. Alhoewel hij momenteel wel volgepropt wordt ;)
Ik kijk voor ik naar bed ga nog wel even anders voer ik hem zelf iets bij.
Groetjes: Caroline.

Mariska

Hoi Caroline,

Wat een leuke foto's allemaal :D
Vooral die van jou, je dochter (ik dacht dat je alleen jongens had ::)) en die dat Anani gekroeld word door een ander valkje ;)
Is dat papa of mama?

Dat plukken is vervelend inderdaad :-\
Ik hoop dat Harry het hier bij laat.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Caroline

Jeetje, vervelend joh, dat plukken, gelukkig staat zijn kuifje er nog wel op.

Het is vervelend maar gelukkig groeit het wel heel erg snel weer aan. Kijk maar bij Eros, maar het kijkt niet leuk dat ben ik met je eens.

Sterkte ermee!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

valkchico

Hallo Caroline,

bedankt dat ik weer even heb mogen mogen kroelen met giertje Anani ;D.

gr Esther

Lin

zorg ervoor dat je vaak genoeg het voer opschudt en het eivoer ververst.bij mij beginnen ze dan meteen met eten.Als de jongen niet meer willen dan stoppen ze met bedelen. De ouder tikt dan bij de kop of buik en dan komen ze omhoog als ze honger hebben. als ze strask meer gaan vliegend an vallen ze nog meer af. en de krop wordt steeds minder gevuld naarmate ze ouder worden. kijk maar in mijn dagboek van de vorige jongen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkchico

Hallo Caroline,

En is het goed gegaan verder vandaag met Anani?
heeft ie nog wat met de zaadjes gedaan?

gr Esther

aad

hoi Caroline

Even 15 pagina's door geworsteld  8) 
Maar nu ben ik enigszins op de hoogte hier .. tis ook bijna niet te doen alles te lezen overal :P
maar hier ook al bijna een echte vogel , gaat ook zo hard
Kom wel wat meer neuzen hier  ;)

Groetjes Aad

carco

27 maart 2006, 20:09:21 #1363 Last Edit: 27 maart 2006, 20:45:44 by carco
Hoi

Zo effies druk gehad het weekend.
Zaterdag had Simone de laatste RTT wedstrijd die ze helaas met 0.6 punten hebben verloren. Simone zelf is wel weer eerste geworden ;)

Gisteren zijn we naar André van Duin geweest in het Luxor. Dit was een verlaat verjaardagskado voor Hans. Zelf ben ik er niet zó kapot van, maar ik moet zegen het was erg gezellig en er zaten best leuke stukken bij.
Maurice en Brutus zijn een daagje met de buren naar het strand geweest.

Vanmiddag kreeg ik een telefoontje van mijn zwager dat het met de oudste van de tweeling die een poosje terug in het ziekenhuis lag niet best is. Omdat hij maar bleef spugen zijn ze terug gegaan en daar heeft hij een MRI-scan gehad. Daar bleek dus uit dat hij een flinke hersenbeschadiging heeft en de vooruitzichten zijn dus slecht te noemen. Ze verwachten zo wie zo niet dat hij ouder wordt dan 30 jaar en ze weten niet of de beschadiging nog verder gaat( een deel waar de hersenen horen te zitten zit alleen maar vocht) naar het ademhalingscentrum toe. Ze denken toch dat dit door het lange zuurstof gebrek is gekomen dat hij heeft gehad, maar ze hoorden nu ook dat hij in het ziekenhuis al een paar keer een hersenbloeding heeft gehad waar ze niets van wisten. Het liefst zouden ze het ziekenhuis aanklagen maar hoe pak je zoiets aan als je ook nog een 3 andere kinderen hebt en nu een gehandicapt kind erbij? Er schijnt al wel een klacht ingediend te zijn, maar ze hebben geen flauw idee door wie en waarom ??? Dit zal wel een tijd gaan duren voor het verwerkt is.

Nu hier vandaag.
Esther was hier al om half 10 en ik had net Harry en Charlie er uit gelaten. Het was dus een flink kabaal uit de andere kooi vandaan die ook wilde vliegen, maar pech voor de mannen zolang ze zich niet kunnen gedragen met Charlie mogen ze er niet gelijk uit.
Anani uit het blok gehaald en lekker zitten kroelen. Nieuwsgierig dat hij is, hij klom al snel naar bovenop mijn trui en als hij loopt gaat dat in zijn achteruit. Esther heeft geweten dat ze er was want ze zat helemaal onder de vogelpoep van Harry en Charlie ;D
Ineens begon Anani te 'fluiten'' iets wat hij ook nog nooit had gedaan en het leek of Harry hem mee wilde hebben. Je zag dat koppie van Anani echt zo op en neer gaan dat ik zei:'' Straks vliegt hij ineens weg!" En ja hoor daar ging hij achter Harry aan ;D Best wel een eind en landde netjes op de trap bij Harry :D
Zijn eerste vliegles dus!!
We hebben Anani toen in de kooi gezet op de grond en meneer liep gelijk op het trosgierst af waar hij aan ging ziten knabbelen.
Omdat hij niet gevoerd werd heb ik hem toch maar weer in het blok gedaan waar hij dus wel wat kreeg van Charlie.
Maar die gek blijft maar in het blok zitten. Anani heb ik ook maar even bij gepapt, omdat er wel erg weinig in was gekomen.
Nu vanmiddag: eindelijk kwam Charlie uit het blok en nu heb ik dus het gat dichtgemaakt , en of ik er goed aan doe weet ik niet. Voor Anani is het niet verkeerd merk ik al want die is veel levendiger: probeert naar boven te klimmen aan het trosgierst te eten , en ik heb zaadjes op de grond neergezet, waar ze in is gedoken. Geen idee of ze iets binnen krijgt, maar het begin is er.
Alleen paps en mams draven door: die proberen met hun kont zelfs het gat open te maken om in het blok te komen :-\
En ze wilde dus niet voeren in de eerste instantie. Net toen ik om half 7 pap wilde geven hadden ze het door: èn door paps èn door mams gevoerd en nu al tot 4 keer achter elkaar :)
Dus voorlopig laat ik het maar zo en hoop ik dat ze morgen iets minder gestrest zijn naar het blok toe.
Poeh , poeh ik ben er zelf moe van.

Deze foto's zijn nog van gisteren.

Groetjes: CAroline.

caro

Wat een verhaal zeg van de tweeling, dat zijn  :censuur dingen. Veel sterkte er mee.

Leuke foto's zeg en wat een schatje en een aparte naam zeg. Wel leuk hoor

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/