Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Hoi

Morgen wordt een zware lange middag.
Om half 2 is er afscheid nemen in de kerk met aansluitend om 2 uur een kerkdienst die een uur gaat duren.
Om 3 uur wordt mijn tante dan begraven waarna nog gelegenheid is tot condoleren.
Het gaat hier redelijk:het is altijd zo dubbel! We zijn gisteren naar mijn ouders geweest waar al een tante en oom waren uit Groningen. Vroeger ging ik altijd bij hun logeren en toen mijn opa en oma nog leefden kwamen Hans en ik er ook nog best vaak. Nu zijn we er tè lang niet geweest.
Deze tante is trouwens de lievelingszus van mijn vader en ook een stuk jonger: ik meen dat ze een jaar of 14 in leeftijd schelen
(en hij heeft dan nog een jongere zus die de zieke van Crohn heeft, net zelf weer in het ziekenhuis heeft gelegen en dus niet kan komen).
In ieder geval de reden dat ze komen is niet leuk , maar dan is het toch gezellig nadat je elkaar zo lang niet hebt gezien.
Mijn vader had het wel weer even te kwaad, want ze waren gisteren weer wezen kijken met mijn oom en tante en mijn moeder (die voor het eerst ging) en hij vertelde me dat hij dit eigenlijk niet aankon en liep toen huilend weg.
Ik heb hem toen geadviseerd het dan ook niet meer te doen.
Morgen zal ook wel een dag worden met dubbele gevoelens.
Er komen dan weer neven en nichten waar ik heel goed mee overweg kan, aar natuurlijk wel voor een triest iets en niet voor de lol.
Maar dat heb ik altijd bij begrafenissen, tenminste erna dan.Soms voel je je heel schuldig ten opzichte van de nabestaande omdat je zo ''gezellig'' met iedereen aan het praten bent als er koffie wordt geschonken.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

♪ Marlies

Hoi Caroline,

Ik hoop dat je ondanks de moeilijke tijd die je nu hebt, toch een hele leuke jaarwisseling hebt.

Sterkte  Marlies

Caroline

Hoi Caroline,

Heel erg veel sterkte morgen!!

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roosje

Ja ik ken dat gevoel wel. Had mijn nichtje niet meer echt gesproken na het overlijden van mijn vader. Hebben we op de begrafenis van mijn oom wel gezellig staan praten. Dat voelt toch slecht. Dus ik begrijp het. Maar het is logisch, je hoeft je daar echt niet schuldig over voelen. In ieder geval heel veel sterkte voor morgen. En ik hoop dat je vader er een beetje goed doorheen komt, en jij natuurlijk ook!

imv

Hoi Caroline,
Heel veel sterkte vandaag!
Hou je vader maar een beetje in de gaten...
Ik zal aan je denken!

Groetjes,
Irene

Monky

Hi Caroline,

Gecondoleerd met je tante  :'(
Heel veel sterkte vandaag.

Groetjes,
Monky

Monky

De beste wensen voor het nieuwe jaar.

Groetjes,
Monique

es

Hoi Caroline,
Ik wil je alvast een goed en gezond 2006 wensen, en een fijne jaarwisseling.
Ik hoop dat het een beetje gaat met je familie :-\
Ik denk aan jullie vandaag
Groetjes van Esther  :-*

marilyn

hoikes caroline

gecondoleert met je tante
maar toch wens ik jou een fijn eindejaar toe en ik hoop dat je toch een heel klein beetje van de feestvreugde kunt genieten  ;)

groetjes marilyn

Mariska

Hoi Caroline,

We wensen jullie alvast een heel goed uiteinde en een heel mooi begin van het nieuwe jaar!

Liefs
Mike&Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hallo Caroline
                Ik wens je een jaar zonder verdriet en               
                tegenslag.
                Moge de dagen ,weken,maanden gevuld zijn met
                liefde en een lach.
                Prettige jaarwisseling.
                Groetjes Riny

angelina

Hoi Caroline,

Ik heb je al een goed nieuwjaar gewenst maar bij deze doe ik het nog een keer.
Hoop dat je na deze verdrietige dag morgen ook een klein beetje van de jaarwisseling kan genieten.

Greetz Angelique en de kippekoppies.

Ps: de groetjes van Melanietje aan Maurice.

Love birdies

carco

Hoi

Dat was vandaag een moeilijk daagje.
De tekst van het kaartje en de liturgie was erg pakkend en doelt er toch wel op dat ze zelf echt niet meer wilde.

''Komt tot Mij,allen die vermoeid en belast zijt en Ik zal u rust geven''

Er waren toch veel nichten en neven niet gekomen die het niet aandurfden met het slechte weer.
Anderen zijn weer wel geweest.
Mijn vader is niet meer bij zijn zus wezen kijken omdat hij dit niet meer kon aanzien.Misschien een beetje vreemde praat, maar ze was het ook niet echt.
Ik herinner me haar als een beetje pinnige tante die me altijd graag plaagde.Ze had altijd een wat mager gezicht. Dat gezicht was nu wat opgeblazen en zat onder de blauwe plekken.
Het was een mooie preek, ik heb van mijn vader ook weer iets erbij gehoord wat ik nog niet wist.
Er werd een psalm gezongen wat mijn vaders opa ook heeft gezongen. Op zich niet zo bijzonder maar dit was op zijn sterfbed.
Eerst had hij alle kinderen 1 voor 1 bij zich geroepen en later wilde hij ze allemaal bij elkaar en dat ze dit met elkaar zongen.
Toen de laatste regel was gezongen blies hij zijn laatste adem uit.
Dit is iets wat hij nooit vergeet en ik denk dat mijn tante dit ooit eens verteld heeft aan haar kinderen en dit daarom gezongen is.
Nog een heel emotioneel moment, maar dan eigenlijk meer voor mij was het volgende psalm: Welk een vriend is onze Jezus. Dit was eigenlijk mijn eerste echte bewuste begrafenis die ik meegemaakt heb en gelijk een hele heftige.
Ik zat indertijd op een zangkoor en was een jaar of 14. Daar zat ook een meisje van dezelfde leeftijd die plotseling ernstig ziek geworden was. Haar vader lag toen ook in het ziekenhuis en is toen overleden. Zij is 3 weken later overleden. Ik heb me nog nooit zó ellendig gevoeld als toen. Maar omdat we op dat koor zaten is er op het graf dit lied door ons gezongen Nou ja ik was er eerlijk gezegd niet bij: ik ben toen wel wezen condoleren maar kon het niet opbrengen om op het graf te gaan zingen.

Vandaag weer hele rottige verhalen gehoord van mijn tante hoe ze in haar laatste levensdagen was. Ze stootte echt iedereen van zich af, deed de deur voor niemand meer open en was 'snachts op zoek naar haar man die ze zo mistte.
ëén dochter (waar ik altijd heel erg goed mee op kon schieten en iedere week kwam) zei dus ook dat ze als eerste reactie op het gebeuren heel erg kwaad was.
Je snapt het toch niet dat een vrouw van 74 jaar zo depressief kan zijn. Ze heeft geen gemakkelijk leven gehad veel meegemaakt met haar kinderen die geen lieverdjes waren, maar wat wel een graadje erger was dan alleen kattekwaad uithalen( bij één dan). Maar juist nu dat zich allemaal te goed had gekeerd wordt ze zo depressief.
Op het graf begon het flink te sneeuwen, het was heel erg koud (echt begrafenisweer).
Geukkig hebben we het weer achter de rug: de kinderen krijgen de moeilijke taak nog om het huis leeg te halen.
Het is ook best wel een close familie. Want van mijn vaders kant zijn er heel veel getrouwd met familie van de andere kant:dus veel verwantschap aan elkaar. En dat merk je nu nog, vandaar ws. dat het ook heel erg emotioneel was.
Groetjes: Caroline

Klik op het plaatje voor onze site!

marilyn

hoikes caroline

ik vind even geen woorden
een moeilijke dag dat kan ik me wel voorstellen en emotioneel dat zal wel zijn het gaat om familie en als je dan ook nog eens te maken krijgt met herinneringen van vroeger  :-\  :-\  :-\ ik hoop dat je deze dag goed zal kunnen verwerken wat niet gemakkelij zal zijn met deze dagen maar goed ik hoop toch dat je nog een beetje kan genieten.
ik wens jou veel sterkte in deze moeilijke dagen maar ook een goed, gezond en gelukkig nieuwjaar

groetjes marilyn

Roosje