Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Sassie

Spannende tijden hier hoor....  :P

Ik hoop dat alles goed gaat met het uitkomen van de eitjes  ;)

zotteke

Ik ben op zoek naar 2 nieuwe valkjes en heb op je (jullie) site gezien dat er een mogelijkheid tot allebei die kleuren is, dus ga ik je boekje vanaf nu ook nauwlettend volgen  ;D. (het gaat overigens over lutino gepareld en -licht!- bont witmasker gepareld).

carco

Pff: ik weet niet of ik er goed aan heb gedaan,maar ik heb net het eerste eitje opengemaakt.
Het zweet staat overal.
Ik hoorde alle eitjes piepen, maar deze alleen nog maar knarsen net als gisteren  :-\
Dus ik wist het eigenlijk even niet meer. Het leefde nog wel, maar het moest eruit. Het is al zeker 3 dagen bezig en zo te zien schoot het niet op. Er zat ook een gaatje in het ei.
Ik ben net naar de wc. gegaan met een prikkertje en begonnen.
Het leeft (nog) wel, maar ik denk niet dat het blijft leven. Het is zo vreselijk klein. Ik denk alleen niet dat het er zelf uit had kunnen komen want het had heel het eitje al onder gepoept.
Het was steenkoud en heb het eerst een poos bij laten komen op een kersenpit en wat druivesuiker gegeven. Hagrid en Hedwig zaten te badderen en net heb ik het in het blok gezet toen Hagrid weer terug ging.
Veel leven zit er alleen niet in: ik verwacht er dus niet zo veel van  :'(
Het piept nog steeds niet:nog steeds dat knarsen  :-\

De andere 3 eitjes piepen nog steeds allemaal: ik hoop dat dat beter gaat, want ik weet niet of ik nog eens wat open maak. Ik voel me toch wel erg  :censuur nu. Had ik het moeten laten gaan zonder in te grijpen? Ik weet het niet :-[

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Anke

Hoi Caroline,
Ik kan me voorstellen dat je het doodeng vond om te helpen....
Gelukkig leeft het donsje nog.
Ik duim heel hard dat het goed gaat komen met het kleintje!!
Had het wel de dooier al opgenomen??
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Ik denk zelfs al een paar dagen Anke.Ook zat er geen vliesje meer omheen. Het was gewoon uitgeput.
Ik heb het net uit het blok gehaald omdat het zo zwak is en ik het beter in de gaten kan houden.
Het poept dus zwart  :-\
Ik heb het een beetje pap gegeven ook nu, voor zover het ging tenminste.
Het ligt nu onder de warmtelamp in een bakje.Ik hoor het af en toe piepen, maar schat de kans erg klein in dat hij het overleeft.
De volgende mogen het zelf gaan doen, ik geloof niet dat ik nog een keer ingrijp: ik ga er maar vanuit dat ze dan toch te zwak zijn, want de eischil is helemaal niet zo dik.En dit is slopend  :-\

Ik word op het moment ook weer gek van Punkie met zijn gegil  >:(
Overdag hoor je hem niet maar tegen deze tijd  >:( >:(

ManjaV

Hey Caroline,

Nou, net je verhaal gelezen pffff wat moet dat eng geweest zijn om het open te maken! Ik weet ook niet wat ik had gedaan, maar zo te horen was het wel nodig dat het eruit kwam. Gingen Hagrid en Hedwig het niet voeren toen je het erbij legde? Ik hoop echt dat het kleintje het gaat halen en hoop ook heel erg dat de andere eitjes gaan uitkomen. Het is zo lief als je ze hoort piepen en dan zo erg als ze het niet redden.  :'( Ik weet er alles van. Maar laten we hopen dat het goed gaat met de eitjes.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Hoi Caroline,
Je weet toch nooit waar je goed aan doet.....
De natuur is hard en alleen de sterktse overleven.
Maar ja je wil ook zoooooo graag helpen....
Wie weet gebeurt er een klein wondertje en gaat dit kleintje het toch nog redden.
Mijn duimen draaien!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Ach gossie, heel erg veel sterkte.

* duim duim duim *
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Het kleintje leeft nog steeds:begon zelfs wat levendiger te worden.
Ik twijfelde al om het terug te leggen en net toen er werd gevoerd keek ik even en wat zag ik  :D
Het 2e eitje is uitgekomen van Hagrid en Hedwig! Nog maar net want deze is nog nat en lag nog te spartelen.Ik heb me nu dus niet bedacht en gelijk het kleintje terug in het blok gelegd. Nu hopen dat het de kracht heeft om te bedelen.
Teveel storen durf ik ze nu ook niet meer vooral met de avond.

Dus nog even doorduimen allemaal.

ManjaV

Hey Caroline,

Wat een geweldig nieuws! :D :D Ik ga heel hard hopen dat het kleintje het gaat halen. En gefeliciteerd met het nieuwe donsje :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Hoi Caroline,
Gefeliciteerd met het donsje!!
Een goed teken dat donsje 1 wat levendiger lijkt!!
Groetjes Anke

Caroline

YES!!!!

Mijn lieve kleine Harrie (Hagrid) is pappie geworden!!!!!  ;D

Is het zwakke donsje ook een eigen jong??

Er brand hier een kaarsje met batterij voor hem/haar.  :-*

Fijn weekend.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Hoi

Ja ook dat is een eigen jong: 2 met donkere oogjes.
Ik heb niet meer gekeken:hoop zo dat ze er morgen alle 3 nog zijn :-\
Voergeluiden hoor ik steeds genoeg, maar ja wie er dan gevoerd wordt?

lynette

Hoi Caroline

Ook ik duim mee voor de donsjes

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Dierenfreackske

Hoi Caroline...wat sneu van het donsje, maar misschien red het donsje het nog, ik hoop het in ieder geval, ik denk dat je er wel goed aan hebt gedaan hoor om het open te maken, ik hoop dat de andere zo vanzelf kunnen uitkomen, ik duim voor het donsje, en de andere donsjes die nog uit het ei moeten komen,

Gefeliciteerd met Hagrid,fijn dat hij papa geworden is, grtjs Ann