Magic,Twinkel en Spirit: Spirit voor het eerst losvliegen. (Veel Foto's)

Gestart door Sassie, 23 maart 2009, 14:49:39

« vorige - volgende »

Sassie

Hallo allemaal.
Mijn naam is Magic en ik kom bij de Santpoortsevalkjes vandaan.
Ik ben geboren op 26-01-2009 en ik ben een Wildkleur man (Pop dus  :P  ;D).

Bij de santpoortsevalkjes ging ik door het leven als: Erny en in valkjesvlucht ging dat alsvolgt:

Hier ben ik 5 dagen oud.

Hier ben ik 10 dagen oud.

Hier ben ik 12 dagen oud... Wat groei ik hard hè? :o

Hier ben ik 19 dagen oud. en wat een bink ben ik al hè :P

En toen ik 34 dagen oud was vond ik het tijd om de wijde Vollière te verkennen  ;D

Gisteren was het zover en zat ik met mijn rugzakje al klaar te wachten tot mijn nieuwe baasjes me kwamen halen.
's Avonds waren mijn nieuwe baasjes er dan eindelijk en verliet ik de santpoortsevalkjes.
Na een 45 minuten in een reismandje in de auto te hebben doorgebracht was ik dan eindelijk thuis.
Maar ik was nog niet los geweest en eigenlijk was het wel tijd daarvoor.
Gelukkig was mijn nieuwe baasje een beetje stuntelig en kon ik toch mooi 15 minuten al vliegend mijn nieuwe omgeving verkennen.
Na 15 minuten ben ik onder luid protest in mijn nieuwe vollière gezet en heb ik daar de rest van de avond eens alles goed in me opgenomen.

Zoals jullie zien zit ik niet alleen maar heb ik er twee grasjes als vriendjes bij gekregen.

Links: Harry Rechts: Potter

Het is nog wel wennen.
Telkens als ik beweeg dan is er groot paniek bij de grasjes.
Misschien moet ik ze toch maar vertellen dat mijn menukaart zaden en pitten bevat en geen grasparkieten....   :-X
Nou ja ik moet ook aan hun wennen. Het zal allemaal vast wel goedkomen.

Vandaag heb ik nog steeds erg moeten wennen maar ben ook al aan het spelen gegaan.

Heb mijn klim oefeningen ook al gedaan.
(Nadat ik uit bovenstaand speeltje was gevallen ::) )

En speciaal voor mijn nieuwe baasjes ook nog meegewerkt aan een fotoshoot:

Ben ik niet een enorme kanjer om te zien.
Nou ik hoop dat jullie genoten hebben en ik zal jullie regelmatig op de hoogte houden wat mijn baasjes mij weer allemaal laten doen en ik zal jullie vertellen over de grappen die ik bij mijn baasjes ga uithalen.

Tot snel,
Een dikke kroel,
Magic

===============================================================================

Hallo allemaal.  :-*
Ik zou me graag willen voorstellen.
Mijn naam is Twinkel en ik ben een Cinnamon-opaline bont Popje.
Ik ben 10-04-2009 geboren en kom bij
Kwekerij De Grijze Parel
vandaan.

In Valkjes vlucht even door mijn eerste paar weken heen  ;)

Hier ben ik 7 daagjes oud

Hier ben ik 11 daagjes oud

Hier ben ik 14 daagjes oud... En wat een spetter ben ik al hè  :-*

Hier ben ik 22 daagjes oud

Hier ben ik 28 daagjes oud

Hier ben ik 34 daagjes oud

en vandaag was dan de grote dag dat ik naar mijn nieuwe baasjes ging.
Rond 11 uur vanmorgen stonden er ineens vreemde mensen voor ons hok en dat zouden mijn nieuwe baasjes worden.
Het duurde nog wel een tijdje voordat ze me uit het hok kwamen pakken dus ze zullen wel lekker gekletst hebben  ;D

Rond 12:00 uur was het zover.
Daar werd ik uit het hok gepakt en in een vreemd bakje gestopt....
en toen begon de reis naar mijn nieuwe baasjes.
Het was ongeveer 1,5 uur rijden maar alles ging goed. Ik had het wel wat warm maar dat gaf niet...
Ik heb 4 pogingen gedaan om uit het bakje te ontsnappen maar... Het was een goed bakje  :-X :P

Bij mijn nieuwe baasjes aangekomen zag ik dat er nog een ander valkje was  :) En twee andere kleine vogeltjes....
Hoe dan ook was het een spannende dag. Ik ben de hele middag behoorlijk druk geweest. Flink aan het roepen geweest en eigenlijk geen moment stil gezeten.....
Daarbij een vreemde kooi.... Klungelige ik  :-X
Behoorlijk wat grappige situaties onbedoeld veroorzaakt..... :-\
In ieder geval hebben mijn baasjes flink om me gelachen.... ::)

Ik heb ook al wat gekletst met het andere valkje... Ik weet dat hij Magic heet...
Alleen praat hij niet zo graag denk ik...
Nou ja hij vond het ook spannend dat ik er eindelijk was zei hij  ??? Geen idee wat hij bedoelde... Zal er morgen eens naar vragen als iedereen een beetje aan de nieuwe situatie is gewent...  :D

Hier wat foto's van mij en mijn tijdelijke onderkomen voordat ik in de volliere mag...

Jullie zullen nog vaak van me horen  ;)
Voor vandaag ga ik lekker alle indrukken die ik heb opgedaan verwerken.... Lekker uitrusten van een spannende dag..
En tot de volgende keer.

Veel Liefs,
Twinkel  :-*

Saar

Hoi Magic,
Gefeliciteerd met je nieuwe baasje en bazinnetje :D
Mooie kooi en vriendjes heb je :D Komt er binnenkort nog een valkenvriendje voor jou bij?
Groetjes Saar :-*

Gerdy

Hoi Magic...wat ben jij al groot en stoer..

spannend nu je een nieuw huisje hebt en twee vriendjes..je bent een mooi ventje

gr gerdy

Sassie

Citaat van: Saar op 23 maart 2009, 15:39:55
Hoi Magic,
Gefeliciteerd met je nieuwe baasje en bazinnetje :D
Mooie kooi en vriendjes heb je :D Komt er binnenkort nog een valkenvriendje voor jou bij?
Groetjes Saar :-*

Hallo Saar,

Ja mijn baasjes gaan nog één valkenvriendje of vriendinnetje erbij halen. Dit zou zelfs een broertje of zusje van me kunnen zijn maar daarvoor moeten we nog even wachten wie er uit de eitjes van mijn pappa en mamma komen  ::)
Maar ik krijg er zeker nog een valkenvriendje bij  ;D

Dierenfreackske

Hoi hoi, wat leuk dat je een boekje bij houd ook hier, heel veel plezier met je nieuwe santpoorts valkje , ....ik vind hem heeeel mooi en heeeel lief! Veel plezier met Magic , supermooie naam ook hoor! ik ga je proberen volgen he! Grtjs Ann

Anke

Hoi,
Ooooooh wat leuk, Magic zijn eigen boekje ;D
Het doet mijn moederhart goed om hem zo heerlijk te zien zitten.
Ik heb genoten van de foto's.
Geef Magic maar een dikke knuffel van me :-*
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sassie

Hallo Allemaal.
Hier weer een kleine update hoe het allemaal met me gaat.

Vandaag was weer een drukke dag in de volière.
Ik heb nog steeds een hoop indrukken opgedaan maar voel me ook al beter op mijn gemak.
Af en toe ben ik al lekker aan het kletsen en beantwoorden mijn baasjes mijn geklets met hun eigen geklets wat ik nog niet helemaal begrijp.

Ondertussen heb ik ook een manier gevonden om Harry en Potter niet zo bang te maken.
Ik ga gewoon klimmen  ;D
Nou ja alleen omhoog klimmen dan. Naar beneden ga ik in 1 keer. Dat is wel zo makkelijk en snel  :P

Verder heb ik vandaag de volière verder verkend en heb ik het eten en drinken gevonden. Hier zijn mijn baasjes dan ook erg blij om ;)

Vandaag hebben mijn baasjes ook geprobeert of ik met een hoop geslijm en lekkere trosgierst op hun pootjes kwam zitten....

Nou.....

Ze kunnen dan nog zo goed slijmen en lekkers voor houden maar daar trap ik nog mooi even niet in  ::) :P

Verder vermaak ik me prima met alle speeltjes, rietjes en de denneappel die mijn baasjes voor ons in de volière stoppen. Ik ben lekker aan het spelen en mijn baasjes lekker aan het kijken.
Nou ja ik laat mijn baasjes wel even gaan. Ze moeten ook wennen en hun opvoeden komt later wel.  ;D

Vanavond nog even spelen en kletsen en dan gaan we slapen.
Hier nog wat foto's van mijn belevenissen vandaag.

Hier was ik lekker op de bodem aan het struinen en met een rietje aan het spelen

Hier even lekker langs de pedicure  ;D

En even lekker mijn vleugels strekken nu ik er toch ben.

En hier maakten mijn baasjes weer eens gekke geluidjes  ::) ???

Nou rest me voor vandaag nog 1 ding te zeggen.....

Oogjes dicht....
Snaveltjes toe.....

Slaap lekker  :D

Anke

Hoi,
Wat is het toch leuk om een jong gezellig te kunnen volgen bij zijn nieuwe baasje :)
Het gaat goed met Magic lees is wel :)
Fijn dat hij ook de voerbakjes gevonden heeft nu.
Flink oefenen met slijmen dan komt het vanzelf goed ;D ;D ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sassie

Hallo allemaal,
Daar ben ik weer.

Ik ben nog wel een beetje beduusd over wat er gisterochtend is gebeurt ???
Mijn nieuwe baasjes waren vroeg op. In ieder geval eerder als dat ze normaal doen.
Maar hierdoor waren wij in de volière nog niet helemaal wakker!!!

Nadat ze hun viervoeter hadden begroet ging de aandacht gelijk richting ons. (En een klein beetje meer naar mij dan naar Harry en Potter  ::) )

Maar goed ik zat daar nog een beetje bij te komen en rustig wakker te worden kwamen ze weer met hun pootje in de kooi.
Echter was ik zo in trans en lekker naar hun geslijm aan het luisteren (het is zo heeeeeerlijk als ze je de hemel in prijzen  :-*) dat ik plotseling een hoop geduw tegen mijn buikje aanvoelde.....
En het geduw (was wel heel zachtjes hoor) bleef maar doorgaan dus ik ben maar 1 etage hoger gaan zitten en daar hielt het geduw gelijk op....

Maar die Etage.... Daar was wat mee.....
Het voelde anders.....
Het geslijm werd meer en meer......
En het bewoog heel voorzichtig een stukje omhoog.....

:o :o :o :o :o
Ik zit gewoon op hun pootje
:o :o :o :o :o

Nou toen ik dat door had was de pret over....
Ik ben van hun pootje gestapt en rustig weg gelopen...
Hoe durven ze  >:( ;D

Ach mijn baasjes zijn wel lief....
Als ze met hun pootje in de kooi komen hebben ze altijd trosgierst in de buurt van hun pootje....
En dat is zo lekker... Eerst durfde ik niet zo heel goed.
Op een gegeven moment de stoute veren aan gedaan en toch 1 hapje genomen....
En nu ga ik daar telkens van snoepen als ze weer in de kooi komen....

Ook heb ik gisteren voorzichtig een poging gewaagt om eens hun fluitje na te doen.... Ik deed dit 2x heel zachtjes maar blijkbaar hadden ze het toch gehoort en heb ik iets leuks gezegd want mijn baasjes waren door het dollen....
Nou ja misschien roep ik ze vandaag nog wel eens zo als ik wat aandacht wil  ;)

Nou dit was het voor mijn belevenissen gisteren....
Helaas kan ik er geen foto's voor jullie bij doen  :-[ :-[ :-[
Ze zijn er wel hoor maar mijn baasjes hebben deze nog niet op de computer gezet dus die komen wat later.....

Dikke kroel,
Magic

Hermien

Hé Magic, wat gaaf hè? Tja, dat met het pootje van het baasje in de kooi herkennen wij wel hoor. Doet ze hier ook, maar wij, het 'Vliegtuig' zijn daar al zó lang aan gewend. Stelt echt niks meer voor. Nee, wij klauteren en klimmen nu uit ons zelf over haar heen als ze 's avonds op de bank ligt. En dan meken we een nestje in haar haren. O, en meerijden op haar schouders is ook zo leuk. We krijgen daar geen trosgierst meer voor, dat is niet meer nodig. Wij vertrouwen ons vrouwtje voor de volle 100%! Moet jij ook doen joh, want dan mag je veel vaker uit je kooi. Doe je best hè! Van ons, Gabber, Goofy, Silvo en Binky krijg je een mega magic knuffel!

Dierenfreackske

Hoi Lieve Magic, jaa, met die baasjes ....dat is nogal wat he..gelukkig hebben ze dan wat lekkers bij he ! Wat fijn dat je van de trosgierst hebt geproefd he, en nu hoef je niet meer te aarzelen hoor, hihi, ik ben al benieuwd naar de volgende update van je,  grtjs Ann

Caroline

Hey Magic, wat leuk!!

Je bent geboren op de verjaardag van mijn zoontje, hij werd toen 6.  :D

Ik volg jou al vanaf je geboorte, tuurlijk ga ik je nu ook nog volgen.

Er wonen 2 valkjes bij Anke die bij mijn geboren zijn.  ;) Dorith en Floortje.  :-*

Wens je je  baasjes veel plezier in hun nieuwe boekje en met jou van me??

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi,
Wat gaag dat Magic op je hand gezeten heeft ;D
Hij is wel stoer hoor ;)

Magic heeft er vandaag een zusje bijgekregen :)
Helaas voor jullie weer niet de juiste mutatie...
Nog twee kansen te gaan ;)
Een dikke knuffel voor Magic :-* :-*
Groetjes Anke

Marian

Hoi Magic,

Wat ben jij toch een leuk valkje en wat kun jij een leuke verhalen vertellen zeg :D
Nee dat doen mijn valkenvriendjes hier niet, en nu zeker niet, zijn ze veeeeel te moe voor :P
Nou, ik ben wel benieuwd, Magic, hoe het met je gaat wanneer je lekker gewend bent ;)
Dus ik kom je nog vaker opzoeken hoor :D :D
Je zit vast al op stok, dus slaap lekker en tot morgen ;D

Groetjes, Marian

Sassie

Hallo Allemaal,

Hier weer een update,
Het gaat goed, erg goed zelfs!
Ik heb eindelijk een manier gevonden om er voor te zorgen dat de trosgierst niet iedere keer als ik even niet kijk een stukje verder weg lijkt te zijn. ;D
Het is eigenlijk heel makkelijk, je moet gewoon op het pootje van het bazinnetje gaan staan. ;) Ik kwam daar heel toevallig achter. Het was namenlijk zo dat ik zat gewoon lekker trosgiest te eten en plotseling zat het pootje van het bazinnetje er tussen. In het begin kon ik daar nog makkelijk over heel leunen, maar er was iets vreemds aan de hand. ??? Iedere keer als ik het zaadje zat te pellen leek het wel of de trosgierst verschoof. Iedere keer moest ik verder leunen. Maar ik had honger en ik wou het graag hé, heel graag. Dus toen ben ik er voorzichtig op gaan zitten. Pootje voor pootje, en toen ik eenmaal zat was het over. We bewogen wel maar de trosgierst bewoog gewoon mee. Niets aan de hand dus. Was ik de trosgierst toch mooi te slim af. Ha! Was ik even trots! ;D ;D ;D
Vanmorgen ging het bazinnetje gelijk weer met dat zwarte apparaat wat herrie maakt en waar licht uit komt aan de slag. Ze zei iets over leuk voor je dagboek en wat zal Anke trots zijn. Nou ik ben er nog even mooi voor gaan poetsen en het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf. ;)

Tadaaa!!! knap hé van mij!

even goed poetsen, en dan.....

sta ik er toch even mooi op. zo trots als een.....valkparkiet!

Nou dit was het weer voor vandaag.
dikke kroel van mij :-*