12 augustus 2025, 15:02:02

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

ManjaV

Hey Caroline,

Wat een lieve foto's weer  :-* :-* :-* Schattig hoor hoe het jongste bontje zo tegen je aanhangt. ;D
De valkjes zijn allemaal prachtig geworden en Sweety is dus de druktemaker van het stel? :P

Jammer dat het met het broeden van Harry en Chinta toch niet zo goed gaat. Denk je dat Punkie en Polly het kleintje willen voeren? Daar ben ik echt benieuwd naar!

En misschien Derrick en Damali dus voor een ronde?
Komen dan vast weer zulke schatjes als Shai en Liron uit. :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Yes!!!!

Ik had dinsdag de eitjes bij Esther gebracht en woensdag een smsje gehad in de ochtend dat er een eitje bezig was.
Maar in de avond nog niets en gisterenochtend zag ze niets meer in het ei.
Gisteren tussen de middag zag ze duidelijk weer leven in het ei, maar gisterenavond nog steeds niets  :-\
Ook het 2e eitje was toen al aan het piepen.
Toen er vanmorgen nog niets was is ze gaan handelen en heeft het geholpen.
Er is een widkleurman of opaline pop uitgekomen en zoals het er nu naar uitziet doet hij/zij het goed. Het is al gevoerd ook.
Alleen nu wordt het een beetje druk daar want er zijn nog 3 eitjes bezig die haast hebben om er uit te komen.

Terug leggen durf ik niet zo goed meer omdat Chinta vannacht niet in het blok gezeten heeft en het gewoon zat is. Harry broedt nog steeds en zit ook nu in het blok.Maar komt alles uit zit Esther straks met 8 jongen  :o
Want...ik had ook 2 eitjes van Kirsten gehad van Tickle en Toya die bevrucht waren. Toen Esther me te weten gaf dat ik wel 3 eitjes bij haar neer kon leggen kon ik niet kiezen. Heb toen alle bevruchte eitjes van Harry en Chinta zelf meegenomen, maar op de valreep ook 1 van Kirsten dus .
Esther heeft toen alles bij haar onder gebracht denkende dat toch niet alles of helemaal niets uit zou komen.
Nu is er dus al 1 donsje,piept een eigen ei van Harry en Chinta, is er een ei van Tickle en Toya bezig en ook nog een eitje van Esther haar koppel zelf  :-[

Dusse..ergens hopen we dat niet alles uit gaat komen ::)
Maar we weten nu wel dat het niet aan Harry ligt of wat dan ook, maar toch aan de manier van broeden hoe Chinta(denk ik ) het doet of juist niet.

Groetjes: Caroline.

P.S. Het oudste bontje is ook verhuisd vandaag.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Yvon

Hoi hoi

Gefeliciteerd met het donsje !!  :D
Maar liggen die 8 eitjes nu onder 1 koppel bij Esther ??
Dan Esther gaat het dalijk nog druk krijgen als de 8 eitjes toch uitkomen.  :o ;D
Wel fijn dat je nu wel weet dat Harry het gewoon goed kan.
Hopelijk gaat Chinta het met de tijd ook beter doen.  :)

Hoeveel jongen moeten er nog gaan verhuizen ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Hoi,
Zo zie je maar weer, eitjes kunnen meer hebben dan je denkt :)
Wow 8 jongen :o :o  Dat wordt knus in het blok :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

De 8 eitjes liggen inderdaad bij 1 koppel  :-[
Vanavond is het 2e donsje van Harry en Chinta zelfstandig uit het eitje gekropen: weer 1 met donkere oogjes  :D
Helaas vond Esther wel een eigen jonkie dood: een albino die al half uit het eitje was gekropen  :'(
Ik vind dit echt zo sneu voor haar:redt ze mijn eitjes gaat er bij haar een eigen jong dood  :-\

Het 3e ei van Harry en Chinta piept trouwens ook :)

Morgen gaat Duuk naar Esther en maandag of dinsdag gaat er een wildkleurtje van P en P weg. Het laatste wildkleurtje van Yaron en Lizzy duurt nog wel even, want die zit nu aan de pap.

♪ Marlies

Gefeliciteerd met je 2e donsje.  :D

Inderdaad zuur voor Esther, maar daar kan niemand wat aan doen. :-\

Dus jij zit ook nog te pappen ?  ::) :P :D

Groetjes Marlies ;)

Dierenfreackske

Hoi Gefeliciteerd met het tweede eitje van Harry en Chinta
Grtjs Ann

carco

20 december 2008, 14:27:01 #4402 Last Edit: 20 december 2008, 14:51:08 by carco
Pff ik weet niet wat ik moet doen.
Ik had me voorgenomen om als Chinta weer een ei ging leggen deze weg te halen en bij Punkie en Pollie te leggen en ze in ieder geval na het weekend weer in de volière erbij te doen.
Nu had ik vandaag de eitjes die nog in het blok lagen weggehaald en dacht ik het blok vast schoon te maken nadat ik Duuk wegebracht had naar Esther.
Net kom ik terug zitten Harry en Chinta allebei in het blok en ligt er dus weer het eerste ei  :-\
Ik heb wel het blok schoon gemaakt en bedacht me toen dat als ik de eitjes wel laat liggen ze wel weer gelijk met Punkie en Pollie op gaan en ik evt weer kan overleggen net als nu bij Esther.
Ze hebben 1 jong grootgebracht, dus dat is niet echt veel natuurlijk.
Het enige wat me tegenhoudt is dat Chinta zo kaal is, maar ze lijkt er niet echt onder te lijden geloof ik.
Dus wat ga ik doen? Geef ik ze het voordeel van de twijfel: ik heb ook nu een back up achter de hand of gooi ik ze de volière in  ???

Bij Esther is er nog een donsje dood gegaan in het ei :'( Nuvola had anti-biotica gehad voor ze gingen broeden( het nest was niet echt in de planning trouwens) en de donsjes lagen allebei verkeerd in het ei. Willen er uit terwijl het eigeel nog niet opgenomen is  :-\ Zij denkt dus dat het door de anti-biotica gekomen is dat dit niet goed gaat. Nu een geluk dat ik mijn eitjes daar gebracht heb zodat er toch nog jongen zijn. (Had ik nu alles daar maar gebracht  :-X )
Het is te hopen dat de 2 eigen eitjes die ze nog heeft wel goed uit mogen komen.

Punkie en Pollie hebben weer 4 eitjes inmiddels.

Anke

Hoi Caroline,
Heb je de weggehaalde eitjes nog? Of heb je die weggegooid?
Als je ze nog hebt zou ik ze al hun eitjes teruggeven.
En ze het voordeel van de twijfel geven.

Heb je er  nog maar 1 dan zou ik alles weghalen.
Ik denk namelijk dat  bij Harry en Chinta met maar 1 eitje
de kans groot is dat ze al snel weer aan een volgende ronde willen beginnen met alle gevolgen van dien.

Bovendien heb ik gemerkt dat als er meerdere jongen zijn ook het plukken minder is, dan hebben pa en ma het te druk om zich met veertjes bezig te houden :)
Succes met het maken van de keuze!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

De weggehaalde eitjes waren nog van de vorige ronde :-\
2 Nepeitjes, een onbevruchte en een bevruchte die ze hebben dood laten gaan omdat ik niet alles naar Esther kon brengen.
Dit ei is dus de eerste van de volgende ronde weer.Dus volgen er zeker nog meer of ik moet ze van de leg brengen door ze inderdaad de volière in te gooien.
Ik wilde net de eitjes al weer ruilen met die van Punkie en Pollie, maar dit heeft eigenlijk geen zin omdat ik nu weet dat het niet aan Harry ligt maar aan het broeden dat het nest niet uit gekomen was. Dus mocht het nodig zijn kan ik weer over gaan leggen hier.

Misschien geef ik ze wel het voordeel van de twijfel  8)

En het vorige nest hadden ze ook maar 1 jong en die hebben ze niet geplukt.

Anke

Hoi Caroline,
Hi hi ik heb je verkeerd begrepen. Ik dacht dat het jong kaal was... maar je bedoelde Chinta ;)
Eens zullen ze toch wel doorkrijgen dat ze op de eitjes moeten blijven om jongen te krijgen.... :-\
Groetjes Anke

Mara

Hoi Caroline

IK hoop dat alles goed gaat met de eitjes. Wel balen van het eitje van Esther maar helaas gebeuren die dingen...

Groetjes

Mara

Caroline

Balen dat ze weer begonnen zijn.  :-\

Ja wat is dan wijsheid.  ::)

Ik denk nog één keer met back-up alleen .... wordt het dan weer niet te zwaar voor P & P??

Of telt het nest nog bij je moeder niet mee?? Is dit alweer langer geleden .... ik weet niet meer in welke maand dit was.

ALs jij denkt dat P & P het makkelijk aankunnen als back-up, zou ik H & C gewoon hun gang laten gaan.

Succes met je keuze.

Fijne zondag!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Hermien

Hoi Carolien,

Ik was er weer even niet, maar nu ben ik d'r weer. Heb niet alles bijgelezen hoor. Dan zit ik hier morgen nog. Maar ik begrijp dat je nog steeds druk in de eitjes zit. Dat wordt dan een eiïge kerst. Volgend jaar kom ik zeker eens jouw kant op.

carco

Vanmorgen is het 3e eitje bij Esther uitgekomen van Harry en Chinta! Het is weer een wildkleurman/opaline pop. Ik had Esther zo graag een opaline lutino gegund, maar weer niet  ::)
Jeetje wat heb ik een goede keus gemaakt om ze daar heen te brengen zeg! Het ei van Kirsten is nu bezig met uitkomen. Helaas ziet of hoort Esther in de eigen eitjes niets  :-\

Gisterenavond heb ik het ei van Harry en Chinta bij Punkie en Polie neegelegd en Harry en Chinta een nepei gegeven. Eigenlijk met de bedoeling om te kijken hoe ze het doen en de eitjes allemaal te vervangen, door Punkie en Pollie 18 dagen er op te laten broeden en ze dan weer terug te geven aan Harry en Chinta,evt. samen met een donsje. Dit leek me de beste oplossing.
Nu vanmorgen denk ik er anders over: ze hebben de eitjes nog niet bekeken en zijn alleen aan het ijsberen en aan het roepen. Ik geef ze tot morgen en anders gaan ze mooi terug de volière in!

En Caroline het nest bij mijn moeder is in juni geweest en zij zijn nu met de 2e (en laatste ) ronde hier bezig.