Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Caroline,
Wat jammer dat het eerste eitje onbevrucht lijkt te zijn.
Hopelijk gaat het met de ander eitjes beter.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Doe je nog een update voor je de deur uitgaat.  ;)
Ik hoop wel dat je dan met leuk nieuws komt.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Even een update dan voor ik naar bed ga ;)
Vanmorgen wilde ik weer schouwen, en dat kan altijd goed omdat als ik D en D eten geef ze altijd even samen van het blok af zijn.
Alleen de batterijen van het lampje waren leeg en voor ik ze verwisseld had zaten ze al weer op honk. En dan komen ze er dus ook niet meer vanaf :-\
Ik had gisteren nog wel gekeken, en het eerste en 2e eitje zijn niet bevurcht. Het 3e eitje haast zeker wel en de 4e was pas 2 dagen oud en kon ik dus nog niet zien.
Hopen dat ik morgen nog even kan kijken voor we op vakantie gaan.

We gaan pas morgennacht rijden, dus ben ik er nog wel even.
En dan lekker 2 weekjes naar Toscane in Italië :D

Morgenochtend zet ik ook gelijk Beau en Spongebob beneden neer. Ben heel erg benieuwd.

Ik had vandaag schoonmaakwoede, blh..en dat allemaal door 1 muis >:(
Wij hebben een kast in de keuken waarvan de deur niet meer open ging en die is er uit gehaald, alleen zijn ze met terug plaatsen niet zo snel. Nu zit er geen kastdeur meer in en oa. het dieren-eten staat daar in. Nu hebben we in de tijd dat we hier wonen al 2 keer eerder muizen gehad, maar na dat de nieuwe keuken is geplaatst hebben ze alle gaten dichtgemaakt en zouden we ze niet meer krijgen ::)
Ik heb alles in afgesloten dozen staan behalve het trosigerst zit in een plastic zak en nu met de open kast zijn ze daar ws, op afgekomen.
Ik had Brutus van de week al een paar keer voor de kast zien snuffelen en vroeg al zie je muizen soms? Maar het is ok zo'n goede waak/jachthond die pakt ze echt niet ::)
Gisterenochtend zag ik dat de zak trosgierst kapot was en dacht eerst dat hij gescheurd was en deed er een andere zak om. Vanmorgen was hij dus weer kapot.
Ik heel voorzichtig de kast leeggehaald en ja hoor, daar zat hij/zij :o
Jeroen probeerde hem met een schepnetje te pakken, maar hij schoot onder een keukenkastje door wat dus plat op de grond staat! De kasten staan op poten en die staat op een betonnen vloer en voor die kasten zitten plinten tot aan de grond. Nou waar dat beest gebleven is mag Joost weten ???
Jeroen heeft de hele dag met het schepnetje in de hand achter de pc gezeten.
We hebben zelfs de poes van de buren geleend, want die vangt alles. Kwam ook van de week met een muis aan en toen had ik al zoiets van oh jé!
Maar die maf rook Brutus en was bang voor de konijnen, dus ging ze achter een stoel zitten mauwen ;D :P
Aangezien we nu toch 2 weken op vakantie gaan en ook Brutus er niet is heb ik een klem neergezet en gif in de kast en in de keuken.
De buren komen dan kijken of er iets in zit :-X
Blh... je wilt niet weten hoe veel kasten ik heb schoongemaakt en dat voor de vakantie. Ik verklaarde mezelf nog voor gek ;D :-[

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

ManjaV

Hey Caroline,

Wat een eng verhaal.  ::) Ik hoop dat de muis snel gepakt wordt. Dat lijkt me maar helemaal niks. Ik zou er ook spontaan van gaan schoonmaken.
Is het niets voor jullie om een kat erbij te nemen, maar ja, dat werkt denk ik niet echt met de valkjes?

Ben zeker benieuwd hoe Beau en Spongy het weer beneden gaan vinden, maar ik denk dat ze het best leuk vinden. ;D ;D

Spannend ook hoor met die eitjes van Derrick en Damali.
Na je vakantie weten we denk ik meer.

Wens je alvast een hele fijne vakantie toe. :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mara

HoI Carcoline

Wat een eng verhaal zeg, ik ben ook niet zo'n liefhebber van muizen.

Verder wens ik je alvast een fijne vakantie toe, geniet er maar lekker van.

Mara

Caroline

Hé wat lekker, 2 weekjes Italie.  :D

Gaat Brutus ook mee??

Een hele fijne vakantie.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Wat een mooi verhaal ;D
Tip: Heb je een hoge koelkast die op de grond staat met zo'n roostertje eronder? Muizen zijn er dol op zich daar te verschuilen.
Wahahah ik zie hem helemaal zitten met zijn schepnetje in de hand ;D
Ik hoop dat er meer eitjes bevrucht zullen zijn!
Alvast een hele fijne vakantie gewenst!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

imv

Hoi hoi,
Even je dagboekje ophijsen  :D

Alles gaat goed. De kleine chin zit vaak achter het huisje. Hij kan ook aardig wat geluid maken. De donker chin (ik weet niet wie wie is.. nog steeds niet.. sorry  :-[  ) komt altijd naar me toe en begint meteen met eten. De beige (is dat Pippin?) heb ik nog helemaal niet zien eten, maar goed.. aan de pellets en het hooi te zien wordt er goed gegeten.

De cathi's gaan prima! Grappig dat er op mijn 37ste toch nog iemand het bouwvakkersfluitje fluit als ik binnenkom. whahahaaaaaa

De valken doen het ook goed. Harry is minder druk aan het ijsberen, maar probeert me wel te pikken  :-\ . Ach.. hij doet maar, daar geef ik niet om. De dames uit de voliere zien me volgens mij niet eens.
In de broedkooi zie ik alleen Damali. Derrick waakt over de eitjes. Eitje 3 begint donker te worden en ik heb er leven in gezien. Eitje 4 is denk ik toch wel een dag of 3 minder ver in ontwikkeling (?) maar ziet er ook goed uit.
Het is een heel geklungel om het badje in de broeidkooi te verschonen maar tot nu toe is het me gelukt. Damali laat alles goed toe.
Beau en Spongebob maken herrie en troep  ;) Spongie is echt in de rui..  :o  Ze eten errug veel, en hebben het best gezellig zo volgens mij.

De nijnen.. er ligt een hoop stro in de hoek van de kooi, en Pluk loopt soms met stro in haar bek  ???
Ze ziet er niet dikker uit of zo.. en haar vacht ziet er uit als die van onze Kiko als ik hem geplukt heb..
Het is ongelofelijk hoe graag deze nijnen groenvoer eten. paprika, andijvie, mais.. ze vallen als eerste aan op de groenten. Daarna pas de pellets. Ze doen het goed. Amor laat zich prima pakken en borstelen. Pluk doet redelijk lief. Ze gromt wel eens maar met haar poten slaan doet ze nauwelijks. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt  ;) :-X

Oei.. hier komt een kleine dame naar beneden.. die is wakker..
Ik ga eens wat doen..

groetjes,
Irene

als er spelfouten staan moet je gewoon even puzzelen.. ik heb mijn lenzen nog niet in  :-[

imv

Hoi hoi,
Even je dagboekje ophijsen  :D

Alles gaat goed. De kleine chin zit vaak achter het huisje. Hij kan ook aardig wat geluid maken. De donker chin (ik weet niet wie wie is.. nog steeds niet.. sorry  :-[  ) komt altijd naar me toe en begint meteen met eten. De beige (is dat Pippin?) heb ik nog helemaal niet zien eten, maar goed.. aan de pellets en het hooi te zien wordt er goed gegeten.

De cathi's gaan prima! Grappig dat er op mijn 37ste toch nog iemand het bouwvakkersfluitje fluit als ik binnenkom. whahahaaaaaa

De valken doen het ook goed. Harry is minder druk aan het ijsberen, maar probeert me wel te pikken  :-\ . Ach.. hij doet maar, daar geef ik niet om. De dames uit de voliere zien me volgens mij niet eens.
In de broedkooi zie ik alleen Damali. Derrick waakt over de eitjes. Eitje 3 begint donker te worden en ik heb er leven in gezien. Eitje 4 is denk ik toch wel een dag of 3 minder ver in ontwikkeling (?) maar ziet er ook goed uit.
Het is een heel geklungel om het badje in de broeidkooi te verschonen maar tot nu toe is het me gelukt. Damali laat alles goed toe.
Beau en Spongebob maken herrie en troep  ;) Spongie is echt in de rui..  :o  Ze eten errug veel, en hebben het best gezellig zo volgens mij.

De nijnen.. er ligt een hoop stro in de hoek van de kooi, en Pluk loopt soms met stro in haar bek  ???
Ze ziet er niet dikker uit of zo.. en haar vacht ziet er uit als die van onze Kiko als ik hem geplukt heb..
Het is ongelofelijk hoe graag deze nijnen groenvoer eten. paprika, andijvie, mais.. ze vallen als eerste aan op de groenten. Daarna pas de pellets. Ze doen het goed. Amor laat zich prima pakken en borstelen. Pluk doet redelijk lief. Ze gromt wel eens maar met haar poten slaan doet ze nauwelijks. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt  ;) :-X

Oei.. hier komt een kleine dame naar beneden.. die is wakker..
Ik ga eens wat doen..

groetjes,
Irene

als er spelfouten staan moet je gewoon even puzzelen.. ik heb mijn lenzen nog niet in  :-[

Caroline

Ik twijfelde even aan de kwaliteit van mijn eigen ogen  8) , ik zie je bericht nameelijk wel dubbel.  :P ;D ;D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Ik zie ook dubbel!

Mooi dat het goed gaat met de nijntjes!
Als ze met stro gaan slepen kan dat broed gedrag zijn of zelfs nesteldrang.
Ze zijn beide niet geholpen toch? ;)

gr Esther

imv

Jeetje.. idd.. bij het uploaden van het bericht ging het fout.. nu staat hij er dubbel.. haha! Gelukkig is het niet zo'n lang bericht  :-X :-[ ::)

Esther, Amor is geholpen en Pluk niet. Ze hebben wel bij elkaar gezeten in de "gevaarlijke zone" na de castratie van Amor. Maar aan Pluk zie ik verder niets... rustig afwachten.. zal wel niets zijn.
groetjes,
Irene

ManjaV

Hey Caroline,

Omdat je vandaag terug komt van vakantie, sjouw ik je dagboekje alweer wat omhoog. ;D
Ik hoop dat je het heel leuk hebt gehad!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hoi  hoi

Kom je het leuke nieuws wel een beetje snel vertellen als je thuis bent ??
Ik wil niet geheimzinnig doen hoor.....  :P ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.