15 mei 2025, 07:03:28

Chagrijnige valk

Gestart door MoonlightLyanti, 12 augustus 2012, 21:53:43

« vorige - volgende »

MoonlightLyanti

Hoi, Ik heb sinds een paar maanden een valkparkietje, zijn/haar naam is Sora.

Sora is sinds kort in zijn/haar eerste rui terecht gekomen en is ook sinds dien best chagrijnig tegen me.
Het ene moment zit hij/zij met me te kroelen en van het een op het andere moment bijt hij bijna  je vingers eraf...

Eigenlijk is dit begonnen toen ik terug kwam van een week vakantie, hij is naar mijn oma gegaan, die zelf ook een vogel heeft.

Maar is ie aan het puberen ofzo? of hoort het bij de rui?
Hij gaat 's nachts ook fluiten als ik het niet donker maak, dus ik leg er een doek over want hij begint dus ook 's ochtends als het licht word.

Iemand help me aub...

kaykiller

13 augustus 2012, 13:56:16 #1 Last Edit: 13 augustus 2012, 13:58:03 by kaykiller
miss istie dominant en snachts fluiten dat kan wijzen op dat ander vogeltje was dit ook een valk?

MoonlightLyanti

ik heb egt geen idee... hij zit wel nog gewoon op mijn hand enz.

Maar nee de andere vogel was een kanarie

kaykiller

Citaat van: MoonlightLyanti op 13 augustus 2012, 14:27:37
ik heb egt geen idee... hij zit wel nog gewoon op mijn hand enz.

Maar nee de andere vogel was een kanarie

alstie wil bijten gaat z'n kuif dan volop naar voren?

MoonlightLyanti

nee plat naar achteren.

mariska79

Met de kuif plat naar achteren betekend dat hij bang is, en aan gezien een vogel niet kan zeggen dat ie het eng vindt zal hij bijten (de meeste)
Miss is er bij de oppas of tijdens de verhuizing (van en naar de oppas) iets gebeurd wat hij eng vindt, begin gewoon weer van voor af an met tam maken. Je moet opnieuw zijn vertrouwen winnen (denk ik )
De valkjes hier beginnen ook te fluiten zodra het licht wordt en dit zijn er 6 die dan de ochtend begroeten  ::) Dat doen alle vogels  :P
Hier hebben wij gewoon de gordijnen dicht, helpt een hele hoop  8)

kaykiller

14 augustus 2012, 19:12:14 #6 Last Edit: 14 augustus 2012, 19:14:47 by kaykiller
Citaat van: MoonlightLyanti op 13 augustus 2012, 22:12:45
nee plat naar achteren.

mhmm dan istie angstig

Inge88

Hoe oud is je valkje? Met een 6/7 maanden wil het inderdaad wel voorkomen dat het valkje aan het "puberen" is, daar doe je helaas weinig aan en dat gaat weer over.

Je spreekt over de rui.
Het kan ook zijn dat je tijdens het kroelen een van z'n hulsjes aanraakt waar een nieuw veertje inzit, dit kan pijn doen en dan is het niet zo gek dat het valkje van zich afbijt.

trieneke

Citaat van: Inge... op 15 augustus 2012, 18:55:20
Hoe oud is je valkje? Met een 6/7 maanden wil het inderdaad wel voorkomen dat het valkje aan het "puberen" is, daar doe je helaas weinig aan en dat gaat weer over.

Je spreekt over de rui.
Het kan ook zijn dat je tijdens het kroelen een van z'n hulsjes aanraakt waar een nieuw veertje inzit, dit kan pijn doen en dan is het niet zo gek dat het valkje van zich afbijt.

ja mij valkje is/ was in de rui ik weet het niet meer zeker maar als ik hem soms mocht aaien bij z'n nekje ( want hij wil meestal niet geaait worden ) dan voeldeik ook iets hards en soms ging ik dan heel voorzichtig kijken en dat waren dus die nieuwe veren die kwamen ?? want dan werd die booos als ik dat aanraakte en ging me bijten , nu mag ik hem haast nooit meer aaien  :'( :'( :'(