15 mei 2025, 14:15:14

Fluiten

Gestart door Birdylover, 4 januari 2013, 23:18:40

« vorige - volgende »

Birdylover

Hallo ik heb een valkparkiet hij heet Birdy. En hij fluit niet veel hij fluit alleen als hij pijn heeft.. mijn vraag was hoe kan ik hem veel laten fluiten en deuntjes leren?

smiley

Hallo

Als je valkparkiet een vrouwtje is zal het je niet snel lukken om haar te leren fluiten .
De mannen zijn bij deze soort de fluiters en de popjes zijn meestal heel rustig .
Heel af en toe fluiten popjes ,maar dat zijn meestal de geelwang popjes dat is een aparte mutatie ..
Is je valkje nog jong en weet je zeker dat het een man is dan komt het fluiten nog wel ...
Een man gaat ook met zijn vleugels wijd lopen en tikken tegen voorwerpen aan ..
Ook aan dit gerdag herken je dus de man ....

Groetjes Connny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

sepke

Citaat van: Birdylover op  4 januari 2013, 23:18:40
Hallo ik heb een valkparkiet hij heet Birdy. En hij fluit niet veel hij fluit alleen als hij pijn heeft.. mijn vraag was hoe kan ik hem veel laten fluiten en deuntjes leren?

Hoe beoordeel jij dit? Ik bedoel hoe weet jij dat de valkparkiet nu alleen fluit als hij/zij pijn heeft?
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

Rocko

Hoe oud is Birdy?

Als je elke dag een bepaald deuntje veel herhaalt.. en als birdy een mannetje is, heeft hij dit zo onder de knie..

Doet hij het op een gegeven moment na? Begin dan met een nieuw deuntje.

De mijne kan inmiddels al 7 verschillende deuntjes hihi

Birdylover

Birdy is 8 maanden en ik ben er achter gekomen dat ze een pop is. Ik dacht altijd dat ze een man was omdat de eigenaar van de dierenwinkel dat zei. Ik heb op internet gezocht en er stond dat als bij de onderkant van de staart een soort van vissengraat patroon actief is, het een pop is en dat is bij Birdy actief  :)

Birdylover

Sepke, toen ze in de rui was en zich ging wassen zat een er een veer los en ze wasde zich op die plek en toen begon ze te schreeuwen. Ze schreeuwt alleen als ze pijn heeft haha.

Birdylover

Maar heel soms probeert ze wel mee te fluiten met mijn grasparkietjes.